Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal ha strutsemedaljonger med fløtegratinerte poteter, div grønnsaker og soppstuing.

Noen som har forslag til passende vin?

Endret av Reveal
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Hej!! Kul me struts! Nu har jag faktiskt aldrig ätit struts, men är ju en fågel å är inte så fett kött med andra ord. Vi måste alltså vara lite snällare mot köttet, å inte dra på med för kraftiga grejer. En fransk Pinot Noir kan funka, men kan lätt bli kjedelig om du inte får tag i en riktigt bra, å gå upp ordentligt i pris. Vi kan istället gå till Italien å in i Valpolicella. Det finns en benämning på vissa viner att vara en Ripasso, jag kallar det en lilla syster för Amarone. Man använder samma fina druver som i en Amarone men de är lite snällare mot maten. En amarone kan lätt bli för kraftig för maten, beror ju helt på vad du ska äta iof. Men ok, på vinmonolet finn det en Ripasso från Cecilia Beretta, den är fantastisk. Kör på den. kostar runt 145 kr flaskan. Men de här flötegratinerade poteterna kan strula till det lite, de är ju väldigt fett . och för att balansera det feta så är en vin med mer taniner (garvestoffer) tacksam... men prova med cecilia beretta ripasso.

lycka till!!

Skrevet

Takk for tips.

Dog det strider litt i mot det jeg sålangt har lest meg til. Strutsekjøttt minner visst mer om villtkjøtt enn fugl- så bla. nettsiden- aperitif anbefaler en kraftig vin.

Hadde i utgangspunktet tenkt til å gå for en amarone- men tenkte jeg skulle høre her før jeg drar for å handle. Har skrevet opp tipset ditt!

Struts blir kjempespennende, har ikke prøvd det før- men alt må jo testes (neste prosjekt blir kenguru :-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...