Gå til innhold

Sør-Amerika på egenhånd


Gjest Gjest_reiselysten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_reiselysten_*

Jeg har en liten (vel, stor) drøm om å få oppleve deler av Sør-Amerika. Hadde lenge håpet på at jeg kunne fått reist sammen med noen venner, men det er ingen som helt viser den samme entusiasmen som meg, og alle er opptatte med sitt.

Til høsten blir jeg student, og jeg har virkelig lyst til å få reist før jeg blir altfor avhengig av Lånekassa. Jeg har ikke planer om noen lang tur, for det passer ikke før til sommeren, og til sommeren blir det heller ikke tid til noe mer enn noen uker pga flytting og slikt. Jeg har altså ingen plan om å backpacke Sør-Amerika rundt med det første, men jeg vil så utrolig gjerne reise en liten tur. Er lei av å bare utsette, utsette og utsette alt jeg drømmer om bare fordi jeg venter på at det skal passe, men det passer jo aldri.

Men hvor begynner jeg? Jeg reist en del før, men aldri planlagt noen av langturene selv, så jeg aner ikke hvor man sjekker opp billettpriser, hoteller/hosteller osv. Hva trenger jeg å planlegge på forhånd, og hva kan jeg ta mer på sparket (av f.eks arrangerte fotturer el.l.)? Noen nettsider dere anbefaler? Hva bør jeg tenke på?

Jeg har som sagt ikke snøring i det hele tatt når det kommer til denne planleggingsfasen, og føler meg litt fortapt ute på nettet.

Hva med Kilroy f.eks? Er det lurt å bare bestille via de? Og hva om man drar innom et Kilroy-byrå/forhandler (hva kalles det), vil de kunne hjelpe en til å planlegge? Siden jeg bare har planer om å være bortreist i ca 3 uker kan det være litt godt med ekspertråd...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan også ta kontakt med charteroperatørene og spørre om det er mulig å bestille tre-ukers reise gjennom dem.

Apollo har Mexico

Ving har Venezuela

Star Tour har Mexico og Venezuela

Så kan du jo reise videre derfra...enten med buss eller fly.

Charterselskapene opererer ofte med billigere flybilletter enn ruteflyselskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...