Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #1 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har så lyst til å lære meg å lage en god pastasalat. Gjerne noen "grunnregler", slik at jeg kan variere litt. Jeg har ikke lyst til å blande i en rømme- eller majonesbasert dressing, men gjerne en med litt olje, urter og hvitløk. Ser for meg en god salatblanding, cherrytomater, rødløk, paprika, agurk, fetaost, kylling/skinke... :gjeiper: Servere med godt brød og smør (urtesmør, hvitløkssmør...), og et glass vin hvis anledningen passer Tips?
Strix Skrevet 19. februar 2009 #2 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Om du ikke vil ha en som er basert på majones/rømme, så er det vel bare fantasien som setter grenser... Jeg lager meg pastasalat med følgende: Pstaskruer Skinke på boks Tomater Agurk Paprika, gul og rød Isebergsalat Mais fetaost, gjerne den hvitløk og chili-marinerte Brødkrutonger Og litt olje fra fetaosten. Løk bruker jeg kun om salaten skal spises samme dag, ellers syns jeg løken setter for mye smak. Dette er det jeg kom på i farten, en kan jo bruke osteterninger, ananas, egg osv. Endret 19. februar 2009 av Strix
Brunhilde Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Den beste pastasalaten jeg vet er veldig enkel og veldig god (subjektivt, absolutt), og er slik: Kok pasta (den typen og fasongen du liker best) og la den renne av. Tilsett rikelig med grønn pesto og røkelaks i tynne skiver. Sorte olive til slutt. Server med nybakt brød og smør.
Lyra Skrevet 20. februar 2009 #4 Skrevet 20. februar 2009 (endret) Min mor lager en knallgod en med: 500 g pasta (penne) 1 kylling 1 pk ruccola-salat pinjekjerner (tørristes i stekepanna) cherrytomater soltørkede tomater Dressing: 1,5 dl olivenolje 2 ss balsamico eddik 4 ts pasmesan ost 1/2 ts sennep 6 hakka hvitløksfedd 4 ts provence krydder 2 ts basilikum litt salt oppskriften er til 4 personer Edit: måtte bare tilføye resten av ingrediensene når jeg fikk oppskrifta Endret 3. mars 2009 av Metemor
Gjest Yihaa Skrevet 20. februar 2009 #5 Skrevet 20. februar 2009 Jeg bruker å få mye skryt for min, og lag gjerne så du har rester. Den er like god som restemat. Pasta Kylling (godt krydret) Feta i marinade/olje Cherry-tomater Purre Løk Event soltørekede tomater, pinjekjerner, ruccola, papsika - hva du ønsker Røres sammen med masse provence-krydder! Nam nam!!
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 25. februar 2009 #6 Skrevet 25. februar 2009 Hege`s pastasalat. - Pasta (penne ++++). - Ruccolosalat eller kinakål opphugget. - Maisbiter. - Rødløk i biter. - Ost revet/små biter. - Grillet kylling (plukkes i biter) eller bog skinke. - Ananas. - Agurk. - Tomater. - Evt. Nøtter av noe slag. - Evt. Granateple. Serveres med fetaost, rømme, baguetter og dressing (type du liker selv f.eks grønn pesto, hamburgerdressing etc).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå