Gjest Gjest_Nilo_* Skrevet 22. februar 2009 #1 Skrevet 22. februar 2009 Skillsmissebarn kommer til å bli tapere uansett, hvis ikke foreldrene klarer å holde ekteskapet sammen, hva er håpet for ungen?
Gjest Charming Skrevet 22. februar 2009 #2 Skrevet 22. februar 2009 Hva i ALLE dager får deg til å si noe sånt? Jeg er selv skilsmissebarn, og ikke flau over å si jeg føler meg derimot ganske så vellykket!
Kakee Skrevet 22. februar 2009 #3 Skrevet 22. februar 2009 Hvorfor er de tapere? For en idiotisk ting å si.
MarianneE Skrevet 22. februar 2009 #4 Skrevet 22. februar 2009 Viste ikke at jeg er en taper. Godt noen forteller meg det, da!
Gjest Gjest_Betty_* Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Min teori er at det er ikke selve skilsmissen som er skadelig, men hvis foreldrene krangler, bruker barna som "mellommenn", snakker dritt om den andre til barna og setter sine egne behov før barna. Jeg syns INGEN skal være nødt til å leve i dårlige ekteskap, men det er altså måter å gjøre det best mulig på. Være venner (i allefall klare å omgås i samme rom), si fine ting om den andre forelderen, bosette seg i nærheten av hverandre, gjerne så barna kan gå mellom hjemmene sine, og ikke gi barna dårlig samvittighet hvis barna vil være hos den andre forelderen (type "ja bare gå du, så skal mamma sitte her alene...") Er skilsmissebarn selv, og når foreldrene mine var sammen kranglet de ikke, men det skinte igjennom at de ikke elsket hverandre, en slags taus isfront til tider, som gjorde meg og broren min nervøs. Vi var redde for at de skulle skille seg, men når de først gjorde det ble vi på en måte lettet. Nå er begge lykkelige på hver sin kant, med hver sin nye partner, og de omgås ved familiesammenkomster. Det er mye bedre å ha to lykkelige foreldre som har noe å gi, enn to foreldre som er sammen for enhver pris, slitne og sure. Tro meg!!!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2009 #6 Skrevet 26. februar 2009 Her er jeg nødt til å sitere Dr.Phil; Its better to come from a broken home, than to live in one.
Gjest joe Skrevet 26. februar 2009 #7 Skrevet 26. februar 2009 Her er jeg nødt til å sitere Dr.Phil; Its better to come from a broken home, than to live in one. haha! jeg forstår behovet ditt. dr phil er genial
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #8 Skrevet 27. februar 2009 Gjest like over her. Hehe..jepp, Dr.Phil har mye morsomt og smart på lager. Ble ganske avhengig som student var alt for enkelt å velge Dr.Phil framfor bedriftsøkonomi hehe...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2009 #9 Skrevet 27. februar 2009 Gjest like over her. Hehe..jepp, Dr.Phil har mye morsomt og smart på lager. Ble ganske avhengig som student var alt for enkelt å velge Dr.Phil framfor bedriftsøkonomi hehe... hehe kanskje d skulle blitt psykolog eller brnevernpedgog i tede da?
Ferdigdatet Skrevet 27. februar 2009 #10 Skrevet 27. februar 2009 Skulle min datter bli en taper? Jeg og hennes pappa gikk fra hverandre før hun ble født (så vi har kranglet ferdig). Dessverre har vi ikke så mye kontakt, men når han er med i bildet så er vi alltid hyggelige mot hverandre og han er kjempegod mot henne. (Årsaken til at vi ikke har så mye kontakt er at han har bosatt seg i utlandet...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå