Gå til innhold

Dubrovnik eller Praha?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille en liten høstferie i bursdagsgave til samboeren min, og lurer på om Praha eller Dubrovnik vil være det beste valget? I forhold til pris er det ganske likt med fly og hotell begge stedene, så det har ingen betydning. Ligger litt langt frem i tid, siden vi kommer til å reise i oktober, men for å få det billig må jeg nesten bestille tidlig :)

Han er ikke så veldig glad i mye varme, men ser at temperaturen i Dubrovnik vanligvis ligger mellom 18-25 grader i oktober, så det er yppelig :) Vi er veldig interessert i historie og kultur begge to, så mesteparten av tiden vil gå til sightseeing. Shopping er helt uvesentlig for oss.

Så kort og greit, vi ønsker en destinasjon som gir masse kulturelle og historiske inntrykk, mye sightseeing, og gjerne litt mer behagelig temperatur enn Trondheim i oktober ;) Vil gjerne at det skal være såpass trygt at det er ok å gå med speilreflekskamera (jeg er fotostudent). Jeg har fisket endel etter hvor han kunne tenkt seg å reise dersom vi skulle tatt oss en liten ferie, men han sier at det spiller ingen rolle så lenge han reiser med meg, så ikke mye hjelp i det ;) Han sier han gjerne vil reise et sted han ikke har vært før, men han har ikke vært i verken Kroatia eller Tsjekkia så den er grei. For min del frister begge stedene like mye, så tenkte jeg skulle høre om noen her har noen spesielle anbefalinger?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...