Gå til innhold

"Aldersgrense" for pastiller


Prada

Anbefalte innlegg

Fra hvilken alder kan egentlig barn spise pastiller? F.eks Smurf. Tenker ikke i forhold til sukker og sånt, men når er det ikke lenger fare for at de setter det i halsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine fikk ikke seige pastiller før de hadde passert 3 år.

Tror ikke jeg ville gitt pastiller til barn under 2-2,5 år.

Fikk sendt før jeg hadde skrevet ferdig...

Vi ventet så lenge, fordi de var litt "trange" i halsen, og hadde lett for å sette i vrangen... kanskje litt overbeskyttende, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Sønnen min har spist Smurf pastiller lenge og han er nå 2 1/2 år. Han har riktignok ikke spist noen andre pastiller... Husker ikke når han begynte å spise smurf, men tror det var litt før han ble 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_helene_*

Sønnen vår på 1,5 spiser faktisk smurf han... Og rosiner. Han har alle tennene og er flink til å tygge det han får i munnen. Ellers går vel en smurf fint rett ned hvis den skulle svelges hel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da skal jeg ikke kjefte på barnehagen allikevel.

Barna fikk bla. en smurf-eske hver da det var karneval på fredag. og jeg reagerte litt på at de lar 14 barn mellom 1-3 år spise Smurf. Vår sønn på 2 år har ikke fått det før. Livredd for at noen skal sette noe i halsen jeg da, og det er jo de som er nettopp fylt 1 år der også. Men da går det helt sikkert greit med smurf til små barn, og at personalet klarer å følge med på alle. (Vår sønn fikk ikke resten av esken da han kom hjem da, slik barnehagen hadde tenkt...)

Endret av Prada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...