Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjøpte en IPhone gjennom Netcom i høst og tegnet totalforsikring også. Så var jeg så uheldig at den datt ut av lommen på morgenkåpen min i går på badet, og skjermen ble litt knust og sprakk. Så jeg ringte forsikrings selskapet, men de vil ikke dekke dette for det er ikke forsvarlig å oppbevare telefonen i lommen... Dette står det ingenting om i vilkårene: tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri økonomisk tap som følge av misbruk av SIM-kort som skyldes ran, tap eller tyveri Heller ikke lenger ned i avtalen. Dette skal jeg klage på!! Det går ikke ann å villede kundene sine på denne måten!!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjøpte en IPhone gjennom Netcom i høst og tegnet totalforsikring også. Så var jeg så uheldig at den datt ut av lommen på morgenkåpen min i går på badet, og skjermen ble litt knust og sprakk. Så jeg ringte forsikrings selskapet, men de vil ikke dekke dette for det er ikke forsvarlig å oppbevare telefonen i lommen... Dette står det ingenting om i vilkårene: tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri økonomisk tap som følge av misbruk av SIM-kort som skyldes ran, tap eller tyveri Heller ikke lenger ned i avtalen. Dette skal jeg klage på!! Det går ikke ann å villede kundene sine på denne måten!!!! Det er aldri lønnsomt å tegne ekstra forsikring på forbruksvarer!
FrizzleSizzle Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Huff nei, sånne forsikringer er vel ikke verdt papiret de er skrevet på. Jeg fikk beskjed av NetCom om at uansett hva som skjedde, fikk jeg ny tlf, lizm. Yeah right.
Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg hadde det samme hos Chess og de stilte ingen spørsmål når jeg mistet mobilen min ut av lommen og den ble liggende i regnet. Sjekket litt ut, og Netcom sin forsikring kom godt ut av det i en undersøkelse i 2007. Da dekket de til og med fuktskader. Så vilkårene blir bare dårligere og dårligere......
Meaty Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Hvis man ikke kan ha telefonen i lomma, hvor mener de at man skal oppbevare den da?
Rosalie Skrevet 19. februar 2009 #6 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Spørs nok om at dette regnes som en plutselig, uforutsett ytre hendelse, gitt. Du hadde den tross alt liggende i en åpen lomme, og at ting detter ut av åpne lommer er helt vanlig. Endret 19. februar 2009 av Wadjet
Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2009 Huff nei, sånne forsikringer er vel ikke verdt papiret de er skrevet på. Jeg fikk beskjed av NetCom om at uansett hva som skjedde, fikk jeg ny tlf, lizm. Yeah right. Jeg kommer ikke til å gi meg på dette. Dette er en forholdsvis dyr telefon, og jeg får ikke reparert den andre steder....Skulle aldri byttet til Netcom.....
Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2009 Hvis man ikke kan ha telefonen i lomma, hvor mener de at man skal oppbevare den da? Nemlig!!! Hva skal gutta gjøre f.eks??? Dette blir jo helt latterlig....
FrizzleSizzle Skrevet 19. februar 2009 #9 Skrevet 19. februar 2009 Den skal ligge på en silkepute i en glasskolbe. Som lykketiøringen til Onkel Skrue.
Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2009 Spørs nok om at dette regnes som en plutselig, uforutsett ytre hendelse, gitt. Du hadde den tross alt liggende i en åpen lomme, og at ting detter ut av åpne lommer er helt vanlig. Dette kan tolkes i det uendelige...men i forholdet forbruker og næring skal forbrukeren beskyttes, og da må vilkårene være krystallklare. Her står det ingenting om åpne lommer eller noe....
Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2009 Den skal ligge på en silkepute i en glasskolbe. Som lykketiøringen til Onkel Skrue. ja, men jeg tror ikke det hadde holdt engang!!!
FrizzleSizzle Skrevet 19. februar 2009 #12 Skrevet 19. februar 2009 Nei, for Magica fra Tryll kan jo stjele den! Uforsvarlig!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #13 Skrevet 19. februar 2009 Jeg kjøpte en IPhone gjennom Netcom i høst og tegnet totalforsikring også. Så var jeg så uheldig at den datt ut av lommen på morgenkåpen min i går på badet, og skjermen ble litt knust og sprakk. Så jeg ringte forsikrings selskapet, men de vil ikke dekke dette for det er ikke forsvarlig å oppbevare telefonen i lommen... Dette står det ingenting om i vilkårene: tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri økonomisk tap som følge av misbruk av SIM-kort som skyldes ran, tap eller tyveri Heller ikke lenger ned i avtalen. Dette skal jeg klage på!! Det går ikke ann å villede kundene sine på denne måten!!!! Hva er du sint for? folk her inne, i media, forbrukermyndigheter har advart i mange år på denne forsikringen. Du kaster penger rett ut, den er ingenting verd. Jeg køpte ny komfyr til 12000,-, Selger vile prakke på meg en slik ekstraforsikring. Jeg stilte så mye spørsmål angående denne forsikringen, at selger tilslutt svarte at jeg var vist godt nok forsikret som jeg var. Han ble svar skyldig på de fleste spørsmål. du er godt nok forsikret. enten igjennom innbo,reise,hus,kjøpsloven og garanti.
Rosalie Skrevet 19. februar 2009 #14 Skrevet 19. februar 2009 Dette kan tolkes i det uendelige...men i forholdet forbruker og næring skal forbrukeren beskyttes, og da må vilkårene være krystallklare. Her står det ingenting om åpne lommer eller noe.... Tenke sjæl gjelder også i forbrukersaker. Samme med f.eks. reiseforsikring, det. Står vel ikke eksplisitt at man ikke skal legge fra seg lommebok og kamera på bardisken i forsikringsvilkårene, men man får ingen erstatning i slike tilfeller. Det er for øvrig forskjell på en vid åpen lomme og f.eks. en dyp jeanslomme.
Gjest MåneSkygge Skrevet 19. februar 2009 #15 Skrevet 19. februar 2009 Har du innboforsikring da? Jeg har tabbeforsikring i min å den dekker alt. Om jeg skal flytte tvn og den faller i gulvet eller jeg mister tlf, kamera ol i vann f.eks.
Daiquiry Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #16 Skrevet 19. februar 2009 Har du innboforsikring da? Jeg har tabbeforsikring i min å den dekker alt. Om jeg skal flytte tvn og den faller i gulvet eller jeg mister tlf, kamera ol i vann f.eks. Ja, det har jeg, men egenandelen er 1500, og da kan jeg liksågodt kjøpe ny telefon. Dette har rett og slett blitt en prinsippsak, hvertfall når jeg fant denne saken, som er ganske lik min. Jeg brukte brevet som mal for mitt brev, så får vi se hva som skjer, dette er bare for dumt!!
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. februar 2009 #17 Skrevet 20. februar 2009 Det er ikke meningen at man skal forsikre forbruksvarer. Forsikre er noe man gjør med ting man ikke har råd til å miste, som f.eks huset eller bilen. Dersom det er snakk om noen få tusenlapper er forsikringen aldri lønnsomt. Det sier seg selv at prisen er veldig høy i forhold til risikoen.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #18 Skrevet 20. februar 2009 tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig og uforutsett ytre årsak Trikset ligger i plutselig og uforutsett ytre årsak. Det var vel ingen ytre påvirknings om gjorde at telefonen datt ut av lommen? Ingen som dyttet deg, ingen som dro i badekåpen eller noe sånt... Mobilforsikringer dekker sjeldent skade man selv har forvoldt, tøffe kår. F.eks mister du telefonen ut av hånda får du den ikke dekket, er det en som dulter i deg som gjør at du mister den får du den dekket:) Og til den som kommenterte Chess sin forsikring....Chess og Netcom har samme forsikringsleverandør, så her skal vilkårene være identisk.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #19 Skrevet 20. februar 2009 Hvis man ikke kan ha telefonen i lomma, hvor mener de at man skal oppbevare den da? Riktig dette. Har man den i en åpen lomme må man forvente at den kan ramle ut. Det er ikke noe å tolke. Å miste telefonen i gulvet er overhodet ikke normal behandling. Kan man ikke behandle telefonen sin skikkelig så får man kjøpe en som er støtsikker. Finnes noen av dem.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2009 #20 Skrevet 20. februar 2009 Æsj, det forrige sitatet ble feil. Skulle vere sitat om at dette ikke er plutselig og uforutsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå