Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 Jeg er en jente på 19 år, som fremdeles bor hjemme hos familien min - mor, to lillesøstre på 12 og 16 år og en stefar. Søsteren min på 16 år er ekstremt aggresiv og hissig. Det går ikke an å snakke med henne om noe, hun bare glefser tilbake. Hun har egentligt alltid vært sånn - frekk i kjeften, kunne for eks. som 10-åring si til mormor at hun hatet henne fordi mormor lurte på om hun kunne gå ned i fryseren og hente noe. Dette er ingen i slekta vant til, da alle er rolige, avballanserte osv, så hun blir på en måte et "utskudd" i familien. Pappa sin side (som vi ikke har noe særlig kontakt med) er veldig hissige og har kort lunte. I tillegg er både farmor, tante og kusine psykisk syke - de har alle vært inn og ut av psykriatisk. Før har vi alltid sagt at hun er en "typisk tenåring", men nå begynner jeg å bli bekymret for at det er verre enn som så. Jeg er redd hun har arvet den korte lunta til pappa, og at det ikke kommer til å bedre seg med alderen. Er det noen som har forslag til hva vi kan gjøre? For eks. sinneterapaut eller noe, hvis det finnes? Er ganske grønn på dette området:)
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Det er garantert noe som plager henne. Blir hun mobbet på skolen? Da jeg var 16 hadde jeg også kort lunte, og kranglet ofte med min mor. Jeg ble plaget en del på skolen, noe som gjorde at jeg måtte avreagere hjemme. Det var riktignok ikke småting som å hente noe i fryseren vi kranglet om, så hun virker veldig følsom. Jeg vet ikke hvor lett det er å snakke om det med henne. Pleier dere å spørre om det går bra med henne og sånn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå