Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har en bil som er blitt ganske møkkete, den har ikke blitt vasket på noen måneder. Jeg skjønner at dette har noe med vedlikehold å gjøre, og vil gjerne ta vare på bilen min, men har ikke råd til å kjøre den i vaskehall stadig vekk. Går det bra å ta en bøtte varmt zalovann og en stor svamp, og vaske bilen med det en dag det er plussgrader ute? Jeg er klar over at man ikke må vaske bilen i solskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloKjersti Skrevet 18. februar 2009 #2 Del Skrevet 18. februar 2009 Særlig om vinteren er det viktig å vaske bilen ofte, fordi veisaltet fører til at bilen ruster. Vi vasker bilen i en vaskehall og betaler vel rundt 60 kr per omgang, tenker jeg. Har vi vært på motorveien når det ikke er tørt (vinterstid), så vasker vi bilen med en gang vi kommer hjem. Hvis du først skal vaske hjemme, bør du i det minste kjøpe deg skikkelig bilshampoo, og i tillegg, hvis du polerer bilen før vintersesongen, så er den bedre beskyttet mot all driten. Zalo er ikke bra for biler, zalo er til oppvask En flaske god bilshampoo er drøy, og koster rundt 100kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 18. februar 2009 #3 Del Skrevet 18. februar 2009 Vi vasker bilene våre i en vaskehall med myntpåkast, slik at en vasker bilen selv. Vi klarer å vaske over stasjonsvogna for ca 40 kroner. Til SUV-en bruker vi ca 60 kroner per vask. Dette er trolig billigste vaskemetode, og mye enklere enn å håndvaske bilen hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå