Gå til innhold

Sliter med å svelge piller...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøpte folat på fredag, og kjøpte de kapslene med omega3 i tillegg. Problemet er at de er så innmari store, så jeg må psyke meg opp skikkelig for å få dem ned.:( Er det noen som har tips? Har alltid hatt problemer med å svelge store piller. Dumme meg så ikke hvor store de var før jeg hadde kjøpt dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg husker er folat ganske små piller, iallefall i 0,4 mg. Omega3 kapslene kan du muligens tømme før du tar innholdet, men da smaker det jo pyyyy.

Skrevet

Jeg vet at pillene med folat er ganske små, men disse pillene jeg har kjøpt inneholder både folat og omega3 i samme kapsel, derfor er de enorme.:D I mine øyne i hvertfall.... :sjenert:

Skrevet

Jeg pleier å legge pillene så langt bak på tunga det går an å komme, nesten så de er nede i halsen. Da slipper jeg å kjenne pilla før jeg svelger, og svelgebevegelsen har kommet så langt når den treffer pilla at det går helt greit.

Gjest Kavring
Skrevet
Kjøpte folat på fredag, og kjøpte de kapslene med omega3 i tillegg. Problemet er at de er så innmari store, så jeg må psyke meg opp skikkelig for å få dem ned.:( Er det noen som har tips? Har alltid hatt problemer med å svelge store piller. Dumme meg så ikke hvor store de var før jeg hadde kjøpt dem.

Dette sliter jeg med også. Jeg har vanskeligheter med å svelge en p-pille til og med, selv så liten den er. Men jeg har ikke prolemer med å f.eks. svelge en halvtygd pastill. Så det er vel psykisk.

Men hvis jeg MÅ svelge en tbl./kapsel, har jeg litt mat i munnen som jeg tygger, for så å ta tbl. i munnen og "gjemme" den i maten. Og så svelger jeg ned med vann. Det funker som regel for min del :)

Skrevet
Dette sliter jeg med også. Jeg har vanskeligheter med å svelge en p-pille til og med, selv så liten den er. Men jeg har ikke prolemer med å f.eks. svelge en halvtygd pastill. Så det er vel psykisk.

Men hvis jeg MÅ svelge en tbl./kapsel, har jeg litt mat i munnen som jeg tygger, for så å ta tbl. i munnen og "gjemme" den i maten. Og så svelger jeg ned med vann. Det funker som regel for min del :)

:fnise:

Er nok psykisk for min del også. Jeg kan utføre dt (deep throat), men ikke svelge en pille. hehehe...

Tusen takk for tips.:) Skal teste det ut i morgen. Greide etter mange forsøk å psyke meg opp til å svelge dagens pille.

Skrevet

Lillesøstra mi sliter også med å svelge piller, men det som hjalp veldig for henne (og noe som hjelper for meg når jeg må svelge enorme piller) er å legge pillen så langt bak på tunga som overhodet mulig, før du svelger vannet. Det innebærer at du kanskje må løfte og riste litt på hodet, for å "riste" dem bakover i munnen. Men tro meg, det fungerer som bare rakker'n!!! :)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei, jeg har også et tips :o)

Jeg har bare problem med store piller, men fant ut at det hjalp å ta dem med appelsinjuice med fruktjuice (den renpressede fra Cevita). Da kjenner ikke jeg pillene i det hele tatt

Lykke til! :o)

Gjest hyggelig
Skrevet

Jeg har gått over til tyggetabletter for barn.... :sjenert: Men det hjelper forsåvidt ikke deg så mye..

Hvis jeg må svelge piller pleier jeg å fylle munnen med kjempemasse vann og svelge unna så fort som mulig. Da glir ofte pilla ned samtidig.

Gjest TittTitt
Skrevet
Jeg pleier å legge pillene så langt bak på tunga det går an å komme, nesten så de er nede i halsen. Da slipper jeg å kjenne pilla før jeg svelger, og svelgebevegelsen har kommet så langt når den treffer pilla at det går helt greit.

:jepp:

Det gjør jeg og. Det gjør med alle piller, uansett hvor små de er. Ellers sitter de seg fast og jeg klarer ikke svege de. Sliter med piller. Er ekkelt. Men jeg legger de så langt bak jeg bare klarer. Folk ser jo rart på meg, ser ut som jeg skal gjøre slik at jeg kaster opp med vilje :fnise:

Gjest Gjest_gabriella_*
Skrevet

Jeg sliter også med å svelge tabletter uansett hvor små de er. Det eneste som funker for meg er å samle spytt i munnen før jeg tar di i munnen hvor jeg heller nedpå med appelsinjuice:)

Gjest TittTitt
Skrevet

Ja, også er det ofte jeg tar drikke i munnen, vann eller jus eller hva jeg skal svelge de med, så dytter jeg pillen inn i munnen også svelger. Det og har funket fint for meg. For da bare svømmer den inni der. Men det gjør jeg mest med piller som har ekkel smak på..

Skrevet

Jeg tar først vann i munnen, så legger jeg hodet bakover og hiver pillen inn og svelger. Da kjenner jeg ikke pillen i det hele tatt.

Skrevet

Å ''gjemme'' pillene i maten funker veldig godt for meg. Jeg tar en bit mat, tygger, og når jeg skal til å svelge hiver jeg inn pillene og de glir ned sammen med maten. Bare pass på at du faktisk er ferdig med å tygge, det er ikke noe godt å knaske på trantabletter for eksempel. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...