Gjest Gjest Vaskemaskin Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Hei alle sammen. Jeg plasserer dette innlegget her da jeg ikke vet anna plass. Er det noen her som kan noe om vaskemaskin, for min som er 3 år står nå og kan ikke brukes. Jeg har en Whirlpool 6 sence. Det som skjer er at når jeg setter på angitt program så tømmer den vann ut som normalt, men videre etter dette vil den ikke. Blinker et rødt lys på nøkkel (det som indikerer dør). Døren er lukket skikkelig og jeg ser ikke noe galt med den. Har sett i bruksanvisning men finner ikke feilsøking på det området. Er noe kjipt når maskinen er 3 år og fire måneder. Skal ringe til servicekontoret imorra, men imellomtiden leter jeg etter feilen. Takker for all mulig hjelp
Gjest hjest Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Det er 5 års reklamasjonsrett på store hvitevarer i Norge, så du behøver ikke være engstelig. Bare husk å kreve lånemaskin dersom verkstedet opplyser at reparasjonen kommer til å vare over en uke.
Crow Jane Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Jeg har samme maskin og har hatt den i 8 år. Hver gang den oppfører seg litt rart (slik som du beskriver) kjører jeg en tom maskin på 95 grader. Gjør det noen ganger for å spyle gjennom systemet. Det funker! For jeg regner med at du har tømt filteret? På bunnen.....
hufsa! Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 Det er 5 års reklamasjonsrett på store hvitevarer i Norge, så du behøver ikke være engstelig. Bare husk å kreve lånemaskin dersom verkstedet opplyser at reparasjonen kommer til å vare over en uke. Det er greit nok men kun 2 års garanti så må bet rep sjøl ;-)
Crow Jane Skrevet 23. februar 2009 #5 Skrevet 23. februar 2009 Har du prøvd å kjøre en tom kokvask? Virket det?
Gjest Gjest Vaskemaskin Skrevet 23. februar 2009 #6 Skrevet 23. februar 2009 Har du prøvd å kjøre en tom kokvask? Virket det? Får ikke startet noen program i det hele tatt, har prøvd å starte på 95 grader, men vil ikke. Så jeg har null ide. Har sjekket filter ned, ikke noe der som hemmer maskinen.
simba80 Skrevet 24. februar 2009 #7 Skrevet 24. februar 2009 Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men vi har samme problem med vår oppvaskmaskin. Vi fikk tips om at slangen bak maskinen kunne ha kommet i klem evt ha vridd seg, så vi dro fram maskinen og sjekket og nå funker den!
Gjest hjest Skrevet 24. februar 2009 #8 Skrevet 24. februar 2009 Det er greit nok men kun 2 års garanti så må bet rep sjøl ;-) Tull! Man skal ikke betale for reperasjon selv dersom man fortsatt er dekket av reklamasjonsretten. Unntaket er om man selv er årsak til feilen. Les mer bl.a. her og her. Mange butikker og verksteder er ikke flinke til å opplyse kunder om korrekte rettigheter. Det kan absolutt lønne seg å sette seg inn i regelverket selv.
Gjest Gjest Vaskemaskin Skrevet 24. februar 2009 #9 Skrevet 24. februar 2009 Man har to års garanti og 5 års reklamasjonsrett på store hvitevarer så jeg trodde selv dette var rett og leste dette da jeg søkte etter alle mulige feil på internett. Takk for ditt flotte innlegg, nå kommer de å ser på denne til torsdag, skal bli godt å finne ut hva som er galt. En vaskemaskin til 5000 skal holde mer enn tre år mener jeg iallefall. :klø: Tull! Man skal ikke betale for reperasjon selv dersom man fortsatt er dekket av reklamasjonsretten. Unntaket er om man selv er årsak til feilen. Les mer bl.a. her og her. Mange butikker og verksteder er ikke flinke til å opplyse kunder om korrekte rettigheter. Det kan absolutt lønne seg å sette seg inn i regelverket selv.
hufsa! Skrevet 25. februar 2009 #10 Skrevet 25. februar 2009 Man har to års garanti og 5 års reklamasjonsrett på store hvitevarer så jeg trodde selv dette var rett og leste dette da jeg søkte etter alle mulige feil på internett. Takk for ditt flotte innlegg, nå kommer de å ser på denne til torsdag, skal bli godt å finne ut hva som er galt. En vaskemaskin til 5000 skal holde mer enn tre år mener jeg iallefall. :klø: He he ja,hvis du kan få detta på garantien så er det en fabrikkfeil med maskinen,aldri om du får det på garantien om det ikke er det.Jeg har hatt 4 nye maskiner på 16 år og har hatt 3 rep.pr maskin på de 3 første,1 på den jeg har nå.Jeg vet mine rettigheter,tro meg!!Men veldig morro om du oppdaterer oss her,vil jo vite hva som er galt ;-))
Gjest Gjest Vaskemaskin Skrevet 26. februar 2009 #11 Skrevet 26. februar 2009 Hei alle sammen. takker for hyggelige tilbakemeldinger. Nå er vaskemaskinen fikset og det var en helt normal slitedel som var gått. Heldigvis, det kunne vært verre. Takker til alle som har svart meg og ønsker dere alle en super flott dag :-) Hei alle sammen. Jeg plasserer dette innlegget her da jeg ikke vet anna plass. Er det noen her som kan noe om vaskemaskin, for min som er 3 år står nå og kan ikke brukes. Jeg har en Whirlpool 6 sence. Det som skjer er at når jeg setter på angitt program så tømmer den vann ut som normalt, men videre etter dette vil den ikke. Blinker et rødt lys på nøkkel (det som indikerer dør). Døren er lukket skikkelig og jeg ser ikke noe galt med den. Har sett i bruksanvisning men finner ikke feilsøking på det området. Er noe kjipt når maskinen er 3 år og fire måneder. Skal ringe til servicekontoret imorra, men imellomtiden leter jeg etter feilen. Takker for all mulig hjelp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå