Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Hei folkens, Beklager den dårlige norsken min, har bare bodd i Norge i 2 år, prøver å tilrettelegge meg. Jeg har nå fått en norsk kjæreste som jeg har lyst til å invitere til middag imorgen. Enkel servering, så tenkte mye Taco. Hvordan er det vanlig å tilberede (sorry, not sure how to spell this word, anyway) kjøttdeigen? Og hva er det vanlig å ha til? Takk for hjelpen Sarah
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 u er flink å skrive norsk Ok,over til tacoen : Det er vanlig å steke kjøttdeigen i litt margarin til den er nesten ferdig.Så heller du oppi en pose taco-krydder mixet med vann(selges i butikken,står ved siden av taco/tortilla-tingene)og steker til det er lite vann igjen i stekepannen=kjøttdeigen er ferdig Det varierer hva som er vanlig å ha til men her er noen forslag: -paprika -salat(kinakål/isbergsalat) -agurk -tomat -ananas -løk -mais Og så er det vanlig å ha revet ost,salsa og rømme til,noen har også guacamole til Det er sikkert mange variasjoner av dette,men det er hva jeg pleier å ha til Lykke til
FoxyFish Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Her er en tråd som handler om hvilket tilbehør folk flest liker her inne! Tacotråd
Gjest *Mim* Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 Kjøp kjøttdeig og et tacokit. Der finner du saus, krydder og tacoskjell. Du kan også kjøpe tortillalefser. Vanlig tilbehør er tomater, rømme, revet ost, mais, løk og salat. Så flink du er som lærer deg norsk! "Kjøttdeig" har du skrevet helt riktig. "Tilrettelegge" blir litt feil å bruke, tror du mener "tilpasse".
Gjest Gjest_Sarah_* Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Så snille dere er og tusentakk for så rask tilbakemelding. Jeg gleder meg til å prøve imorgen, er generelt ikke så flink med mat, og faktisk aldri lagd(laget?) taco selv, men det virker veldig enkelt. Så det er ikke vanlig å steke kjøttdeigen med løk/tomat? Men heller å steke den i margarin med tacomixen? Tusentakk
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 du kan sikkert steke kjøttdeigen med løk og tomater også,det har jeg aldri prøvd(men det er sikkert godt) Hvis du velger å steke med kryddermixen,så husk å blande den med vann først(instuksjoner på baksiden av krydderpakken ) Taco er enkelt og veldig veldig godt
Trillrund Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Jeg bruker aldri margarin/smør/olje når jeg steker kjøttdeig. Legger kjøttdeigen i kald støpejernspanne og bruker gaffel for å "mose" den. I det siste har jeg brukt denne oppskriften med stor suksess http://www.kvinneguiden.no/magasin/mat_og_...cograteng/67763 Bruker minitubs eller wrap til. Ved siden av serverer jeg salat, rømme, salsa og jalapenos. Minitubs er geniale! Legger tacogratengen oppi, legger på en stripe salsa og en stripe rømme. Spiser salaten ved siden av. Mye mindre søl en tacoskjell.... Og jeg synes skjell/tubs er bedre enn myke wraps.
Strix Skrevet 20. februar 2009 #8 Skrevet 20. februar 2009 Mange gode froslag her Som Trillrund bruker jeg heller aldri margarin til kjøttdeigen, det tengs ikke. Men jeg blander i litt vann med krydderet. Det som kan være god er å lage med nachos... Du legger nachochipsen utover, har på den stekte kjøttdeigen og ost, enten gratinerer du det i ovnen, i ein ildfast form eller på en plate. Eller så kan du lage prosjoner på tallerken. Så har du rømme og salsasaus ved siden av til å ha oppå og salat med det du ønsker i. Dette kan være mindre grisete å spise, men er like godt
lulle Skrevet 21. februar 2009 #9 Skrevet 21. februar 2009 Alternativ til kjøttdeig er å strimle kyllingfilet. Bland i tacokrydder. Bland et halv glass tacokrydder sammen med enhalv til en boks lettrømme, hell over kyllingen. Kjempegodt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå