Dina Skrevet 3. juli 2003 #1 Skrevet 3. juli 2003 Hei jenter! Nå er det sikkert mange som er lei av disse "evige" silikontrådene... :-? men da kan man kanskje bare la være å lese???!!! Jeg er ganske ny her, og har lest det meste som er skrevet. Har likevel et par ting jeg hadde satt veeeldig pris på å få litt svar på...! Fikk de fleste av dere lagt inn silikon via snitt under brystet, eller via brystvortene? Mitt inntrykk er vel kanskje at de fleste har fått arret under. På Klinikk Stokkan i Trondheim, der jeg skal til konsultasjonstime 4 september, har de som hovedregel å gå inn via brystvortene. Jeg syns det virker litt rart, og litt mindre vanlig enn andre alternativ. Samtidig er kirurgen jeg skal til veldig høyt utdannet på området, type overlege professor dr. med. på plastisk kirurgi, så man skulle jo tro han visste hva han holdt på med??!!! Hadde vært fint å høre deres erfaringer. Når det gjelder hvordan man har det etterpå, og hvor fort man kommer seg, virker det også som om dette er utrolig individuelt. Jeg har en stillesittende jobb, og har neppe mulighet til å være borte mer enn maks en uke. Hvordan vil jeg føle meg, og ikke minst, se ut da mon tro??? Kjempedigre pupper som står rett ut, og mørbanket som bare det, eller kan jeg håpe på at det går greit??? Hva tror dere?? Som mange av dere andre vil jeg heller ikke at de på jobben skal se det sånn umiddelbart... problemet er at jeg ikke kan skjule meg i store gensere o.l., da jeg har en jobb hvor jeg går i dress/drakt, topper og skjorter til daglig... Hjeeelp! ;-) Håper noen av dere gidder å dele erfaringer med meg! Dina
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2003 #2 Skrevet 4. juli 2003 Lurer på det samme selv jeg! Kan det ikke bli problemer med amming, hvis de går inn gjennom brystvorta da? Ang. det å skjule det for jobbfolket er å gradvis få puppene til å se større ut!? Sakte, men sikkert må du bare øse på med innlegg i BHen Det er det eneste rådet jeg kan gi deg! Vurderer silikon selv jeg, i Tr.Heim! Men har verkenjobb eller penger, så det blir nok en stund til...
Cyndi Skrevet 4. juli 2003 #3 Skrevet 4. juli 2003 Har også tenkt litt på Klinikk Stokkan i Tr.heim om jeg skulle gjøre dette da..men blir litt skeptisk med tanken på å gå igjennom brystvortene :-? Ingen som har noen erfaringer med den kllinikken? Og Dina, håper du kan poste det her etter at du har vært på konsultasjon der, så får jeg høre hvordan det gikk? Selv om det er en stund til.
Gjest SilikonTrønder æ å Skrevet 5. juli 2003 #4 Skrevet 5. juli 2003 *DytteDytte* Håper jo på flere svar...
Gjest Virgo ikke pålogget Skrevet 6. juli 2003 #5 Skrevet 6. juli 2003 Jeg fikk snitt under - forøvrig synes jeg plasseringen av det er rar - det er skåret veldig langt nede og langt ut på siden - så jeg er redd det vil synes ja .... Jeg hadde store smerter etter operasjonen. Disse gikk over andre dagen - men jeg var veldig mørbanket - og fremdles nå to uker etter så er jeg fryktelig øm på sidene. Puppene var DIGRE - og jeg lyver ikke !!! De var enorme og stakk rett ut som to digre makabre hud pyramider !!! Sprengte og fæle og med masse blodårer !!! Og med bloduttredelser! Når jeg skulle legge meg - så var det vondt - måtte ha hjelp - og til å reise meg ..måtte holde de fast den første uken - for de flyttet på seg og det var VONDT ! Jeg brukte 5 dager før jeg greide å dra opp truse og bukse - i mellomtiden brukte jeg fotside skjørt .... ca en uke før jeg greide å vaske håret selv( og hjelp å gre det) .....og ennå greier jeg ikke å komme til og vaske meg på rygg eller baksiden av armene - må ha hjelp *rødme*... Jeg brukte BH i dusjen de første to ukene for de var så tunge . og det var ekkelt å føle at de fallt fremmover - måtte holde på de ellers. Nå jeg kjører bil i huper må jeg også holde på de- og jeg holder alltid beskyttende forran med tanke på sikkerhetsselen ...( har bare vært pasasjer til nå da ....sytter ikke å kjøre bil uten servo med sting jeg er redd for å rive i :-? ) Brukte paralgin 4 om dagen i 4 - 5 dager etter operasjonen ....men fikk forstoppelse av de så jeg gikk etter hvert over til paracett ...men nå er min smerteterskel veldig lav også da. De var ikke vonde hele tiden - men jeg fikk følelsen av at de var følelsesløse - og så kom det stikkninger i de - og de dovnet bort inni mellom - og dette var såpass ekkelt at jeg valgte å ta paralgin. det er faktisk en utrolig vemmelig følelse at man i det ene øyeblikket kjenenr puppene - og så glir det en rar følelse inn i de - og de dovner bort !! :o Av uvante ting var å ligge på ryggen ! eller sitte kan man vel si *ler*.... man blir åm her og der og stivner til ..man må tisse - men vet det er grusomt å reise seg fra sengen *ler*... Etter halvannen uke greide jeg endelig å ligge litt på siden - så jeg kunne variere litt ! Jeg ble veldig deperimert en tid etterpå - angret for de var stygge å se på - for at alt var så tunvindt - for at det føltes så mye værre og vanskeligere enn jeg hadde trodd ......så det er lurt å være forberedt ! jeg trodde jeg var det - men du verden så feil jeg tok! Nå er de begynt å bli finere og se mer naturlige ut- de er litt flatere liksom øverst - stikker ikke så rett ut. Jegorket ikke se på se og tol ikke bilder av de ret etter at bandasjen kom av. BNå angrer jeg på det - for de forrandrer seg fra dag til dag kan jeg se. Jeg var og prøvde en blonde BH her en dag og det så slett ikke værst ut *ler*( hvis man ser bort fra at den ene puppen er gulgrønn midt oppå) Etter en uke greier du nok stillesittende arbeid. Men vær forsiktig med å bruke armene for mye - dette mener man kan føre til innkapsling og komplikasjoner ...... Vær også oppmerksom på at du kan får vondt i skuldrene - ikke heis opp BHen med de - stram heller stroppene. Nå føles mine myke å ta på - og jeg gnir på de inni mellom for det skulle være bra for å unngå innkapsling tror jeg det var. Men de er altså fryktelig ømme utenpå !! Og jeg har ikke følelse i huden enkelte steder - det er litt ekkelt. Venstre brystvorte er vond å ta på- har ikke følelse rundt . Høyre side er overfølsom - men bedre det enn å ikke føle Nei nå har jeg skravla nok *ler*...lykke til !!! :D
Dina Skrevet 6. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2003 Hei Virgo! :D Tusen takk for utfyllende og fint svar på hvordan du har opplevd dette. Jeg har lest mye av det du har skrevet på den andre silikontråden, men det var flott å få det litt oppsummert! Jeg tror også det er viktig, som du sier, å være forberedt på at man kan få reaksjoner etterpå, og at det kan ta litt tid å komme seg. Det er tross alt en operasjon, og etter at jeg har sett dokumentarer på TV, så skjønner jeg at man føler seg mørbanket!! :-? Kjempefint å høre at det går bedre med deg nå, at puppene ser bedre ut og at du selv føler deg bedre! Dina
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #7 Skrevet 7. juli 2003 Vil bare føye til at hvis de går igjennom brystvorta vil du sannsynligvis aldri kunne amme.
Dina Skrevet 7. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2003 Hei gjest. Jeg har de barna jeg vil ha, så muligheten for amming er ikke så viktig for meg! Jeg er mer opptatt av hva som gir "penest" arr etc....... Det er tydeligvis ikke så mange her inne som har fått silikon via brystvortene her inne, selv om maaange har lagt inn implantat. Lurer på hvorfor??? Dina
Gjest Donna Skrevet 7. juli 2003 #9 Skrevet 7. juli 2003 Min lege sa at kun dersom pasienten spurte om det ble det gjort gjennom brystvorten. Ellers var standard under puppen. Vet om en på kG som fikk mye smerter etterpå pga nerver som var kuttet - men husker ikke hvem *gruble*...... Tok forresten av tapen i dag og skiftet ....holdt på å besvime av nervøsitet og de nsterke lukten av plasterfjærneren. ( var redd for hvordan det såg ut under - om blod hang fast, om det ville gå opp , smerter) Og som om ikke det var nok så gikk lukten til hodet på meg og jeg ble rett og slett lettere brisen og hysterisk :o :oops: lo så tårene trillet - ..ble helt rar i kroppen ....prikket i fingrene ...huff ...holdt på med dette i nesten en time med to teite taper *ler* :-? plasterfjærner er sannelig farlige saker altså :oops:
Gjest Gjestis Skrevet 8. juli 2003 #10 Skrevet 8. juli 2003 Til dere som får snittet under puppen, vises det når man bruker bikini? Vanlig push-up liksom?
Gjest Donna Skrevet 8. juli 2003 #11 Skrevet 8. juli 2003 Jeg er usikker ..jeg hååååper ikke det vil synes - men min plassering er merkelig synes jeg .....likevel - tror ikke det er noe problem ...
Dina Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2003 ÅÅÅÅÅ, jeg vil så gjerne holde liv i en eller annen silikontråd...! Føler at de fleste her inne som har vært med å diskutere det er "ferdig" med det, men jeg har så vidt begynt! ;-) Konsultasjon 4 september, og jeg tenker på det heeele tiden! Takk til deg Virgo, som fortsatt er "med"! Hvordan går det med deg forresten?? Hvor lenge siden operasjonen?? Hilsen spente og litt usikre Dina :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå