Gjest Gjest_vimsa_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 hei! jeg har begynt på seroquel igjen, bare 100 mg denne gangen. sist gang gikk jeg på 900 mg og gikk opp 20 kg på 2 mndr. denne gangen går jeg på abilify vedsiden av. men legen min sa jeg ville ikke lege på meg på 100 mg, men på en uke har jeg gått opp 2 kg... ikke at vekt er så stabilt, men en genser er blitt betraktelig mindre. er det mulig??? på en uke? jeg kommer til å slutte på seroquel igjen om det fortsetter, finne en annen medisin. er det andre her med seroquel erfaring?
Gjest MåneSkygge Skrevet 23. februar 2009 #2 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har gått på den i to år nå. Nå står jeg på 100 men var oppe i 500 i starten. Jeg har aldri merket noe til vektøking av de.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Ja... vektøkning har jeg faktisk kjent litt av når det kommer til seroquel. Står på 200 milligram i tillegg til 6 milligram risperdal. Stod først bare på risperdal og kjente ingen bivirkninger. Straks jeg startet opp med seroquel for noen uker siden merket jeg at jeg var på vei opp i vekt. Har riktignok begynt å trene nå, i tillegg til å spise sunt, så jeg håper jeg går litt ned igjen. Men kanskje du burde ta det opp med legen din med en gang, før det blir for ille? Folk reagerer forskjellig på hvert enkelt preperat, så det burde finnes noen andre antipsykotikum som fungerer greit på deg i tillegg til at det ikke gir deg vektøkning! Mvh sovesveis
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har gått opp 13 kilo på 5 måneder av seroquel mg. Skal snart bytte til abilify siden legen påstår at man ikke legger på seg av den.
Gjest Jazuz Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 JA.. Og jeg ba ikke legen om disse medisinene en gang, jeg trengte noe å sove på i forbindelse med en skillsmisse, og ikke bare ble jeg avhengig av dem, JEG som alltid har vært tynn og hatt flat mage, selv etter 8 barnefødsler, og jobbet som modell og veid 50 kg, lagg på meg 30 KG på 2 år, jeg skjønte ingenting... og jeg gikk inn i en dyp depresjon, så Googlet jeg medisinen, og fikk sjokk over hvor mange som hadde lagt på seg av dem, 1 - 10 av ALLE som begynner med Seroquel får vekt økning, og jeg tar tilogmed ritaliner mot ADHD, og begynte med dem 2 mndr før seroquel, Ritaliner øker forbrenninga, og de som starter på dem går ikke akkurat OPP i vekt, jeg er skuffet og sint over at JEG måtte finne ut av dette selv,jeg har hatt samme lege i mange år, han VET å tynn jeg er, og her har jeg gråte til han pga vektøkninga, så har han ikke peiling på at HAN er skylda i det, før jeg sier i fra... Nå har jeg fått Vallargan å sove på, og siden jeg slutta med Seroquel for 4 uker siden, har jeg gått ned 8 KG... Og jeg fortsetter å gå ned..... PSYKO MEDISIN. Blir sinna... Kan ødelegge mennesker mentalt når de er vandt til å være slanke, og jobbe som Modell, og plutselig blir feite og ikke kan jobbe.....
Gjest Blomst83 Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Går på Serouel,og har IKKE lagt på meg.Og dessuten er det er ikke pilla i seg selv som gir vektøkning,med økt matlyst følger som en bivirkning.
Gjest Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Går på Serouel,og har IKKE lagt på meg.Og dessuten er det er ikke pilla i seg selv som gir vektøkning,med økt matlyst følger som en bivirkning.Jeg brukte Seroquel 1200 mg i 10 år uten å legge på meg, så vi er forskjellig sammensatt og reagerer på medisiner, blir min konklusjon.Vel, en sannhet med modifikasjoner. Medisiner kan påvirke sultfølelsen, slik at man spiser mer enn man egentlig trenger. Hvis man er disiplinert nok og er bevisst dette, skal dette gå med sterk vilje. Medisinene kan også gjøre endring i stoffskiftet, og da er det ikke så mye å gjøre med.
Gjest slakkis Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 gikk på seroquel i 1.5 år. la på meg 10 kilo pga helt sinnsyke cravings. fikk aldri nok mat og kunne spise enorme mengder med sukker og karbohydrater. Hadde et normalt forhold til mat før det og spiste nesten aldri godteri eller lignende. Slutta på de for 3 mnd siden og har gått ned alt sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå