Gå til innhold

Gåselever

Fremhevede innlegg

Gjest Kråkaa
Skrevet

Så et sånt diett-program her en kveld. de skulle sammenligne en frisk lever med en lever fra ei gås som hadde blitt tvangsforet på fett. Og levra til gåsen va jo en stor klump postei!

Er det slik man får gåselever? tvangsforer gåsa med fett til levra er en postei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer. Jeg så også programmet, men visste om dette fra før.

Helt tragisk, stakkars stakkars dyr. Og dette anses som en delikatesse.

Tror det er mange som ikke er klar over dette, jeg ble iallefall sjokkert da det ble meg bekjent.

:tristbla:

Skrevet
Så et sånt diett-program her en kveld. de skulle sammenligne en frisk lever med en lever fra ei gås som hadde blitt tvangsforet på fett. Og levra til gåsen va jo en stor klump postei!

Er det slik man får gåselever? tvangsforer gåsa med fett til levra er en postei?

Youtube, og foie gras.

Bon apetit.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Så helt for jævlig grusomt! Blei sjokka selv jeg...Skulle ikke tro det var lovlig.

Skrevet

Det er helt jævlig! Ekstra kvalm blir jeg når de kaller det delikatesse. Hvordan det er mulig å nyte noe når en vet hvordan det blir produsert er meg totalt uforståelig!

Skrevet
Det er helt jævlig! Ekstra kvalm blir jeg når de kaller det delikatesse. Hvordan det er mulig å nyte noe når en vet hvordan det blir produsert er meg totalt uforståelig!

:Nikke:

Gjest Ludovie
Skrevet
tvangsforer gåsa med fett til levra er en postei?

Det er en fettlever, slik alkoholikere og kraftig overvektige kan få.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...