Gå til innhold

Forslag til billig storby i Europa?


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Hei

Vi er to venner som skal på en liten storbyferie i sommer, vi tenkte en storby i Europa. Siden vi begge er studenter bør det helst være litt billig. Først tenkte vi på Roma og Paris, men lurer på om noen har forslag til andre byer som er litt billigere, men likevel bra?

Vi har også tenkt på , Amsterdam eller Praha, erfaringer?

Helst en by som er litt sjarmerende, har fin arkitektur, museer osv, men også greie shoppingmuligheter.

Setter pris på alle innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig fornøyd med Krakow! :Nikke:

Ellers skal jo Praha være billig og bra, men hva med Tallin, Riga, Vilnius eller Budapest? Er kanskje enda billigere der?

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: skulle stå: Vi har også tenkt på Edinburgh, Amsterdam eller Praha...

Praha er veldig billig.

Eller så synes jeg London er bra og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praha. :hjerte: Jeg var der i en uke, og jeg likte meg kjempegodt. Hvis dere reiser dit, så kommer dere ikke til å angre. Det er jeg sikker på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest =) Nydelig arkitektur, masse spennende å se, veldig veldig billig og svært gode shoppingmuligheter. Kan blant annet nevne West End-senteret som har over 400 butikker og alt av kjente merkevarer til ok pris. Kjøpte blant annet ei Replay-bukse der til 1100,- NOK som koster nærmere 2000,- på Carlings i Norge.

Gode muligheter for spa der også, hvis det er av interesse :) Var der i fem dager og brukte ca 2-3000 i lommepenger (shoppet veldig mye).

Kan også anbefale Budapestlabyrinten på slottshøyden - veldig spennende og litt creepy ;)

Dersom dere skal være der lenge, er det gode togforbindelser til andre store byer i nærheten, så fullt mulig å ta en rimelig dagstur også :)

Amsterdam er også en herlig by, men prisnivået er mye det samme som Paris, London, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jeg er helt enig i at Budapest er en bra by, men siden jeg har bodd der kunne jeg tenke meg noe mer nytt. Praha er høyst aktuell.

Tenker også på Edinburg/ Glasgow, noen som har erfaringer derifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...