Gjest air Skrevet 21. februar 2009 #1 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har ofte mye luft i magen. Vet ikke hvorfor, om jeg svelger mye luft eller spiser feil eller hva.. Har prøvd å unngå matvarer som det står skrevet at kan gi luft, og jeg tygger omtrent aldri tyggis. Men det er jo omtrent umulig å unngå slike matprodukter helt... Og jeg har hele døgnet, myyye luft i magen. Dette plager meg skikkelig, for jeg gruer meg til å sove med kjæreste eller venninner, fordi om natten kan man ikke kontrollere det. Og når jeg har sex må jeg ofte roe ned fordi jeg føler for å slippe en.. Dette plager meg virkelig mye, og jeg vil veldig gjerne få en slutt på det, eller i det minste få roet magen litt! Har tatt imodium comp noen ganger, men dette gir meg bare ekstrem mageknip, og ikke mindre luft.. Noen som har noen bedre forslag, som FUNKER?
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. februar 2009 #2 Skrevet 21. februar 2009 Det kan vaere mange aarsaker til det, men en ting du kan proeve er aa kutte ut gluten og melkeprodukter for en stund. Jeg hadde fryktelig mye plager med magen, bl.a mye luft, foer jeg gjorde det. Saa lenge jeg holder meg unna gluten og melk er magen min normal.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #3 Skrevet 21. februar 2009 Gir tyggis mye luft i magen? Det visste jeg ikke.
Morrille Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Gir tyggis mye luft i magen? Det visste jeg ikke. Og sex - det viste jeg heller ikke
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Og sex - det viste jeg heller ikke Tyggis kan gi luft i man fordi når man tygger svelger man fort endel luft. Sex kan være et problem fordi man fort får et trykk på magen når han er oppå. Har til tider hatt det samme problemet selv. Det som har fungert for meg er "gode bakterier", fås på apotek (idoform) eller helsekost (husker ikke hva den heter, men står alltid i kjøleskap i butikken. I tillegg har jg hatt god effekt av fennikel kapsler (apotek) og miniform (også apotek). Håper dette hjalp litt.. Lykke til:)
Kth Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg har ofte mye luft i magen. Vet ikke hvorfor, om jeg svelger mye luft eller spiser feil eller hva.. Har prøvd å unngå matvarer som det står skrevet at kan gi luft, og jeg tygger omtrent aldri tyggis. Men det er jo omtrent umulig å unngå slike matprodukter helt... Og jeg har hele døgnet, myyye luft i magen. Dette plager meg skikkelig, for jeg gruer meg til å sove med kjæreste eller venninner, fordi om natten kan man ikke kontrollere det. Og når jeg har sex må jeg ofte roe ned fordi jeg føler for å slippe en.. Dette plager meg virkelig mye, og jeg vil veldig gjerne få en slutt på det, eller i det minste få roet magen litt! Har tatt imodium comp noen ganger, men dette gir meg bare ekstrem mageknip, og ikke mindre luft.. Noen som har noen bedre forslag, som FUNKER? Tyggis og pastiller inneholder ofte lakserende stoffer, så det kan være lurt å unngå om du har mye luft i magen. Jeg vil råde deg til å følge med på hva du spiser og å notere deg av hvilke matvarer du får luft av. Hvis du merker plager etter spesielle matvarer kan du prøve å unngå disse en periode og se om du blir bedre. Tror ikke det går an å svelge så mye luft at du får plager av det. Men det kan hjelpe å ta deg god tid til å spise og tygge slik at det ikke blir så hardt for magen din å fordøye maten. Immodium comp er piller som skal stoppe diaré først og fremst , men hjelper mot samtidige luftplager. Disse er veldig harde på magen og bør kun brukes ved akutt diaré der du ikke har anledning til å slippe det ut. Yoghurt eller melk med melkesyrebakterier hjelper på magen, drikk biola til frokost! du kan og ta deg en tur til apoteket eller en helsekostbutikk, de kan hjelpe deg å finne noe som minsker luftplagene.
Hinata Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Hørt at det skal hjelpe å spise karve :klø: Ellers fikk jeg en veldig forbedring da jeg kuttet ut melkeprodukter, sukker, løk og druer.
Gjest ts Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Har prøvd å kutte ut melk og mat med mye stivelse osv i lengre perioder. virker ikke som om dette fungerer hos meg. Merker det blir noe værre av melk, men det blir ikke bra om jeg kutter det ut heller, bare litt roligere. Som sagt, tyggis og pastiller tygger jeg veeeeldig sjeldent. Går stadig rundt med store smerter i magen fordi jeg må holde inne. Og jeg har ikke et avslappet forhold nok til kjæresten min til å tørre å slippe noe med han tilstede, og helst ikke på toalettet hans heller. Mulig jeg er en del stresset og nervøs? Tror dere dette spiller inn? Fordi det er gjerne fordi jeg har luft i magen jeg blir stresset og nervøs.
Kth Skrevet 23. februar 2009 #9 Skrevet 23. februar 2009 Høres ut som om du ikke tror du selv har noe matvareallergi. Jeg ville testet meg med blodprøve for å være sikker. For å utelukke cøliaki f.eks. Det er noe som heter Irritabel Tarm som er ganske vanlig, tror rundt ti prosent av befolkningen har det. Det er noe en har og ikke kan kvitte seg med men er helt ufarlig, gir bare mye plager. Luft, oppblåshet, diaré, forstoppelse osv. Les litt om det på nettet og se om du kjenner deg igjen. Magen påvirkes ofte av stress, enten det er fysisk eller psykisk. Noen har også bare rett og slett mer følsom mage enn andre! Men hvis det er veldig plagsomt for deg ville jeg rådført meg med en lege, om ikke annet så du slipper å bekymre deg! Kanskje du forverrer det ved å gå rundt å tenke på det :gjeiper:
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. februar 2009 #10 Skrevet 24. februar 2009 Heisann Jeg har opplevd en meget stor forbedring etter å ha kuttet sterkt ned på kjeks og bakevarer. Nå har jeg bare knip, men ikke luft
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. februar 2009 #11 Skrevet 24. februar 2009 Har du proevd aa unngaa gluten da? Det har hjulpet meg veldig. Ellers saa kan det vaere lurt aa skrive ned alt du spiser og hvordan du foeler deg etterpaa saa kanskje du finner ut om det er noe spesielt du reagerer paa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå