Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Etter 5-6 min begynte han å virke ganske fjern! Tydelig at han ønsket at jeg skulle skynde meg, men siden jeg ikke er så ofte til legen ville jeg denne gangen be om å få testet både blodtrykk, stoffskiftet og ellers det en kvinne i godt voksen alder bør sjekke med jevne mellomrom. Etter 8-10 min spurte han meg om jeg kunne vente litt....(hadde jeg noe valg?)...så forsvant han. Etter noen minutter kom han stresset tilbake å spurte: "Ja.....hvor var vi?" Ja, si det! Jeg måtte begynne forfra igjen. Papirer ble fylt ut samtidig som vi snakket. Må si jeg ble forundret når han igjen måtte avbryte for å stikke ut. "Du skjønner at jeg har akupunkturpasienter, å må justere nålene".......så forsvant han igjen. Prøvene ble etterhvert tatt av meg slik jeg ba om, men du verden så skuffet jeg var når jeg dro der ifra. Følte at jeg egentlig var bare til bry....bare en nødvendighet for han for inntektens del. Jeg har faktisk vært inne på tanken om å rapportere dette, men hvor/ til hvem gjør man det? Til fylkeslegen? Slik skal vel da virkelig ikke være i en legekonsultasjon.
Gjest Wind Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Det beste/enkleste er vel å bytte fastlege? Dette kan enkelt gjøres på www.nav.no , der man ser antall pasienter osv. som legene har.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Prøvene ble etterhvert tatt av meg slik jeg ba om, men du verden så skuffet jeg var når jeg dro der ifra. Følte at jeg egentlig var bare til bry....bare en nødvendighet for han for inntektens del. Jeg har faktisk vært inne på tanken om å rapportere dette, men hvor/ til hvem gjør man det? Til fylkeslegen? Slik skal vel da virkelig ikke være i en legekonsultasjon. Det er nok mange som har opplevd noe liknende. Klage på legen bør i dette tilfellet rettes til fylkeslegen. Det skal nok mer graverende oppførsel til før det blir politisak av det. Folk bør bli langt mer aktive til å klage på legene sine, både for å få luket ut et mangfold av udugelige leger, dels for å få legene til å skjerpe seg.
Morrille Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Må helt ærlig si at jeg har litt vanskelig vet å skjønne hvorfor du ikke tar det opp med fastlegen. Si til ham at du finner det veldig forstyrrende at han ikke har tid til deg og at du forventer han bruker timen på deg. Er det så vanskelig å si det til ham?? Fylkeslegen og politisak - det er da overdrevent!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #5 Skrevet 21. februar 2009 Det beste/enkleste er vel å bytte fastlege? Dette kan enkelt gjøres på www.nav.no , der man ser antall pasienter osv. som legene har. Joda, for de som har leger å bytte til Jeg hadde lagt inn en klage hos fylkeslegen, om jeg hadde orket.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Jeg ville kanskje sett det an. Om du nå fikk bestilt de prøvene du skulle ha, skal du kanskje ha en oppfølgingstime? Dersom det er like ille da ville jeg definitivt sagt fra. Du kan jo ta det opp med legen direkte - evt i et brev. Forklar at du synes fokus blir borte (både for deg og antagelig ham) og at han antagelig kunne gjort samme jobben fortere om han tok én ting av gangen. Det virker rart at han har andre pasienter samtidig, det høres ut som en dårlig rutine som passer langt bedre i frisørsalonger...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå