Gå til innhold

Skal skrive egenvurdering av realkompetanse


Gjest HJELP!

Anbefalte innlegg

Holder på å skrive egenvurdering av realkompetanse fordi jeg skal søke på sykepleien. Og jeg kan ikke klare å formulere meg! STØNN! Har fått fullstendig jernteppe. Dette var jo det vanskeligste og verste med hele greia.

Spørsmålene er:

Egen vurdering: Hvorfor meg mener jeg fyller fagkravene til sykepleien.

Motivasjon for studiet:

Spesielle opptakskrav: Hvorfor jeg mener jeg oppfyller de spesielle opptakskrav som kreves for sykepleien.

Jeg er meget motivert. Har praksis fra helsevesenet, 11 år. Men jeg kan ikke finne på noe å skrive. Skjønner jo at denne egenvurderingen kommer til å bli avgjørende...

Noen som kan hjelpe meg med noen velvalgte ord?

Takknemmlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder på å skrive egenvurdering av realkompetanse fordi jeg skal søke på sykepleien. Og jeg kan ikke klare å formulere meg! STØNN! Har fått fullstendig jernteppe. Dette var jo det vanskeligste og verste med hele greia.

Spørsmålene er:

Egen vurdering: Hvorfor meg mener jeg fyller fagkravene til sykepleien.

Motivasjon for studiet:

Spesielle opptakskrav: Hvorfor jeg mener jeg oppfyller de spesielle opptakskrav som kreves for sykepleien.

Jeg er meget motivert. Har praksis fra helsevesenet, 11 år. Men jeg kan ikke finne på noe å skrive. Skjønner jo at denne egenvurderingen kommer til å bli avgjørende...

Noen som kan hjelpe meg med noen velvalgte ord?

Takknemmlig for svar.

"har 11 års relevant erfaring, ønsker nå å gå videre med erfaringen og tilegne meg mer lærdom" f.eks eller "ta videreutdanning for å utvikle meg videre innen faget." Kanskje det er lurt å skrive litt om fremtidsutsiktene dine.

Vet ikke jeg, lykke til med søkingen. Skal søke i år jeg også, men på et annet studie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først tror jeg det er viktig å finne ut:

hva er fagkravene til sykepleien da? ville satt meg inn i hva som kreves i følge fagplan/læreplan o.l?

hva er de spesielle opptakskravene?

ville prøvd å finne svar på dette, så sammenlignet det med den praksisen du ha til nå,f.eks...

motivasjonen har du jo, så det skulle ikke være så vanskelig. Hvorfor vil du bli sykepleier, hva har du av egenskaper som du ønsker å videreutvikle,hva er det som er så spennede osv...

smør tjukt på!formuler deg med store ord og ikke vær redd for å skryte litt eller fremheve egen kompetanse. For det har du etter 11 år. Du må bare overbevise og selge deg selv.. lykke til,går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...