Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg har en sort "strek" i fordypningen av flere av jekslene mine. Er dette hull? Trodde hull var mer brun-aktig? Også synes jeg det er rart at det er streker.. Noen som vet? Skal til tannlegen neste uke, men gruer meg forferdelig.. må forberede meg på at jeg kan ha så mange hull
Avalon Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Jeg har en sort "strek" i fordypningen av flere av jekslene mine. Er dette hull? Trodde hull var mer brun-aktig? Også synes jeg det er rart at det er streker.. Noen som vet? Skal til tannlegen neste uke, men gruer meg forferdelig.. må forberede meg på at jeg kan ha så mange hull Hei! Jeg vet ikke så mye om tenner, men hadde selv et ganske stort hull i en tann før jul som var svart. Så det kan jo være hull. Det er ikke gøy å gå til tannlegen, men heldigvis får man bedøvelse om man vil. Selv om det også er ganske vondt
Gjest tannlegestudent Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Det kan godt hende at det bare er tannstein, misfarginger eller begynnende hull som du kan reparere selv dersom du er flink til å pusse, truke tanntråd, og gjerne litt ekstra fluor. Ikke grue deg for å gå til tannlegen, tannlegen hjelper deg til å fikse det, og tannlegene i dag er utrolig dyktige! Du får bedøvelse dersom du må borre, og det svir bare litt, og så er det over. Ingenting å grue seg for! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Hei Jeg har hatt sånne små sorte/grå tynne tynne strek over de fleste av mine jeksler, helt siden jeg var mindre. Er nå i tjueårene. Tannlegen kaller dem "furer" og jeg har ikke hatt noen problemer eller hull i dem opp gjennom tidene.
Gjest ts Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Hei Jeg har hatt sånne små sorte/grå tynne tynne strek over de fleste av mine jeksler, helt siden jeg var mindre. Er nå i tjueårene. Tannlegen kaller dem "furer" og jeg har ikke hatt noen problemer eller hull i dem opp gjennom tidene. Tusen takk for svar! Det var fint, håper det er det samme jeg har.. synes å huske jeg har hatt de lenge. Tannlegetime på onsdag, får satse på at jeg ikke må trekke alle tennene
Xtra_lilje Skrevet 20. februar 2009 #6 Skrevet 20. februar 2009 "Tommelfingerregelen" jeg har hørt, er at om det er mykt, er det hull, er det hardt,er det misfarging eller et hull som har stoppet å..hullere?
Devana Skrevet 20. februar 2009 #7 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har også flere "striper" som du beskriver. Dro til tannlegen i all panikk om at jeg hadde masse hull, men det viste seg å bare være furer. Men det er greit å sjekke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå