Gå til innhold

Hårstylingsprodukter!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_LillaGubban_*
Skrevet

Hei!

Nå er det på tide å kjøpe inn noe stasj til håret, og jeg trenger anbefalinger!

Jeg har blondt, relativt tynt hår, veldig glatt (umulig å flette/ha i hestehale, den bare detter ut), rekker til et stykke nedforbi skuldrene. Jeg sparer til langt. Akkurat nå er det liksom tørt og nesten elektrisk, i går var det fettete. Må dusje hver dag ellers blir det fett. Jeg har litt fall, vanskelig å rette det ut med tang for det bare "faller" seg igjen. Krøller faller også fort ut hvis jeg bruker tang. Jeg har sentitiv/sår hodebunn

Jeg ser etter produkter

-til å få noe mer ut av fallet mitt. Har brukt noe greier fra define som jeg bruker til å "klemme" opp fallet for å få bølgete hår, men det finnes kanskje noe bedre til dette formålet? Finnes det noe "bølgeprodukter"?

-til å rette ut og gjøre håret "tyngre", for å bruke sammen med rettetang når jeg vil rette ut håret

-godt volumprodukt

-noe som kan få orden på håret når det er tørt og eletrisk sånn som nå; for å liksom de-elektrifiserere det!

-finnes det noe som hjelper "der og da" for fett hår? Si jeg har fått fett hår "plutselig" og ikke har mulighet/tid til å dusje, noe som kan få det til å se bedre ut. Dette skjer ganske ofte, så hvis det finnes noe mirkalprodukt hadde jeg blitt veldig glad!

-gode hårkurer til sensitiv hårbunn.

Samt tips andre, gode, uunnværlige produkter settes veldig stor pris på! :)

Foreløpig har jeg fått tips om denne http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=3045 flere med erfaring fra denne?

Hva er dine beste hårtips og favorittprodukter?

_

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Jeg har en anbefaling mot glatt og umulig hår, nemlig Volumizing Spray fra Paul Mitchell. Den sprayer du i vått hår før du føner, og den gjør håret litt striere/seigere og mer medgjørlig, men det ser ikke ut som om du har noe i det. Jeg har mykt og umedgjørlig hår, og elsker denne. :)

Gjest lillagubban
Skrevet
Jeg har en anbefaling mot glatt og umulig hår, nemlig Volumizing Spray fra Paul Mitchell. Den sprayer du i vått hår før du føner, og den gjør håret litt striere/seigere og mer medgjørlig, men det ser ikke ut som om du har noe i det. Jeg har mykt og umedgjørlig hår, og elsker denne. :)

Takk for tips, setter den på lista mi :)

Flere som har noe å anbefale?

Skrevet
opp opp :)

Jeg har veldig likt hår. Blondt, litt tynt, fall, og veldig glatt.

Det at håret er glatt, og holder dårlig på "sveisen" fikser jeg med saltvannsspray. Helst i vått hår. Bruker Wella High hair ocean spritzz. Beste sprayen jeg har funnet:) Om du buster/klemmer håret opp menst det tørker vil fallet bli fremhevet og holde seg.

Om jeg ikke styler på denne måten, så bruker jeg en volummosse fra Sebastian (som jeg ikke husker hva heter..) Men bruk av den i vått hår, og påfølgende føning med hode opp-ned, gir meg mye volum og rett hår (blir rettet av føning.)

Til "de-elektrifiserering" fikk jeg nettopp et tips fra frisøren. Spray en eller annen spray i håndflatene og trykk hendene på hode (haha, det ble dårlig forklart). Men da legger villhårstråene seg. Å spraye slike produkter rett på mitt hår, gjør det bare flatt, så jeg ble über happy for det tipset:)

Har ikke så mye erfaring med hårkur, men nå bruker jeg Redken Extreme, som ikke flater håret, men gjør det mykt og medgjørlig.

Ellers vil jeg si IKKE vask håret hver dag!! Vask ofte = håret produserer mer fett. Vask håret sjeldnere, og bruk hårband eller noe i prosessen (kjedelig, jeg vet.) Etter en stund vil håret produsere mindre fett, og du trener ikke vaske det like ofte. Resultatet er verdt å gå rundt med fett hår en periode :P

Bruk en tørrshampoo for å dra ut hårvasken lengre. Jeg har prøvd Stafford Lee og Kirsby sin. Begge er bra, men Kirsby er definitivt favoritten.

Gudd løks:)

Skrevet

Jeg har ganske likt hår som deg=) jeg bruker masse bedhead produkter jeg bruker voksen "hard to get" i håret etter jegh ar fønet det, en liten del på størrelsen med en ert:P og jeg har langt hår. da er håret mer medgjørlig og fletter og liknende holder seg bra i stedet for å falle fra hverandre etter en time:P

denne er veldig bra for volum og håret blir lettere å håndtere: http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

denne får bort all elektrisitet uten at håret blir fett og lukter fantastisk!: http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

dette er voksen jeg snakket om over=):

http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

jeg bruker dumb blonde shampoo og balsam fra Tigi bed head og, og de gjør håret mitt mye fyldigere, og håret blir ikk lyke fort slitt=)

ellers bruker jeg og kreastase sin volumshampoo og kur, og Wella SP luminus shampoo pg kur=)

kan være greit å bytte shampoo og balsam i blandt, da funker de bedre=)

Gjest lillagubban
Skrevet
Jeg har veldig likt hår. Blondt, litt tynt, fall, og veldig glatt.

