Gå til innhold

--


*Numi*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ludovie

Filet er et mørt og benfritt kjøttstykke. Om det har skinn eller ikke har ikke noe å si for saken.

Kyllingfilet fra Stange, Livèche, Holte og Prior økologisk selges forresten med skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel skinn på kyllingfiletene som ligger og svømmer i sånn ekkel marinade i frysedisken? Ser liksom for meg disse med et brunt skinn.

En hel kylling har jo skinn, så kutter man bare av sidekjøttet og kaller det filet vel? Så det skulle jo være mulig å lage fileter med skinn?

Men det vanligste er jo helt klart uten skinn, det får man jo både frossen, umarinert fra Coop X-tra og First Price, og ferske fra Stolte Hane og Prior. Kan forresten anbefale både lår og fileter fra Coop og First Price, ingenting å klage på til prisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kan bare ha skinn på den ene siden da, vel? Slik som sider fra fisk og slikt? Hadde aldri hørt om kyllingfilet med skinn før... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Men de kan bare ha skinn på den ene siden da, vel? Slik som sider fra fisk og slikt? Hadde aldri hørt om kyllingfilet med skinn før... :sjenert:

Ja, de har bare skinn på den ene siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en "gammel" artikkel:

Her er artikkelen

Så, opplys meg! Jeg har jobbet i ferskvaren lenge, og det finnes da vitterlig ikke kyllingfilet med skinn. Det er jo det som ligger i ordet filet, vel. Fileten er tatt ut av "kroppen" og skilt fra beinet.

Syntes det var artig at testpanelet klager på at kyllingfileten var uten skinn! (?) Men at den hadde mye smak. Det er jo nettopp siden den ikke har skinn at marinaden har trukket godt inn i kjøttet... Og som nettopp var et "problem" med kyllinglårene som har skinn.

Ehm... hvis du jobber i ferskvare så vet du vel at kyllingfilet er bryststykke av en kylling og faktisk har skinn på utsiden når den er bare beinet ut og skinnet ikke er fjernet. Den tas ikke "ut av kroppen" på noen måte.

Jeg er forøvrig blant de som synes at kyllingfilet oftere burde selges med skinn, at marinadren de marineres i fra butikken/produsent er grufulle ekle saltbomber som egentlig ikke tilfører kjøttet noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehm... hvis du jobber i ferskvare så vet du vel at kyllingfilet er bryststykke av en kylling og faktisk har skinn på utsiden når den er bare beinet ut og skinnet ikke er fjernet. Den tas ikke "ut av kroppen" på noen måte.

Jeg er forøvrig blant de som synes at kyllingfilet oftere burde selges med skinn, at marinadren de marineres i fra butikken/produsent er grufulle ekle saltbomber som egentlig ikke tilfører kjøttet noe som helst.

Kanskje jeg ikke jobbet i en ferskvaredisk som hadde så mye kyllingfilet med skinn. :P Beklager min uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Kanskje jeg ikke jobbet i en ferskvaredisk som hadde så mye kyllingfilet med skinn. :P Beklager min uvitenhet.

Uansett burde du vel sitte med såpass basiskunnskaper i en slik jobb at du vet at en kyllingfilèt har skinn på den ene siden? Når man skal lage mat og ikke er hysterisk opptatt av at det skal være magert foretrekkes ofte kylling med skinn. Under skinnet sitter fettet, som gir god smak til filèten.

Hvis den skal marineres trekker marinaden fint inn fra alle sidene som ikke har skinn.

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...