Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som vet hvor man kan henvende seg/som har erfaring med samlivs - og familieterapi i Trondheim? (Hvor målsettingen er å redde forholdet/familien...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. februar 2009 #2 Del Skrevet 23. februar 2009 Brøset Kompetansesenter driver iallefall med mye forskjellig i den retningen, har også kurs for menn som må lære seg å ikke slå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #3 Del Skrevet 23. februar 2009 Dersom dere har barn, er stedet for dere definitivt: http://www.familievernkontoret.no/. Offentlig, gratis og med profesjonelle fagfolk med utdannelse og erfaring innen familieterapi og parterapi. Lykke til, ikke gi opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #4 Del Skrevet 23. februar 2009 Familievernkontoret; dette tilbudet gjelder også par uten barn. Så uansett, barn eller ikke; familievernkontoret er stedet dere kan kontakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 24. februar 2009 #5 Del Skrevet 24. februar 2009 TS Takk for svar:) Samboer vil ikke være med, han mener det ikke er nødvendig, tror han synes det er pinlig, han har vært gjennom et samlivsbrudd for mange år siden med barn involvert, tror ikke han er klar for en "ny runde." Jeg vil gjerne berge familien. Vi har felles barn også. Han er vel sikker på at jeg ikke kommer til å gå fra han, pga barna. (Det var han som gikk fra sin første samboer, men selv om han gikk fra henne har han tatt kjempegodt vare på barna fra dette forholdet, og han er virkelig en fin far!). Jeg synes det er vanskelig å skulle mase og insistere for å få han med til samtale, vil absolutt at vi får hjelp til å kommunisere om det jeg synes er problematisk i forholdet og i familielivet vårt. Hvordan skal jeg få overtalt han til å bli med? Jeg kan selvfølgelig ikke tvinge han. Men jeg vil ikke fortsette slik vi har det nå, det er for mye usagt mellom oss, og personlig hadde jeg forventninger til vårt samliv som ikke er blitt innfridd, regner med at det samme gjelder for han. Mulig har vi vært urealistiske og naive begge to, men jeg kan ikke se at vi kan klare å komme oss videre uten hjelp utenfra. Kankje ender det med at vi finner ut at vi ikke bør leve sammen, men bedre å innse det enn å fortsette på noe som ikke kjennes bra. Dessverre kjenner jeg på et tidspress, er gravid med termin til sommeren, og vet at når babyen kommer risikerer jeg at alt blir mye verre hvis vi ikke har fått snakket ut om hvordan vi har det og ønsker å ha det. Med den nye babyen blir det sannsynlig nattevåk og søvnmangel og lite med krefter til å rette opp det som er gått skjevt i samlivet vårt, med fare for krangel og fortvilelse og et forhastet og trassig brudd som ødelegger både for oss voksne og for barna. Vet ikke hva jeg kan gjøre nå, dersom han ikke blir med meg. Har lurt på om jeg skal sende han en mail, det har jo ikke fungert å ta det opp muntlig, ender med at han ironiserer og kjefter og jeg gråter. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #6 Del Skrevet 25. februar 2009 dytter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odd Skrevet 27. september 2010 #7 Del Skrevet 27. september 2010 Noen som vet hvor man kan henvende seg/som har erfaring med samlivs - og familieterapi i Trondheim? (Hvor målsettingen er å redde forholdet/familien...?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå