Gå til innhold

ekstrem slangefrykt

Fremhevede innlegg

Skrevet

heihei...

jeg har så ekstrem slagefrykt og det hindrer meg virkelig i livet eks. vis vi skal ut og reise og sånn undersøker jeg først om det er slanger der, er det det venter jeg med å reise til de går i dvale eller reiser ikke i hele tatt.. har også muligheter til og jobbe i utlandet med min utdaning og fått flere tilbud om dette men tørr ikke gjøre noe pga av slanger!!!

hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Har du kontaktet legen din angående dette? Du kan få hendvisning videre til psykolog så du kan jobbe med denne frykten.

Skrevet

Hei =)

Fobier kan som du beskriver være svært hemmende for oss, det kan føre til betraktelig redusert livskvalitet, og kan også være belastende for pårørende, og om de får styre livet i stor grad - "læres bort" til barn.

Mange mennesker går glipp av gode opplevelser fordi de unngår en rekke potensiellt truende/angstfremkallende steder og situasjoner.

Heldigvis er fobier (særlig de spesifikke som f.eks. frykt for ulike dyr) blant de aller enkleste lidelsene å kurere i terapi. De fleste fobikere unngår uansett også terapisituasjonen. De fleste behandlinger går raskt og mange blir helt kvitt fobiske symptomer. Jeg skal ikke legge skjul på at det krever at man er villig til å til en viss grad takle/møte frykten - sammen med psykologen.

Lykke til, jeg anbefaler det på det varmeste - de aller færreste trenger å få livene sine hemmet av fobiske tanker og handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...