Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg bruker Diane, og flere ganger tidligere utsatt mensen ved å begynne rett på nytt brett etter at jeg er ferdig med det forrige. Men kan jeg gjøre dette to ganger på rad, eller er det usunt/skadelig? Det passer nemlig fryktelig dårlig med begge de neste gangene! Kommer ihvertfall til å utsette den ene, men skulle gjerne ha gjort det med begge... Noen som vet?
Gjest Mirriam Skrevet 20. februar 2009 #2 Skrevet 20. februar 2009 Det finnes mange lignende tråder om dette. Mange innlegg og svar vil være "jeg synes" "min lege sier " "jeg har hørt at..." . Ja det er mye synsing om temaet. Jeg har ikke hatt mensen på over 1 år nå, får alltid store magesmerter og migrenener når jeg kutter pilla den uka, og det har jeg ikke tid eller ork til. Har snakket med 2 leger om dette, og de har sagt det ikke er farlig, og at den forskningen som er gjort så langt har påvist 0 komplikasjoner. Her er forskjellen, andre folk har sikkert hørt legen si det motsatte. Men det får så være =) Beste er vel egentlig å spørre din lege direkte da. Jeg skal iallefall ikke ha mensen igjen mens jeg går på pilla, og jeg er 24 og har ikke planer om å slutte med pilla enda.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #3 Skrevet 20. februar 2009 Det er, som nevnt, forsket på området, og det har ikke kommet frem noe som indikerer at det er farlig å hoppe over mensen over lengre tid. Det du derimot kan oppleve, er at du ikke klarer å utsette den. Altså at den kommer åkke som.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 noen kvinneleger mener det er nok å ha mensen 2 ganger i året- jeg har ikke hatt mensen på 10 år.bruker hormonspiral.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Nå bruker jeg et annet merke da.. Men det er vel det samme.. Jeg hopper ofte over.. Hadde mensen forje gang og det angrer jeg på.. 1/2 år siden sist før det.. Gjør utrolig vondt og jeg blir i utrolig dårlig humør.. Nei hvis det ikke er skadelig, hvorfor orke å slite oss gjennom det? Eneste jeg kan tenke meg er at du etterhvert kanskje kan få noe mellomblødninger.. Synes å ha hørt det.. Det jeg sliter litt med er at jeg ofte glemmer pillen.. Noen ganger skjer dette flere ganger på rad.. Jeg blir da nervøs for at jeg kan være gravid.. Selvom sjansen er svært liten pleier jeg da å få mensen for å "avkrefte".. Lenge til jeg skal ha mensen iallefall
mgr Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 Hei! jeg har selv utsatt mensen i1,5år med p-piller.Ingen problemer med det.men siste gang jeg var hos gynekologen sa han at jeg burde få igang noen ordentlige menstruasjoner fordi endometriumet var blitt veldig tynt.trengte p bygge seg opp igjen,sånn som skjer rett før man får menstruasjon.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. februar 2009 #7 Skrevet 22. februar 2009 Dere som har utsatt mensen så lenge, hvilke p-pillemerker bruker dere?
babord Skrevet 22. februar 2009 #8 Skrevet 22. februar 2009 Jeg bruker trionetta, og har mensen hver tredje måned når jeg skifter pillepakke. Føler jeg må sjekke om alt er i rute av og til
Gjest Lise Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Når man skal utsette mensen begynner man på et nytt brett etter det forrige. Skal man da ta de nye pillene til samme tid som før, eller kan man finne en ny tid ?? : )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå