Ninen Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg laget boller med vaniljekrem i går, noe som ble veldig godt. Men siden pakkene med vaniljekrem er så store, har jeg nå ca 2,5dl vaniljekrem i kjøleskapet. Noen som har noen gode ideer til hva jeg kan bruke den til? Jeg vurderte å prøve vaniljekrem med bringebærsyltetøy, men ser for meg at det blir litt i søteste laget. Alle forslag mottas med takk! Dette er verken første eller siste gang jeg har dette problemet, så jeg kan trenge litt variasjonsmuligheter
Idnar Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Du kan jo lage deg en søt paibunn. Når den er steikt og avkjølt, så tar du vaniljekremen på og tar noen bær oppå der igjen
Gjest TittTitt Skrevet 23. februar 2009 #3 Skrevet 23. februar 2009 Du kan jo lage deg en søt paibunn. Når den er steikt og avkjølt, så tar du vaniljekremen på og tar noen bær oppå der igjen
Chimamanda Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Du kan jo lage deg en søt paibunn. Når den er steikt og avkjølt, så tar du vaniljekremen på og tar noen bær oppå der igjen Kjempegodt! Du kan ogsaa ha banan i bunnen av en paibunn (evt blande most i vaniljekremen), ha vaniljekrem oppaa og steke paa 175 grader i 5-7 min.
Ninen Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2009 Pai var en kjempegod ide! Sånn med bær har jeg hørt om før, men hadde helt glemt den muligheten. Paien der banan og vaniljekrem stekes litt, høres veldig spennende ut. Skoleboller er også en god ide, og veldig godt, men nok ikke så aktuelt denne gangen, siden fryseren er full av boller med vaniljefyll, som jo er ganske likt. Jeg blir fortsatt glad for flere forslag
Gjest TittTitt Skrevet 23. februar 2009 #7 Skrevet 23. februar 2009 Hvordan laget du sånn der boller med vaniljekrem? Jeg tenkte at det var skolebolle jeg. Boller, også med krem på Jeg elsker vaniljekrem og jeg elsker boller. Så den der hørtes interesang ut Kansje det bare er jeg som er litt dum, men har du retten og sletten vaniljekrem inni billen? Eller.. Er det ikke vanskelig å pjåte krem inni ustekt bolle? Jeg bruker å ha krem oppå toppen
Ninen Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2009 Jeg trillet boller, og så klemte jeg dem flate som små pannekaker. En liten klatt vaniljekrem på hver pannekake, og så strakk/klemte jeg i kantene og samlet dem på toppen slik at kremen havnet inni bollen. Så la jeg bollene med skjøten ned på bakeplaten. Det var mye enklere enn jeg trodde på forhånd. Bare pass på å ikke bruke mye mel i deigen, for den må være litt klebrig for at skjøten skal bli tett. Deigen min var veldig klissete før heving, og så passe klebrig etterpå.
NullHull Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Jeg vurderte å prøve vaniljekrem med bringebærsyltetøy, men ser for meg at det blir litt i søteste laget. Tja om ikke akkurat til syltetøy, så skjær opp litt ymse frukt, evt fryste bær, lag en fruktcoctail og ha kremen til. Det passer kjempegodt!
Gjest Gjest H Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Firkløverkake, verdens beste (kake)
Miss I.W. Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Jeg blander ofte vaniljekrem med vanlig pisket krem og har ved siden av kaker og paier. Ikke ha sukker i fløten når du pisker den da, det bli søtt nok når du blander den med vaniljekremen. Er kjempe godt til eplekake og rabarbrapai. Du kan også ha den til lettrørte bær!
Gjest TittTitt Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Jeg trillet boller, og så klemte jeg dem flate som små pannekaker. En liten klatt vaniljekrem på hver pannekake, og så strakk/klemte jeg i kantene og samlet dem på toppen slik at kremen havnet inni bollen. Så la jeg bollene med skjøten ned på bakeplaten. Det var mye enklere enn jeg trodde på forhånd. Bare pass på å ikke bruke mye mel i deigen, for den må være litt klebrig for at skjøten skal bli tett. Deigen min var veldig klissete før heving, og så passe klebrig etterpå. Det der skal jeg ihvertfall lage!!!
Ninen Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. februar 2009 Takk for gode forslag! Nå angrer jeg på at jeg ikke la litt rabarbra i frysen i høst, for nå fikk jeg lyst på rabarbrapai... TittTitt: Bollene ble veldig gode, så de anbefales! Hadde melisglasur oppå noen. De ble for søte for meg, men falt veldig i smak hos mannen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå