Gå til innhold

Forskudd på lokale...

Lady_in_red

Anbefalte innlegg

Vi har funnet drømmelokalet vårt, og bestilt bryllupet vårt der neste juni...

Er veldig fornøyd med det, men lurer på om det er vanlig å betale forskudd på slike steder??? De skal ha 10.000 kroner i forskudd om tre uker... Er ikke det litt tidlig?? :roll:

De skal stå for all maten, drikke og bar...og vi har hele lokalet for oss selv... Men ett år i forveien er vel litt drøyt..??? Mister jo pengene hvis de mot formodning skulle gå konkurs... :o Synes det er litt skummelt å "gi bort" så mye penger så lang tid i forveien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes veldig rart ut... Det er greit at de skla ha depositum, men at de krever det 1 år i forveien... Skjønner godt at du er skeptisk...Jeg ville ha hørt om det er noen mulighet til å få tilbake depositumet i tilfelle de, som du sier, går konkurs. Jeg hadde ikke satset på å gi bort 10 000 kr i depositum uten litt sikkerhet tilbake...

Evnt. hørt litt rundt på andre lokaler og hørt hvordan de gjør dette med depositum...

Lykke til uansett med forberedelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er en populær plass så kan de vel gjøre som de vil og vet å utnytte det.

Men enig i at det høres rart ut, hvor mye skal dere sånn cirka betale totalt der da?

Men jeg har hørt om andre og som har gjort det fordi de har brent seg på at folk har bestilt mange lokaler i forskjellige størrelser lenge i forveien. Så når det nærmer seg så velger de det som passer best etter hvor mange de blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde gebyr på 10 prosent av minstepris hvis vi avbestilte intill da og da.20 prosent når det nermet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte også et depositum på 10 000 kroner til hotellet der vi hadde festen - men det var et halvt år i forveien. Forstår godt at de må sikre seg slik at folk ikke booker flere steder og avbestiller i siste liten. Men et helt år i forveien er litt tidlig synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette hørtes rart ut og jeg hadde aldri gitt fra meg 10000 kroner sånn helt uten videre så lang tid i forveien. Det synes jeg høres veldig risikabelt ut... Isåfall bør du be om å få noe skriftlig på det, slik at du har det skriftlig at i tilfelle sånn og sånn, så får du pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg hørtes veldig rart ut. 10 000,- er veldig mye penger, og jeg skjønner at du er skeptisk. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om skriftlig info fra stedet, sjekket med andre steder i tilsvarende prisklasse om hva de gjør og faktisk også fått en juridisk vurdering av det (JURK er gratis for kvinner, prøv der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk dette er ganske normalt. Ihvertfall med de stedene vi sjekket... Dette nettopp fordi svært mange booker flere lokaler og bruker lang tid på å bestemme seg for hvilket de vil ha. Mange lar også være å avbestille.. Opplevde selv at mange lokaler var booket da vi var på utkikk - og etter 4 mnd ringte de fra 4 av lokalene og sa det var blitt ledig og lurte på om vi fortsatt var interessert... Da var der for sent for vi hadde allerede booket..

Hvorfor er du så skeptisk til at de skal gå konkurs?? Sjansen for at de skal gå konkurs om du betaler 10000,- i depositum eller ikke er like stor uansett. Snu litt på det. Hva om lokalet går konkurs 1 uke før bryllupet ditt? Hva gjør du da??

Hvis dere er sikre på at det er dette lokalet dere ønsker ser jeg ingen grunn til hvorfor dere ikke skulle betale depositum..

Lykke til og god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 5000.- i depositum ca 9 mnd. i forveien. Tror det er ganske vanlig ja. Du får jo kvittering og leieavtale så det skulle jo ikke være noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Isåfall bør du be om å få noe skriftlig på det, slik at du har det skriftlig at i tilfelle sånn og sånn, så får du pengene tilbake.

Ikke så enkelt. Man må da be om pengene sammen med alle andre de evt skylder penger, og som kunde stiller man som regel laaangt bak i køen, da banker mm ofte har 1. prioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...