Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 23. februar 2009 #1 Skrevet 23. februar 2009 hei! er det flere som har det som meg? jeg har i den senere tid vært plaget av sosial fobi/sjenanse-selv om jeg egentlig er veldig utadvendt! denne angsten er jeg mest plaget med i møte med folk jeg kjenner-utrolig nok! møter jeg noen jeg kjenner på toget blir jeg helt satt ut/nervøs. men det er som regel verst med folk jeg ikke har sett på en stund eller hadde ventet og se. dette plager meg mye i hverdagen, og jeg merker jeg har mindre tiltak til å treffe venner, desverre! mye tanker og bekymringer. synes det er synd at det skal være sånn nå, er jo bare 26.. så jeg begynte i terapi hos psykiater og etterhvert med et ssri-preparat. sistnevnte fungerte ikke. så vi ble enige om at jeg skulle prøve SNRI, venlafaxin. merket ikke stor forskjell da jeg gikk over til denne(nesten 3 uker på ny med. nå) men da jeg skulle øke dosen ble det helt grusomt! økt angst og såvidt jeg klarer omgås folk! håper og tror at dette gir seg snart etter en uke med høyere dose.. for det her går ikke lengre. er det noen av dere som har hatt det litt sånn som meg og blitt bedre? hva hjalp? erfaring vedrørende medisin? takk uansett!
Gjest skuffa Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 er det virkelig ingen av dere som giddr å svare?
Gjest Gjest_helen_* Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Har du prøvd å søke på feks cipralex her under "kropp og helse". Mener det tidligere er skrevet endel om medisin der. Jeg skal selv begynne på medisin snart, må si jeg gruer meg. Så jeg er også interessert i andres erfaring omkring dette.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #4 Skrevet 25. februar 2009 Mange har en periode med forverring før det blir bedre! Angåede siste gjest så kan jeg si at jeg hadde det slik selv(var redd for å ta medisiner), men jeg har nesten ikke hatt en eneste bivirkning, bortsatt fra at jeg blir litt klam i hendene en times tid etter at jeg har tatt pillen. Går på Cipralex
Gjest Gjest_helen_* Skrevet 25. februar 2009 #5 Skrevet 25. februar 2009 Mange har en periode med forverring før det blir bedre! Angåede siste gjest så kan jeg si at jeg hadde det slik selv(var redd for å ta medisiner), men jeg har nesten ikke hatt en eneste bivirkning, bortsatt fra at jeg blir litt klam i hendene en times tid etter at jeg har tatt pillen. Går på Cipralex Godt å høre. Jeg har nå nemlig tatt min første pille, dvs halv 10 mg pille. Har vært en lang tur hit, håper på mye virkning og lite bivirkning. Godt å høre historier som har endt bra.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Kjøp en bok om acceptance and commitment therapy. Det er en ny type terapi som har vist veldig gode resultater i forhold til angst og depresjon.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2009 #7 Skrevet 25. februar 2009 Prøv akkupunktur. Det hjleper for en del
Gjest *lucky* Skrevet 25. februar 2009 #8 Skrevet 25. februar 2009 Cipralex fungerer veldig bra for min del, ihvertfall så langt. Tar pillen på kvelden for jeg blir utrolig trett av den.. Likte ikke tanken på medisiner til å begynne men er glad jeg startet med det. Er mye roligere enn jeg har vært på lenge!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå