Gå til innhold

Bodø


Gjest Gjest_Marte_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, Saltstraumen vil jeg si er et "must". Naturen rundt Bodø er jo helt fantastisk, så kryss fingrene for godt vær. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva du er ute etter, hvor lenge du skal være her osv.

Havet er flott å dykke i, du kan gå på ski eller tur i Bodømarka, ta turen på Rønvikfjellet og se på utsikten over byen. På andre siden av sundet har vi Burøya, og ytterst her er det kult å se Bodøs skyline, både når det er lyst og mørkt. Paragliding fra Rønvikfjellet er også kult!

Eller du kan leie sånne rib-båter med "sjåfør" og dra på havrafting rundt i skjærgården, kjempemorsomt!

Ellers så har vi alt du trenger av restauranter, utesteder, konserter og shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til bodø for første gang. Er det noe jeg må oppleve der?

Norsk Luftfartssenter hvis du har litt interesse for fly og flyhistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg skal besøke en venninne der en helg, så stor utflukter er uanktuelt..

Tenkte mer på ting man måå se der, som f.eks Holmenkollen i Oslo (før da, vel og merke), eller Fløybanen i Bergen.

Hvilke shoppingmuligheter er det? Har dere noen butikker som ikke kjedebutikker?

Takker for alle svar!

Jeg er jente 22 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg allerede har skrevet: Saltstraumen. Det er en liten busstur utenfor Bodø, og det rekker man fint under et venninnebesøk. Ellers kommer jeg desverre ikke på noen attraksjoner i Bodø som man bare mååå se. Bortsett fra den fantastiske naturen. ;)

Angående shopping så er det ikke min største interesse, så såvidt jeg vet er det kun de "vanlige" kjedebutikkene som vero moda og h&m. Desverre. :)

Hvis du skal ut på byen anbefaler jeg forresten Public.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodø er vel ingen stor shoppingby. Men det spørs jo hva du er vant til da :)

Vi har alle de vanlige kjedebutikkene, f.eks. Vero Moda, Zoon, H&M, B-Young, Bik Bok, Carlings, Match, Voice of Europe, Fransa, Lindex, Kapp Ahl, Cubus, Lene-V. Vi har også Noa Noa, Hedda (selvstendig og kul butikk) og Lulu (merkeklær) og Kristina (enkelte "kjerringplagg", men mye fint og dyrt) og Propell (kule ungdomsklær), Levi's Store... Det var vel de fleste... Bianco sko, DNA sko, Din Sko, Eurosko, Skoringen, Økonomisko... Morris, Kremmerhuset, Glitter, The Body Shop, Arts & Crafts... Kommer ikke på flere butikker nå :)

Utestedene jeg liker er Sydøst (litt voksnere klientell og avslappet stemning), G (litt morsomt og litt harry, blanding av voksne og de som nettopp har fylt 20), Public (kjempekul rockebar som på ingen måte er brun og dyster, folk mellom ca. 25 og 35.) Kan også nevne Min plass. Liker meg ikke der selv, men det er veldig fint interiør der! Klientellet er stort sett jålete jenter på 20, og guttene som liker sånne jenter :)

Dere burde forresten ta dere en tur på Top 13. Utsiktsbar i toppetasjen på Radisson-hotellet (det høyeste bygget i byen.) Gode drinker og fantastisk utsikt midt i byen!

Middag på Svendgårds vil jeg også anbefale, byens beste restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...