Molanya Skrevet 3. juli 2003 #1 Skrevet 3. juli 2003 Hei. Jeg er så sjelden sulten. Som i dag, jeg har ikke spist siden i går kveld, og ikke kjent snev av sult. Jeg kan også gå til kl. 18 en dag, jobbe, uten å spise. Kjenner kanskje sult en gang i løpet av dagen, men det går over. Noen som har teorier rundt hvorfor dette skjer? Det har ikke holdt på særlig lenge. Problemet er jo at jeg da "glemmer" å spise, noe som selvsagt ikke er spesielt bra ...
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2003 #2 Skrevet 3. juli 2003 Er nok ikke bra i lengden nei. Kroppen behøver jo næring for å fungere optimalt. Du bør kanskje sette remindere på mobilen eller klokken din, så den ringer og minner deg på maten en fem-seks ganger i løpet av dine våkne timer. Du behøver jo ikke spise mye hver gang hvis du ikke er sulten, men et eple, et par grove kjeks med ost. Ett eller annet bare for å få igang systemet igjen...?
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2003 #3 Skrevet 3. juli 2003 jeg har det også sånn.i dag har jeg ikke spist siden kl 7 i dag tidlig og orker ikke tanken på mat.har hatt det sånn i 2 uker. prøver jo ikke å slanke meg eller noe sånt, men har mye god mat i kjøleskapet, men å spise det?neitakk! er ikke sulten! hvordan kan det ha seg?
Marianne Skrevet 3. juli 2003 #4 Skrevet 3. juli 2003 Jeg hadde det og sånn i mange år faktisk. Men hos meg kom det etter det siste svangerskapet og jeg tror det hadde forbindelse med alt spyingen og at jeg tok av så masse. Kroppen ble vel sakte men sikkert vant til å gå uten mat. Men når det begynte og mens det holdt på gikk vekten i været ja. Kroppen sugde til seg alt den fikk. Jeg har nå tatt av masse masse etter at jeg begynte å jobbe. Men nå spiser jeg etter klokken. Har ikke noe særlig sultfølelse ennå. Men spiser før jeg går. I lunsjen og når jeg kommer hjem. Så pleier mannen å minne meg på en skive i 6-7 tiden. Du må nok bare prøve å spise etter klokken du og, så kommer vel kroppen sakte men sikkert i gjenge igjen.
Snupi Skrevet 3. juli 2003 #5 Skrevet 3. juli 2003 Hvis ikke jeg presser i meg ei brødskive på morgenen, så kan det gå hele dagen og gjerne kvelden at jeg ikke husker å spise, siden jeg ikke kjenner sultfølelese. Derfor er det i allefall for meg bra å begynne med den ene brødskiven, for å klare å spise jevnt ut over dagen og kvelden!
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2003 Takk for innspill. Jeg har i alle fall fått i meg noe frukt i dag på morgenen, så får jeg bare leke litt dagmamma med meg selv. Tullete å holde på slik, egentlig.
Gjest Ethereal Skrevet 4. juli 2003 #7 Skrevet 4. juli 2003 Hos meg er det typisk for varme dager; matlysten forsvinner, og jeg glemmer å spise. Men heldigvis er jeg fornuftig, og tvinger i meg mat. Jeg har sagt til meg selv at hvis jeg ikke spiser, får jeg ikke lov til å trene, og det hjelper som oftest. Husk at hvis du ikke spiser, er treningen så godt som bortkastet....
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2003 Ja, det er nettopp det jeg tenker på. Men det er faktisk sant at jeg glemmer å spise - typisk meg forøvrig, men fortsatt ganske snålt. Jeg prøver å se for meg at musklene dør, skrumper inn, borte-borte - det hjelper på minnet. :blunke:
Gjest Ethereal Skrevet 4. juli 2003 #9 Skrevet 4. juli 2003 Join the club----jeg tenker litt for ofte på muskeldød for tiden. Jeg blir gal av å gå skadet, og har tenkt å utfordre foten min litt i dag, selvsagt behørlig teipet. bare ingen sladrer til kjæresten min
Gjest Kira Skrevet 4. juli 2003 #10 Skrevet 4. juli 2003 Har alltid vært sånn her også. Har ikke matlyst i det hele tatt. Og glemmer ofte å spise.
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2003 Hehe. Vel, du har ikke vært så utrolig lenge syk, har du vel Ethereal? Eller? Så lenge du spiser normalt, så vil jeg ikke tro at musklene blir så veldig mye svekket av litt hvile. Muligens styrken går bittelitt tilbake, men det er ikke vanskelig å komme back in business igjen. ... med mindre du er dum og utfordrer foten for masse i dag! :fy: (Joda, jeg er sånn selv også)
Gjest Ethereal Skrevet 4. juli 2003 #12 Skrevet 4. juli 2003 Jeg har hatt en skadevår uten like, og mistenker at min aerobic-karriere går mot slutten. Først en lei strekk i leggmuskelen tidlig i vår, klarte ikke å trå på foten; deretter nok en strekk i mai, før jeg tråkket over i juni----og nå denne betennelsen. Jeg blir gal :evil: I dag blir det nok "bare" en bitteliten GÅtur på meg; i går fikk jeg ikke lov Og du: SPIS!!! for eksempel er pasta, tunfisk og pesto ganske godt...
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #13 Skrevet 4. juli 2003 Hm. Jeg vet hvordan det er. Når man først er ferdig med den ene skaden, lykkelig & fornøyd, så kommer det nye problemer på rekke og rad. Kjempefestlig. Det jeg lurer litt på, er hvorfor noen får mye skader, og andre ikke. Jeg har noen flere teorier, men vet ikke helt hvor holdbare de er. Har du noen? Fikk ikke lov til å gå av kjæresten? Heldigvis har ikke jeg noen mann som tar vare på meg. Men seriøst - jeg tror gåturer bare er bra. Er ikke enig i at hvile er det beste når man er skadet - skadestedet trenger også å holdes i aktivitet, så det ikke stivner til mer enn nødvendig. Men da snakker vi om rolig aktivitet, da. Jeg skal spise ... :oops: Bra å få kjeft et sted, kanskje det fungerer som et lite spark bak.
Padmee Skrevet 4. juli 2003 #14 Skrevet 4. juli 2003 Kjenner godt til dette. Kan selv gå i flere dager uten å spise rett og slett fordi jeg ikke er sulten. Jeg blir også kvalm og kaster opp hvis jeg tvinger meg til å spise, så det går heller ikke hos meg. Men det beste rådet er å prøve og spise lite, men hyppig. Det får magen i gjenge igjen. Lat som om du har anoreksia og skal begynne å spise igjen. Bruk det som mål for hvor mye og hvor ofte du skal spise. Dette funker faktisk. Også er det veldig viktig at du spiser det du har lyst på. Det er bedre å spise litt usunt i en periode enn å ikke spise i det hele tatt.
Gjest Ethereal Skrevet 4. juli 2003 #15 Skrevet 4. juli 2003 Skadeårsaker kan f.eks være for mye trening, for ensidig trening, for lite hvile... Hos meg er nok alle disse tre medvirkende årsaker. Og aerobic er IKKE SUNT, i tilfelle noen lurte. Men det er veldig gøy. prøv å spise havregrøt med rosiner og banan, da får du i deg noe sunt. Drikk gjerne melk til.
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #16 Skrevet 4. juli 2003 Skadeårsaker kan f.eks være for mye trening, for ensidig trening, for lite hvile... Hos meg er nok alle disse tre medvirkende årsaker. Og aerobic er IKKE SUNT, i tilfelle noen lurte. Men det er veldig gøy. prøv å spise havregrøt med rosiner og banan, da får du i deg noe sunt. Drikk gjerne melk til. Joda. Men jeg synes det er litt merkelig at relativt, til veldig godt trente personer får så mye skader. Muskulatur, ledd og sener bør jo være sterke nok til å gjøre noe de er bygget for. Ensidig trening og for lite hvile er jeg med på. Har aldri trent aerobic aktivt, så hvor sunt det er, vet jeg lite om. Jeg har spist vannmelon og banan i dag.
Gjest Ethereal Skrevet 4. juli 2003 #17 Skrevet 4. juli 2003 Vannmelon= 98% vann, altså ingen næring. Banan inneholder i det minste fiber og endel karbohydrater. Selv har jeg vært "flink", spist to knekkebrød og to egg (jeg spiser nesten ikke brød). Drikk drikkeyoghurt eller spis God Morgen-yoghurt, det er det i det minste litt substans i. Hmm, kosthold og trening er nok fortsatt mine favorittinteresser....
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #18 Skrevet 4. juli 2003 Trening og kosthold er gøy, det. Jeg skjønner riktignok mer av treningsdelen, enn av kosthold. Jeg klarer ikke helt å sette sammen et godt nok kosthold for meg selv, synes det er vanskelig med riktig mengde karbo/protein osv. Alle sier ulikt. Målet mitt er å ha minst mulig fettprosent (på siden av det sunne, så klart), men er litt usikker på hvordan jeg får det til.
Gjest Ethereal Skrevet 4. juli 2003 #19 Skrevet 4. juli 2003 Jeg tror ikke det er sunt å ha lavest mulig fettprosent til enhver tid. Men selvsagt alt med måte. Men samtidig har jeg lest at gjennomsnittsjenta i Norge har nesten 25% kroppsfett, noe som selvsagt er altfor mye. I en hard (på det personlige planet)periode for over ett år siden, raste jeg ned i vekt, og veide på det laveste 48kg til mine 168cm, og jeg er ganske muskuløs. Ikke vakkert.....
Molanya Skrevet 4. juli 2003 Forfatter #20 Skrevet 4. juli 2003 Jeg mener innenfor sunne rammer. Lavest mulig fettprosent innenfor det som er helt OK for meg. Unødvendig fett er jo unødvendig, overfladisk ... Liten vits. Men hvordan spiser du, Ethereal? Har på følelsen at vi har litt samme type mål, hadde vært interessant å lese.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå