Gå til innhold

Noe utenom det vanlige? i Danmark


Gjest BoMari

Anbefalte innlegg

Som svorne Danmark elskere blir det nok Danmark ferie også i år med våre 2 barn på 6 og 12. Vi har vært der flere år og sett mye og fartet rundt. Men er det noen som har tips om noe utenom det vanlige; både for små og store? Noen attraksjoner? Kanskje turløyper? Båttur? Noe som blir spesielt for denne ferien og som vi alle blir å huske etterpå. Ikke fornøyelsespark eller en av de "vanlige" turistattraksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker veldig godt da jeg var 13 år og foreldrene mine tok meg med på ferie til Møn :) Vi leide et kjempekoselig sommerhus og var der i to uker. Møns Klint var en kjempeopplevelse, og koselige Stege =) Ikke så langt unna der vi bodde var det et ridesenter som hadde utleie til sommerturister i ferien, organiserte rideturer på forskjellig nivå med guide gjennom bøkeskogen.

Feriehuset lå ca 50 meter fra stranden, og veldig skjermet, så vi hadde stedet veldig for oss selv. Særlig trivelig var det da vi tittet ut kjøkkenvinduet mens vi spiste frokost og så en liten rådyr-familie som gresset ute i hagen :)

Jeg har vært på utallige ferier med mor og far i store deler av vest-Europa, men dette er faktisk den ferien jeg husker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Dancenter har utleie av husbåter! (sikkert andre også). Ellers så finnes det jo det nyåpnede Lalandia like ved Legoland. Som sies å være Nord-Europas største og mest moderne ferie- og opplevelsesenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...