Gå til innhold

Til dere som er så mot silikon!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er dere så mot det egentlig? Hva er det som får dere til å tro at alle som tar silikon blir seende ut som Jordan eller Christina Aguilera? Hvor store pupper har dere? Tenk dere å ha så små pupper at a-cup er for lite og måtte bruke polstra pushup bh og aldri kunne bruke trekantbikini eller topper/kjoler man ikke kan brukeb bh under... Tenk dere å ikke kunne bruke pene tynne bh`r og nesten ikke få kjøpt noen klær som passer. Å ha så dårlig selvtillit at man bare har lyst til å dø....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du så lav selvfølelse pga små pupper at du har lyst til å dø, så trenger du trolig psykologhjelp.

Jeg gir forøvrig blaffen i om folk stapper seg med silikon. Kunne aldri tenkt på å gjøre det selv, men så sitter ikke min selvfølelse i puppene heller da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke noe imot silikonpupper som sådan, men jeg har noe imot at unge jenter får det pga stort press utenfra. Selv har jeg alltid hatt små pupper og når jeg var 16-17 hadde jeg veldig dårlig selvtillitt pga dette. Heldigvis har jeg foreldre som aldri hadde akseptert at jeg haddde tatt silikon. Nå er jeg veldig fornøyd med meg selv - selv om jeg vet at jeg aldri kan ha noen kløft i en penkjole. Det skremmer meg at unge jenter opererer inn silikon uten å tenke på konsekvenser senere i livet - som for eksempel når de skal ha barn og amme.

Gjest Cruella
Skrevet

Enig med Retz og Gjest som har svart deg. Har venninner med silikon, hun ene tok det i en alder av 37, hadde alltid ønsket seg større pupper. Hadde ingen problemer med å forstå hennes valg.

Hvis du henger hele selvfølelsen din på dette med pupper/ikke pupper, er det på tide å rope varsko her, særlig når du samtidig har Blondes have more fun i din signaturen din. (skjønner at det sikkert er en spøk, men ser for meg en bimbo à la Pamela... :wink: )

Skrevet

Ærlig talt, hvem har sagt at det eneste pene her i verden er store pupper? Det vil kanskje overraske deg, men det finnes faktisk menn som foretrekker små pupper også. Og det finnes utrolig sexy damer med små pupper, vi ser bare flere og flere av dem på film for tida. Som et eksempel, tenk på Milla Jovovich. Hun er jo "flat som en pannekake", men likevel kjempesexy. Så problemet med små pupper sitter i hodet ditt og ikke på kroppen din.

Skrevet

Jeg er i mot presset og fokuseringen på utseendet - spess blant unge jenter.

Silikon er ikke akkurat det sunneste heller?

Men jeg har ingenting i mot noen, fordi de har silikon. Det går et skille her.

Synes det er trist at man ikke kan akseptere de puppene man har. De fleste slanker vekk puppene - og erstatter med silikon.

Synes ikke puppene avgjør om en dame er stilig eller ikke, litt for mye kan lett virke vulgært. Små pupper synes jeg er mer estetisk - men det er mitt syn.

Selv har jeg midt i mellom - skulle jeg måtte gå opp eller ned, ville jeg hatt mindre i stedet for større. Gjerne henimot flat istedet for to digre jur...

Men det er mitt syn.

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot jenter som må ha silikon, men jeg synes litt synd på dem, da jeg tenker at de har dårlig selvtillit og at de er offer for et samfunn som setter slike "verdier" i høysetet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns det kommer litt an på jeg. Hvis det bare er litt for å fylle ut, så hvorfor ikke...hvis du er voksen vel å merke. Men sånn som Pamela Anderson syns jeg ser dumt ut for å si det rett ut. Tenk å ha så store pupper at du aldri ser tærne dine!

Gjest Poirot
Skrevet
aldri kunne bruke trekantbikini eller topper/kjoler man ikke kan brukeb bh under... Tenk dere å ikke kunne bruke pene tynne bh`r og nesten ikke få kjøpt noen klær som passer.

Tror du de med små pupper er de eneste som tenker slik?

Hvordan tror du de med svære (naturlige) hengepupper til navlen har det???

Eller jeg med mine 70 e som jeg HATER?

Gjest BillebaJENTA
Skrevet

Don P: Sikkert ikke særlig morsomt det heller, men du har da i det minste pupper du da!! Hva er vel en kvinnekropp uten pupper?

Gjest Poirot
Skrevet
Don P: Sikkert ikke særlig morsomt det heller, men du har da i det minste pupper du da!! Hva er vel en kvinnekropp uten pupper?

Har ikke sagt at jeg ikke skjønner at noen tar silikon. Har selv venner jeg må si er så flate, at jeg nok ville vurdert det hvis det var meg selv.

MEN: Har ogå noen venninder som ser supre ut, men som syter og klager over størrelsen. Mange synes B er for lite. Jeg mener man må akseptere at en av bakdelene ved å være slank og syltynn (slik kule klær forventer i disse dager), er at ikke alltd puppene er kjempestore.

Disse har jeg lite sympati for.

Skrevet

Som regel passer puppene til den kroppen man har...

Skrevet

Jeg er ikke imot silikon, men som mange andre her er jeg i mot at jenter (unge jenter) skal føle seg presset til å ha silikon fordi samfunnet rundt mener at store pupper er det som er penest/mest sexy/best osv.

Tar dere virkelig sjansen når dere tenker på hvilke negative konsekvenser det kan ha??

Etter 3 barn begynner det å henge både her og der, men silikon??? Aldri, vil ikke mannfolk ha meg slik jeg er får de finne noen andre...(Gubben er fornøyd, da er jeg fornøyd..)

Skrevet

Hvis det at du har små pupper gir deg så dårlig selvfølelse at du vil dø, da synes jeg synd i deg faktisk. For puppene har INGENTING å si for hvordan man er som person. Jeg foreslår at du oppsøker hjelp, og da mener jeg ikke kosmetisk kirurgi, men en tur til psykologen for å få hjelp til å bygge opp selvbildet.

Senest for et par dager siden leste jeg noe svært urovekkende om silikoninnlegg. De holder ikke livet ut. Å nei, etter noen år (husker ikke hvor mange) har 50 % av dem sprukket. Og etter 20 år (mener det jeg var) har så mange som 90 prosent av dem sprukket. Er ikke det illevarslende, så vet ikke jeg. Hvorfor man velger å tilføre kroppen et kunstig substans man vet så lite om som silikon, det er over min fatteevne. Ikke ser det naturlig ut heller.

Vær fornøyd med den kroppen du har. Ikke la deg lure til å tro at store pupper er normen. Er vel faktisk mer vanlig med små pupper, hengepupper ol enn det er med vakre, veldreide akkurat passe store pupper. Og hei, jeg har små pupper selv jeg. Men jeg er fornøyd med min A-cup. Praktisk når man trener i alle fall :)

Skrevet
Som regel passer puppene til den kroppen man har...

og om de ikke gjør det, finnes det noe man kan gjøre... jeg veide 70kg, er ca 167 høy og fylte ikke ut en 75a. jeg er bred over skuldrene og i overkroppen. nå som jeg har lagt inn 350cc og har en b/c cup, ser det symmetrisk ut, men jeg har fortsatt ikke store pupper, andre ville nok sagt at de fortsatt var små.

nala: alle som er til konsultasjon får beskjed om at innleggene bør byttes etter 10-15 år. så alle som legger inn er klar over at de ikke varer livet ut. de er riktignok laget for å vare livet ut, men kroppen sliter på protesene, kroppen forandrer seg ettersom man blir eldre, og etter amming...

så det er ingen overraskelse for de som legger inn silikon.

man legger seg ikke under kniven uvitende med andre ord!

Skrevet

Det er ikke det at jeg er så imot operasjoner, som f.eks silikoninnlegg i bryster. Akkurat det med å ikke være fornøyd med kroppen i det hele tatt har jeg veldig forståelse for og vet selv veldig godt hvordan det føles.

Det er akkurat silikonen som brukes jeg er skeptisk til. Har hørt så mange historier om dette i mediene at jeg er blitt veldig skeptisk til ettervirkningene. Og så er det dette med å operere inn fremmedlegeme i kroppen sin.

Men mest av alt syns jeg det er trist at vi skal ha sånne bilder av oss selv som gjør det nødvendig med operasjon for at vi skal føle oss fine for oss selv eller omverdenen. Dette gjelder alle typer plast operasjon ikke bare bryst altså. Inkludert bukplastikk som jeg selv har gjort.

Skrevet

Enig med flertallet her. Synd å høre 17-åringer som tenkter at bare de får putta inn litt silikon, så vil livet ordne seg. Dessuten har ofte de med store pupper litt større rompe også, så de kan ikke kjøpe alle slags klær de heller. De jevner seg ut i det store bildet. Selv ville jeg ikke hatt større enn jeg har, heller gått ned til B enn opp til D. Det største i livet er ikke at alle ser først på puppene! Dessuten synes jeg det er meget betenkelig med faren for at silikonen sprekker, og renner ut i kroppen..så en dokumentar en gang om det.

Og Kate Hudson er jo en nydelig feminin jente, uten all verdens til pupper!

Skrevet

Jeg er heller ikke 100% imot plastisk kirurgi, det jeg har problemer med å forstå, er mennesker som tar opp lån for å få til dette, eller de som har spart nesten alle pengene sine i flere år, og velger å bruke de på plastisk kirurgi. Det forstår jeg ikke. Hva med mann / barn o.l? Er det viktigere å få større pupper enn å bidra til felleskapet, eller fks. Investere i noe sånt som hus / leilighet? Når jeg hører om sånne tilfeller tenker jeg "egoist" og "du er bra selvopptatt". Sorry, men det gjør jeg.

Syns dere virkelig at det er positivt at det første folk ser er puppene dine? For det hersker jo ingen tvil om at det er andres aksept dere vil ha, og det sier dere jo selv også. Og i nesten alle tilfeller vises det godt at det er silikon, og personlig synes jeg ikke det er fint.

Henger meg på de andre her, som sier at hvis du har så små pupper at du vil dø, trenger du ikke silikon, men psykolog.

Skrevet
Og i nesten alle tilfeller vises det godt at det er silikon, og personlig synes jeg ikke det er fint.

Hvor har du den statistikken fra? Hvis det faktisk ikke vises på mange, vil du jo aldri få vite at de har silikon i puppene sine! Som det har blitt nevnt utallige ganger i dette forumet har de fleste fått lagt inn silikon for å fylle en b-cup, og da er puppene neppe det første folk ser!

Hva folk bruker pengene sine på er ingen andres business, og det er et slett grunnlag å basere påstanden på om at de er egoistiske fordi de bruker sine egne sparepenger på seg selv og ikke mann/barn! Dessuten er det ikke alle som har partner/barn å "forsørge". Så lenge du ikke vet noe som helst om andre kan du ikke anta at de er verken det ene eller det andre. Vi lever kun èn gang, og da får vi gjøre det beste ut av det, hver på vår måte.

Skrevet

Jeg forteller ingen hva de skal bruke pengene sine på, det har jeg ingen rett til.

Jeg sier bare hvilke tanker jeg gjør meg. Er man singel og har masse penger man kan bruke på seg selv, så for all del. Det har ikke jeg noe med.

Jeg sier ikke at det vises godt på alle at det er blitt lagt inn silikon, men på mange. Ofte hvis man ikke har noe særlig til pupper, så er man ganske slank ellers på kroppen, og da er det rett og slett ikke naturlig med en struttende C-cup.

Idealet idag er jo tynne jenter med store pupper, og det er jo sjeldent fysisk mulig, iallefall naturlig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...