Gå til innhold

Invitert på restefest i dag - ta med gave?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk sms av en venninne i dag, der hun inviterte på restefest rett etter jobb i dag. Hun hadde så mye mat og kaker til overs etter dåp i går...

Bør jeg da ta med en gave til dårsbarnet, eller blir det rart? Eller er det uhøflig å ikke ta med noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Siden du fikk meldingen nå, og skal dit rett etter jobb, er det trolig ikke forventet at du har med noen gave.

Dersom du rekker, kan du jo kjøpe med en blomst til vertinnen eller en liten og rimelig "visittgave" til dåpsbarnet.

Det forventes neppe en gave i "dåpsgavekategorien".

Gjest MissBella
Skrevet

Nei, jeg tolker det også sånn at det ikke forventes at du har med gave.

Skrevet

Det er vel neppe forventet, men tror jeg hadde prøvd å ta med en liten ting uansett. Eventuelt en blomst, som nevnt over her.

Skrevet

Jepp - ta med ettellerannet. Selv er jeg ganske flink til å invitere til fest, og serverer ofte mat, og serverer drikke (det har heldigvis folk som regel med seg når de kommer). Og det er noen som alltid har med noe (kan være en sjokoladepose, en blomst eller litt ost og kjeks, eller en pose potetgull), og noen som ALDRI har med noe. Som vertinne setter jeg stor pris på at folk viser takknemlighet på en eller annen måte. Det er en hyggelig gest.

Skrevet
Jepp - ta med ettellerannet. Selv er jeg ganske flink til å invitere til fest, og serverer ofte mat, og serverer drikke (det har heldigvis folk som regel med seg når de kommer). Og det er noen som alltid har med noe (kan være en sjokoladepose, en blomst eller litt ost og kjeks, eller en pose potetgull), og noen som ALDRI har med noe. Som vertinne setter jeg stor pris på at folk viser takknemlighet på en eller annen måte. Det er en hyggelig gest.

Joda, men her er det ikke snakk om å invitere til fest. Det er snakk om å bli invitert til restene av en fest man ikke ble invitert til ;) Og da er det ganske så annerledes. Særlig siden invitasjonen kommer samme dag.

Jeg ville overhodet ikke forventet at du skulle ha med noe som helst, ts.

Gjest MrsC-ii
Skrevet

Synes du skal ta med en liten blomst eller en liten gave til barnet (f. eks en liten eventyrbok, sangbok). Jeg synes det er vanlig høflighet uansett om det "bare" er et restelag etter et selskap man ikke var invitert til.

Skrevet

Du trenger ikke å ta med noe, men vertinnen blir sikkert svært glad for en liten blomst eller noe annet smått. Hold det til under hundrelappen for å ikke gjøre for mye ut av det.

Skrevet

Jeg hadde tatt med ett eller annet - stoppet på nærmeste butikk, og hadde de hatt noe som hadde vært passende til barnet så hadde jeg tatt med det også - hvis ikke ville jeg ikke gjort det. Jeg hadde ikke brukt en time på å rase rundt på forskjellige butikker for å finne gave. Men noe til vertinnen - helt sikkert.

Synes det er hyggelig å ha med noe uansett jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...