Gå til innhold

Parkeringsbot


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ca 5 uker siden fikk jeg en p-bot. Tror ikke det var en vanlig Euro-parkeringsplass, der de setter boten i plaslomme på ruta di. Boten jeg ikk var en lang remse på gult papir restet til ruta.

Jeg har nå greid å miste boten og er redd at den går til inkasso. Fordi jeg har flyttet 6 mnd siden og vet ikke om en evt purring sendes til riktig adresse.

Adresseendring er meldt til folkeregisteret dagen jeg flyttet. Betyr det at purring blir sendt til min riktige adressse?

Syns bare det er merkelig at jeg ikke har mottatt purring når det er gått så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,den vil gå til din gamle adr.først men posten vil sende den i retur og da må parkeringselskapet finne ut hvor du bor og sende den på riktig adr.Du burde slippe inkasso så lenge de får den i retur av posten,for man får aldri inkasso på andre reg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,den vil gå til din gamle adr.først men posten vil sende den i retur og da må parkeringselskapet finne ut hvor du bor og sende den på riktig adr.Du burde slippe inkasso så lenge de får den i retur av posten,for man får aldri inkasso på andre reg.

Takk for svar! Jeg har vært engstelig at det ville bli et forferdelig inkasso-styr av dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å sende inkasso om de får regningen i retur.

Og de gule remsene er bare nye bøter, de er skrevet ut elektronisk i stedet for med penn og papir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Takk for svar! Jeg har vært engstelig at det ville bli et forferdelig inkasso-styr av dette :(

***

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt noen grep for å være sikker. Kommunen vet hvem som har ansvaret for parkering i området du fikk boten. Ring selskapet og forklar, gi rett adresse så burde alt være greit. Inkasso er såpass kjipt at det er lurt å sikre seg.

edit: skriveleif

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør undersøke hvem som eier parkerinsplassen og ta kontakt med dem for å oppklare eventuelle misforståelser. De finner deg til slutt - og i mellomtiden forrenter regningen seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...