Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 har fått hjelpe/grunn stønad til barnet mitt, hun har en konto og jeg mener pengene skal gå dit og til henne. noen som vet om dette stemmer juridisk? har ekstra økonomiske "byrder" grunnet dette, noe kan vel gå dit? utstyr hun trenger?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 har fått hjelpe/grunn stønad til barnet mitt, hun har en konto og jeg mener pengene skal gå dit og til henne. noen som vet om dette stemmer juridisk? har ekstra økonomiske "byrder" grunnet dette, noe kan vel gå dit? utstyr hun trenger?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Man får ikke slike stønader uten videre. Dette er noe man søker på. Det er til utgifter folk har, som friske ikke har. Det er vanskelig å få eks grunnstønad. Legen evt spesialist må dokumentere osv. For eks å få minste sats på grunnstønad, så må du ha ca 1140 i utgifter pr mnd. Da får du ca 5-600 i grunnstønad. (husker ikke tallene nå) Hjelpestønad er om du trenger ekstra hjelp i hverdagen for å klare den. DEN BLIR DA BRUKERSTYRT. Så pengene din datter får skal gå til henne. Om du har planer om å spare? Skjønte ikke helt hva du mente. Hj.stønad kan det tenkes at du må søke o forhøyet da hun vokser til. selvfølgelig kan du sette av penger til henne, o du alikavel klarer å skaffe tilveie den hjelp-utstyr hun trenger.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Hjelpestønad er det man får fordi man har et hjelpebehov, som da utføres av deg. Grunnstønad er pga ekstra utgifter pga sykdommen/ hjelpebehovet. Førhøyet hjelpestønad kan man søke om helt fra barnet er lite, denne utgår når barnet er 18 år.
Mixelite Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 Så pengene din datter får skal gå til henne. Om du har planer om å spare? Skjønte ikke helt hva du mente. Hj.stønad kan det tenkes at du må søke o forhøyet da hun vokser til. selvfølgelig kan du sette av penger til henne, o du alikavel klarer å skaffe tilveie den hjelp-utstyr hun trenger. Er ikke hjelpestønaden en form for lønn til mor/far for å ta seg av sin datter, evt. lønne noen andre for å gjøre det? Grunnstønaden til å dekke ekstra utgifter? Skal mor/far liksom sette alle disse pengene på konto og bruke sin egen inntekt for å skaffe tilveie den hjelp/utstyr hun trenger? Hva er da vitsen med å få en slik bevilgning?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 Jeg skjønner ikke helt hva du mener her? Hjelpestønad er det man får fordi man har et hjelpebehov, som da utføres av deg. Grunnstønad er pga ekstra utgifter pga sykdommen/ hjelpebehovet. Førhøyet hjelpestønad kan man søke om helt fra barnet er lite, denne utgår når barnet er 18 år. Hjelpestønad kan du få over 18 år.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #7 Skrevet 19. februar 2009 Hjelpestønad kan du få over 18 år. Ja, hjelpestønad kan man få etter 18 år, men ikke FORHØYET hjelpestønad. Les hva jeg skriver du.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #8 Skrevet 19. februar 2009 Er ikke hjelpestønaden en form for lønn til mor/far for å ta seg av sin datter, evt. lønne noen andre for å gjøre det? Grunnstønaden til å dekke ekstra utgifter? Skal mor/far liksom sette alle disse pengene på konto og bruke sin egen inntekt for å skaffe tilveie den hjelp/utstyr hun trenger? Hva er da vitsen med å få en slik bevilgning? Dette er helt riktig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå