Gå til innhold

Skal slutte på p-pilla


Ponine

Anbefalte innlegg

Det har seg da slik at jeg har bestemt meg for å slutte med pilla (microgynon) og skal begynne å tempe istedet. "Problemet" mitt er at jeg for en stund siden mista ei pille i sluket i vasken, og derfor har jeg ei pille for lite til å avslutte brettet på riktig måte.

Det jeg da lurer på er:

Om jeg tar ferdig brettet som vanlig til den nest siste dagen, og så slutter en dag for tidlig, kan det gi noe innvirkning på stabil syklus i etterkant? Har hørt om folk som slutter midt i brettet og fått ganske ustabil syklus. Men dette blir jo forsåvidt ikke "midt i brettet".

Alternativet er vel å tråle vennegjengen for å høre om noen har en microgynonpille til overs som jeg kan få..

I pakningsvedlegget står det at dersom man glemmer en pille i uke 3 kan man enten:

1. Ta glemte pille så fort som mulig selv om det innebærer to piller på samme dag. Hopp over den pillefrie uka og begynne rett på neste brett.

2. Du kan også slutte å ta tabletter fra brettet og begynne på neste brett etter en tablettfri periode på opptil 7 dager (inklusiv den dagen du glemte tabletten.)

Kan man da tolke alternativ to dithen at man er sikker fra graviditet i 7 dager etter avsluttet pille?

Håper noe kan svare meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...