Det at håret er glatt, og holder dårlig på "sveisen" fikser jeg med saltvannsspray. Helst i vått hår. Bruker Wella High hair ocean spritzz. Beste sprayen jeg har funnet:) Om du buster/klemmer håret opp menst det tørker vil fallet bli fremhevet og holde seg.

Om jeg ikke styler på denne måten, så bruker jeg en volummosse fra Sebastian (som jeg ikke husker hva heter..) Men bruk av den i vått hår, og påfølgende føning med hode opp-ned, gir meg mye volum og rett hår (blir rettet av føning.)

Til "de-elektrifiserering" fikk jeg nettopp et tips fra frisøren. Spray en eller annen spray i håndflatene og trykk hendene på hode (haha, det ble dårlig forklart). Men da legger villhårstråene seg. Å spraye slike produkter rett på mitt hår, gjør det bare flatt, så jeg ble über happy for det tipset:)

Har ikke så mye erfaring med hårkur, men nå bruker jeg Redken Extreme, som ikke flater håret, men gjør det mykt og medgjørlig.

Ellers vil jeg si IKKE vask håret hver dag!! Vask ofte = håret produserer mer fett. Vask håret sjeldnere, og bruk hårband eller noe i prosessen (kjedelig, jeg vet.) Etter en stund vil håret produsere mindre fett, og du trener ikke vaske det like ofte. Resultatet er verdt å gå rundt med fett hår en periode :P

Bruk en tørrshampoo for å dra ut hårvasken lengre. Jeg har prøvd Stafford Lee og Kirsby sin. Begge er bra, men Kirsby er definitivt favoritten.

Gudd løks:)

Tusen takk for masse fine tips! :) Skal shoppes nå!

Jeg har prøvd å ikke vaske håret noen ganger før, men det blir så stygt, og jeg ser ikke ut med hårbånd, så jeg "kapitulerer" ganske fort :fnise: Men skal prøve igjen!

Hvor før man kjøpt Kirsby? Har googla, men finner ingenting!

Skrevet
Tusen takk for masse fine tips! :) Skal shoppes nå!

Jeg har prøvd å ikke vaske håret noen ganger før, men det blir så stygt, og jeg ser ikke ut med hårbånd, så jeg "kapitulerer" ganske fort :fnise: Men skal prøve igjen!

Hvor før man kjøpt Kirsby? Har googla, men finner ingenting!

Haha, det var ikke så merklig at du ikke fant den, for jeg stavet feil.. :P

Kisby skulle det være. Kjøpte den på Vita til litt under hundrelappen.

Spray i hårrøttene, la den være litt, snu hode opp-ned og børst med fingrene for å få vekk overflødig produkt. (Den lukter pøkk, men lukta forsvinner etterhvert.)

Å ikke vaske håret ofte, og måtte gå en periode med fett hår er kjedelig, men virkelig verdt det! Jeg gjorde det i en friperiode, så jeg slapp å vise meg så mye offentlig :fnise:

Gjest lillagubban
Skrevet
Jeg har ganske likt hår som deg=) jeg bruker masse bedhead produkter jeg bruker voksen "hard to get" i håret etter jegh ar fønet det, en liten del på størrelsen med en ert:P og jeg har langt hår. da er håret mer medgjørlig og fletter og liknende holder seg bra i stedet for å falle fra hverandre etter en time:P

denne er veldig bra for volum og håret blir lettere å håndtere: http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

denne får bort all elektrisitet uten at håret blir fett og lukter fantastisk!: http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

dette er voksen jeg snakket om over=):

http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?p...7&mfpgid=97

jeg bruker dumb blonde shampoo og balsam fra Tigi bed head og, og de gjør håret mitt mye fyldigere, og håret blir ikk lyke fort slitt=)

ellers bruker jeg og kreastase sin volumshampoo og kur, og Wella SP luminus shampoo pg kur=)

kan være greit å bytte shampoo og balsam i blandt, da funker de bedre=)

Tusen takk for svar! Å kunne flette håret uten at det går ut innen fem minutter høres fantastisk ut :D

Gjest lillagubban
Skrevet
Haha, det var ikke så merklig at du ikke fant den, for jeg stavet feil.. :P

Kisby skulle det være. Kjøpte den på Vita til litt under hundrelappen.

Spray i hårrøttene, la den være litt, snu hode opp-ned og børst med fingrene for å få vekk overflødig produkt. (Den lukter pøkk, men lukta forsvinner etterhvert.)

Å ikke vaske håret ofte, og måtte gå en periode med fett hår er kjedelig, men virkelig verdt det! Jeg gjorde det i en friperiode, så jeg slapp å vise meg så mye offentlig :fnise:

Aah, da så:)

Ja tror jeg skal ta den ikke-vaske-håret en periode jeg ikke ser folk, hehe.

Gjest lillagubban
Skrevet

Prøver å finne noen tørrshampooer på nett, men finner ingen. Noen som vet om det finnes noen på lookfantastic eller blivakker.no?

Skrevet
Prøver å finne noen tørrshampooer på nett, men finner ingen. Noen som vet om det finnes noen på lookfantastic eller blivakker.no?

Hva med KMS's Makeover spray fra Beautybay?

Kjempe fornøyd med denne. Fungerer både som en tørrshampoo og som et volumprodukt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...