Gå til innhold

Bjeffing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har en cocker spaniel på 7 mnd som har begynt å bjeffe på natta.

Han har ligget i bur på natta fra første dag og det har ikke vært noen problem.

Når klokka blir 2200 går han selv å legger seg i buret, han får da en dental sticks og er glad og fornøyd og legger seg til å sove.

Men de siste to mnd har han begynt å bjeffe fra kl 0500-0600, det hjelper ikke å ta han ut , han begynner da å bjeffe igjen med en gang han er i buret.

Hvis jeg står opp og tar han ut av buret legger han seg til å sove på stua.

Har prøvd vibrasjons bånd ( ikke strøm) dette fungerer IKKE.

Er det noen som har noen gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
La han ligge på stua?..

Har ikke lyst til det. Da jeg er redd han vil bite istykker ting.

Jeg innbiller meg at hvis jeg klarer å få han til å slutte å bjeffe har han det vel så bra i buret på natta.

Han er veldig selskapssyk og følger i hælene mine hele dagen, så fort jeg rører meg er han etter.

Kansje kan det være seperasjonsangst ?

Men han bjeffer jo ikke på kvelden når han legger seg, da vil han i buret å legge seg, huff huff blir litt frustrert

Skrevet

Flytt buret inn i stua.

Gjest Deception
Skrevet

Ikke gi ham oppmerksomhet med en gang han bjeffer, for da oppnår han er ute etter, nemlig å få oppmerksomhet. Ignorer heller bjeffingen, og gi ham oppmerksomhet med en gang han blir stille, og forsøk å være konsekvent på dette. Det burde hjelpe litt, i hvertfall.

Selvsagt gjelder dette hvis han kun bjeffer uten at det er noen åpenlys grunn, som at han er redd, vil ut for å tisse osv.

Skrevet
Har ikke lyst til det. Da jeg er redd han vil bite istykker ting.

Har han gjort det til nå da?

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Istedenfor bur kan du prøve å ha en valpegård isteden. Buret kan være inni valpegården, men stå åpent, sånn at han kan sove der, men har mulighet til å gå litt rundt hvis han vil det. Kan jo være fordi han ikke liker å være stengt inne i buret at han bjeffer? Med en valpegård så får han gå litt rundt, men kan ikke ødelegge noe...

Skrevet

Vår valp likte og å bjeffe i fem-seks-tida i begynnelsen. I begynnelsen tok vi den ut for å tisse, men da vi kom inn igjen ville den ikke sove igjen.

MEN nå har vi begynt å ignorere bjeffinga tidlig på morgenen. Og den roer seg etterhvert. Vi har gjort det til en regel å ikke ta den ut før kl sju. Valpen vår klarer hvertfall fint å holde seg til kl sju/halv åtte uten å tisse i buret.

Lykke til! :)

Skrevet
Vår valp likte og å bjeffe i fem-seks-tida i begynnelsen. I begynnelsen tok vi den ut for å tisse, men da vi kom inn igjen ville den ikke sove igjen.

MEN nå har vi begynt å ignorere bjeffinga tidlig på morgenen. Og den roer seg etterhvert. Vi har gjort det til en regel å ikke ta den ut før kl sju. Valpen vår klarer hvertfall fint å holde seg til kl sju/halv åtte uten å tisse i buret.

Lykke til! :)

Takk for svar.

Hvor lenge bjeffet den da ?

Jeg prøvde dette i dag morges å han lå å bjeffet i over en time. ( føler meg som den dyremisshanleren) da klokka var 0630 tok jeg han ut men jeg ventet til han var stille. Han blir stille når han hører at de er noen som går i 2 etg. ( stille kun en liten stund så jeg må forte meg å ta han ut før han begynner å bjeffe igjen)

Skrevet

Vet ikke hvor lenge den lå og pep men var en stund. Men det går bedre for hver dag. Det er selfølgelig hjerteskjærende å høre på lille vovsen men etterhvert skjønner han at han ikke kommer ut av buret bare fordi han piper.

I begynnelsen sa jeg litt hardt "nei!" til hunden så den skjønte at den ikke skulle pipe. Og dette fungerte faktisk.

Nå piper den nesten ikke lenger :D

Takk for svar.

Hvor lenge bjeffet den da ?

Jeg prøvde dette i dag morges å han lå å bjeffet i over en time. ( føler meg som den dyremisshanleren) da klokka var 0630 tok jeg han ut men jeg ventet til han var stille. Han blir stille når han hører at de er noen som går i 2 etg. ( stille kun en liten stund så jeg må forte meg å ta han ut før han begynner å bjeffe igjen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...