Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Røyker du i bilen når småbarnet ditt sitter baki? Hvis ikke, hva tenker du om folk som gjør det?
asterix Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 De som gjør det burde vært satt i gapestokk og offentlig pisket rett og slett.
Leo Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 I min barndom var det helt vanlig, men nå tenker jeg "Herregud, verden har da gått fremover!?" På den annen side finnes det nok langt verre ting man kan gjøre mot barna sine...
Gjest Indo Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Det ser helt forferdelig stygt ut! Greit nok at en røyker selv, men synes det er veldig egoistisk å utsette sine barn for passiv røyking. Om man MÅ ha en røyk når man kjører bil, så mener jeg at man heller skal stoppe bilen, gå ut og ta seg en røyk i friluft. Ellers får man bare bite det i seg og vente til man har parkert bilen. Jeg var selv storrøyker før, så det er ikke det at jeg ikke skjønner røykerens behov, men barnas behov kommer uansett alltid først!
Jade Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Pappa gjorde det når jeg var liten. Som "takk" spydde jeg bilen full på alle turer som varte mer enn 30 min. Etterhvert så han jo sammenhengen, og sluttet. Ville aldri gjort det selv, hvis jeg røykte. Stakkars barn!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #6 Skrevet 21. februar 2009 Pappa og stemor gjorde alltid det når jeg var liten og vi kjørte til besteforeldrene mine 4 timer unna. De skjønte ikke hvorfor jeg alltid spydde underveis.....
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #7 Skrevet 21. februar 2009 Jeg tenker at de enten er tilbakestående eller gir totalt blanke. Også drar jeg det videre til at de generelt sett sikkert er dårlig foreldre på alle mulige måter. :fordomsfull:
LukaFrost Skrevet 21. februar 2009 #8 Skrevet 21. februar 2009 Det er jo en form for barnemishandling synes jeg.
Gjest Marillia Skrevet 21. februar 2009 #9 Skrevet 21. februar 2009 I min barndom var det vanlig at de fleste røykte i bil, heldigvis ble mine egen foreldre kvalm av lukten, selv om de røykte selv. I dag er det heldigvis svært sjelden man ser noen røyke med små barn i bilen. Og enda godt er det, for det er helt forferdelig å utsette noen for dette.
Gjest nobilian Skrevet 21. februar 2009 #10 Skrevet 21. februar 2009 Røyker du i bilen når småbarnet ditt sitter baki? Hvis ikke, hva tenker du om folk som gjør det? *** Nei, gjør ikke det. Slutta å røyke da mitt første barn kom. Jeg synes mennesker som røyker med barn i "rommet" er noen jævla egoister. Skal man absolutt ta en pinne, kan man stoppe bilen.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. februar 2009 #11 Skrevet 21. februar 2009 Utsette barne for passiv røyking på den ¨måten i dag, hvor vi er så opplyste som det vi er, syns jeg er forkastelig.
LukaFrost Skrevet 21. februar 2009 #12 Skrevet 21. februar 2009 I min barndom var det vanlig at de fleste røykte i bil, Det var jo også vanlig at røykere fikk røykere i hjem hvor ingen røykte. Jeg husker at mamma alltid fant fram askebeger om det kom røykere på besøk. Heldig vis er det andre tider nå. Hadde noen røykti mitt hjem nå hadde det blitt månelyst!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #13 Skrevet 21. februar 2009 Tar av litt her da... Jeg røyker med 2 åringen baki jeg. Både jeg og faren. Så da får vel noen sette oss i gapestokk og piske oss offentlig da...
Jade Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 Så fordi dere røyker i bilen uten dårlig samvittighet, så er det greitt liksom?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. februar 2009 #16 Skrevet 21. februar 2009 (endret) Tar av litt her da... Jeg røyker med 2 åringen baki jeg. Både jeg og faren. Så da får vel noen sette oss i gapestokk og piske oss offentlig da... Håper virkelig du er et Troll. Om ikke så lurer jeg på hvorfor du utsetter barnet ditt for noe du VET er så skadelig? Endret 21. februar 2009 av ¤bella¤
lulle Skrevet 21. februar 2009 #17 Skrevet 21. februar 2009 Tar av litt her da... Jeg røyker med 2 åringen baki jeg. Både jeg og faren. Så da får vel noen sette oss i gapestokk og piske oss offentlig da... Ikke rart du er logget inn som gjest hehe.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2009 #18 Skrevet 21. februar 2009 Jeg er ikke registrert her jeg. Men jeg er ikke moren til barnet. Faren gjør det, da gjør selvfølgelig jeg det også. Vi bryr oss ikke så mye om den påtvungne kladden baki egentlig. Nei, jeg er ikke ett troll, og ja, jeg bruker sikkert harde ord nå. Men det er jo en realitet. Og jeg tror det er en realitet for mange fler enn dere tror. Vi røyker i leiligheten også vi. Døra til soverommet hennes kan til og med stå oppe. Hun bryr seg ikke om det i det hele tatt.
lulle Skrevet 21. februar 2009 #19 Skrevet 21. februar 2009 Jeg er ikke registrert her jeg. Men jeg er ikke moren til barnet. Faren gjør det, da gjør selvfølgelig jeg det også. Vi bryr oss ikke så mye om den påtvungne kladden baki egentlig. Nei, jeg er ikke ett troll, og ja, jeg bruker sikkert harde ord nå. Men det er jo en realitet. Og jeg tror det er en realitet for mange fler enn dere tror. Vi røyker i leiligheten også vi. Døra til soverommet hennes kan til og med stå oppe. Hun bryr seg ikke om det i det hele tatt. Ikke realitet for noen i min omgangskrets. Men dere tilhører kanskje en annen sosial rang dere.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 21. februar 2009 #20 Skrevet 21. februar 2009 (endret) Ingen voksne, oppegående mennesker gjør jo slikt i dag. Uansett om det er egne eller andres barn. Heldigvis. For man skal jo være passe tett i skallen om man faktisk ønske rå utsette noen for det. Endret 22. februar 2009 av jolie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå