Scarlett Skrevet 20. februar 2009 #1 Skrevet 20. februar 2009 Jeg skal pusse opp det lille kjøkkenet i min leilighet på totalt 30 kvm... Kjøkkenet skal forandres litt på i forhold til hvordan det er nå, så det er altså mer enn kun nye dører. Jeg har til rådighet maks ca 45 000 kr på innredning/montering/hvitevarer. Jeg vurderer Ikea-kjøkken (Applåd hvite fronter!) fordi jeg tenker det blir billigere enn alt annet på markedet. Hvitevarer kjøper jeg billig gjennom bekjente i Lefdal. MEN jeg er ikke noen snekker Otto og kjenner heller ingen i Trondheim som er det. Har riktignok skrudd sammen alle Ikea-møblene mine selv, men et kjøkken er jo LITT mer avansert?? Hvis Ikea-folk skal skru opp kjøkkenet mitt blir det å koste ca 10.000 ekstra. Noen som har prøvd Herjedalskjøkken, som monterer gratis?? Er deres kjøkken dyrt? Andre? Norema har gratis montering nå, noen som har erfaring med dem? Andre snekkere/kjøkkenmontører som er billige? Eller skal jeg og kjæresten ta i et tak og satse på å montere Ikea-kjøkkenet selv... Er det veldig vanskelig???
Gjest Gaby Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Det er ikke selve monteringen av skapene som er vanskelig, men å få dem på plass der de skal være, og foreta justeringer og tilpassinger. Har solgt flatpakkekjøkken en god stund, og det varierer veldig hva folk får til og ikke. Noen sier de har ti tommeltotter men skal prøve, og de fikser det enkelt. Noen derimot tror de er verdensmestere, og sånne folk får man høre fra minst en gang om dagen. Tipset mitt er å studere bruksanvisningen og annen monteringsinfo nøye, før dere begynner. Sorter alle flatpakkene slik at alt som hører til på samme skap, ligger på samme sted. Frontene er det siste som monteres på, gjør unna det andre først. Ikke bli forskrekket hvis det blir skruer til overs, det følger med uante mengder med flatpakkekjøkken. Og igjen - les bruksanvisningen!
mjau-mjau Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Ikea-kjøkken er ikke så avansert å montere selv. Jeg og mannen min gjorde det i fjor sommer. Helt alene! Såfremt du ikke skal ha f.eks vask og opplegg til oppvaskemaskin på annet sted enn hva du har nå skulle det ikke være noe problem. Følg bruksanvisning- VIKTG!! Så skal nok alt gå bra!
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 21. februar 2009 #4 Skrevet 21. februar 2009 Vi valgte norema kjøkken, nettopp pga. kampanjen med gratis montering Kjempefornøyde så langt!
ydmyk Skrevet 26. februar 2009 #5 Skrevet 26. februar 2009 Jeg ville aldri gjort det selv. Vi har fått nytt kjøkken nå, og alt er gjort av fagfolk. For å si det slik: Det var veldig slitsomt!!! Så hvis dere er handymans eller kjenner noen som kan sjekke kjøkkenent underveis: kanskje dere kan gjøre det selv. Montør-firmaet vårt har det vært masse tull med, og enda gjenstår et par småting. Kjøkkenet kom i sept. De kommer aldri lenger. Fakturerer i hytt og pine.... Fakturaene sender kjøkkenfirmaet visstnok et annet sted, firmaene truer med purring, og ekstra gebyr. Litt av en kundebehandling. Og dette fra en kjøkkenprodusent som reklamerer med at alt lett skal kunne ordnes gjennom de og at ingenting skal betales før kjøkkenet er ferdig. Er utstlitt og drittlei
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå