mousepad Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Lurer på en ting jeg ... Hvis man normalt sett ligger på rundt 800 kcal i underskudd per dag og skal legge inn spisedager , hvor mange spisedager bør man ha i uka og hvor mange kcal bør man da spise?
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #2 Skrevet 18. februar 2009 Dersom du ligger 800 kalorier i underskudd, må du gjøre 7 dager i uken til "spisedager" slik at du kommer i balanse! Det er en god middag hver dag det og enda litt til!
Gjest Gjest_panda_* Skrevet 18. februar 2009 #3 Skrevet 18. februar 2009 Hei Kan bare fortelle hvordan jeg gikk ned 18 kg på ca 6 mnd : Jeg spiste vanlig sunn mat hver dag når jeg kjente jeg var sulten,spiste litt saktere en hva jeg normalt gjør og stoppet med en gang jeg kjente jeg var mett(dvs. jeg overspiste ikke "bare fordi det er så godt") Jeg spiste da både pom fri,pizza osv Hver lørdag hadde jeg spisedag,og spiste akkurat hva jeg hadde lyst på av søtsaker,kjeks osv. INGEN begrensninger i det hele tatt. Funket fint for meg
stella K Skrevet 18. februar 2009 #4 Skrevet 18. februar 2009 Lurer på en ting jeg ... Hvis man normalt sett ligger på rundt 800 kcal i underskudd per dag og skal legge inn spisedager , hvor mange spisedager bør man ha i uka og hvor mange kcal bør man da spise? for å gå ned på en sunn og fornuftig måte, tror jeg ikke du burde har mer enn 500 kcal. unasett... en/to spisedager i uken er greit! og siden du ligger på så mye underskudd, gjør det ikke om du spiser mye den dagen slik at kroppen ikke tærer alt for mye på musklene. hvor mange kcal du skal spise når du har spisedager kommer helt ann på hvor mye du vanligvis forbrenner, hvor gammel du er, vekt... osv. men en "normal" kvinne bør ligge på litt over 2000 kcal om dagen for å holde vekten, så spisedagene bør ligge på dette og oppover:) men husk:det kommer helt ann på hva slags utgangspunkt du har
stella K Skrevet 18. februar 2009 #5 Skrevet 18. februar 2009 for å gå ned på en sunn og fornuftig måte, tror jeg ikke du burde har mer enn 500 kcal. unasett... en/to spisedager i uken er greit! og siden du ligger på så mye underskudd, gjør det ikke om du spiser mye den dagen slik at kroppen ikke tærer alt for mye på musklene. hvor mange kcal du skal spise når du har spisedager kommer helt ann på hvor mye du vanligvis forbrenner, hvor gammel du er, vekt... osv. men en "normal" kvinne bør ligge på litt over 2000 kcal om dagen for å holde vekten, så spisedagene bør ligge på dette og oppover:) men husk:det kommer helt ann på hva slags utgangspunkt du har 500 kcal underskudd altså .
mamut75 Skrevet 18. februar 2009 #6 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hva er egentlig vitsen med de spisedagene ==? Endret 18. februar 2009 av mamut75
Noli Skrevet 18. februar 2009 #7 Skrevet 18. februar 2009 Å "sprekke" kontrollert. Anbefaler at man mye heller finner et kosthold man kan leve med uten disse sprekkene.
stella K Skrevet 18. februar 2009 #8 Skrevet 18. februar 2009 Hva er egentlig vitsen med de spisedagene ==? hvis man skal slanke seg så ligger man gjerne i underskudd på kalorier. når man har samme kalorien hver dag, er det bra for kroppen og ha såkalte spisedager innimellom.. detter gir bedre effekt. og så sprekker man kontrollert ja... den psykiske delen er jo minst like viktig men er enig i at man må legge om kostholdet og at det er bedre å spise sunt og normalt, men for de som ikke klarer dette, så er dette en god start for å komme igang jeg har ikke slanket meg selv, men har gitt denne "metoden" til fler, og det har visst funket som bare det ps, jeg har ikke tatt det fra eget hode, men har lest det rundt omkring, pluss at jeg har blitt kurset i kosthold og trening igjennom elixia
Chanel.No5 Skrevet 18. februar 2009 #9 Skrevet 18. februar 2009 For å komme med litt andre tanker vedr. temaet så synes jeg ordet spisedag ikke er ett bra uttrykk. Jeg har dager jeg koser meg på, fredager og lørdager, men kaller de nå heller for kosekvelder enn spisedager. Mener ordet spisedag høres litt ut som en dag der ukontrollert spising foregår, der en går bananas i skapene. Blir litt feil måte å beskrive en koselig kveld på med god mat og drikke. Om en faktisk bruker en dag i uken til ukontrollert spising så kan jeg skjønne meg på uttrykket, men det er vel ikke noe godt for noen??.. Bare litt tanker...
stella K Skrevet 18. februar 2009 #10 Skrevet 18. februar 2009 sant nok men det kalles spisedager fordi man skal spise ekstra disse dagene for å "fylle opp" kroppen igjen. man snakker ikke om kosekvelder på lørdagen med god mat og snop og vin/brus og sånn... men om dager der man skal spise ekstra mye av sunn mat (særlig proteiner).. dette for å ikke tære på muskler! men kall det gjerne kosedag...
stella K Skrevet 18. februar 2009 #11 Skrevet 18. februar 2009 og en ting til... bare så dere ikke missfortsår... selv har jeg skikkelige kosekvelder fler ganger i uken og det har sikkert mange andre også. men det jeg skrev om over er jo KUN for dem som vil slanke seg og fokus på riktig mat og slike ting
Chanel.No5 Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 sant nok men det kalles spisedager fordi man skal spise ekstra disse dagene for å "fylle opp" kroppen igjen. man snakker ikke om kosekvelder på lørdagen med god mat og snop og vin/brus og sånn... men om dager der man skal spise ekstra mye av sunn mat (særlig proteiner).. dette for å ikke tære på muskler! men kall det gjerne kosedag... Da har jeg kanskje misforstått, trodde dere med spisedag mente "usunn mat" og ikke en dag en spiser mer av den "sunne" maten..
stella K Skrevet 18. februar 2009 #13 Skrevet 18. februar 2009 man kan jo spise litt snop, men spisedager er masse SUNN mat
Marinella Skrevet 18. februar 2009 #14 Skrevet 18. februar 2009 men om dager der man skal spise ekstra mye av sunn mat (særlig proteiner).. dette for å ikke tære på muskler! Spisedager er opprinnelig for dem som til vanlig lever på lavkarbo-kost, og bruker derfor spisedagen til å få i seg mest mulig karbohydrater for å fylle opp (de forholdsvis tomme) glykogenlagrene.
Gjest 54 Skrevet 18. februar 2009 #15 Skrevet 18. februar 2009 Er det noe poeng med spisedager for de om ikke driver med karbohydrater ?
Noli Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 hvis man skal slanke seg så ligger man gjerne i underskudd på kalorier. når man har samme kalorien hver dag, er det bra for kroppen og ha såkalte spisedager innimellom.. detter gir bedre effekt. Det er bare bullshitt. Kroppen din merker ikke forskjell fra dag til dag, det er gjennomsnittet over tid som teller. Men, om du fordeler maten jevnt utover uken, sørger du for jevn forbrenning, jevnt blodsukker, jevnt nivå av vitaminer og mineraler osv osv. Å ikke skjønne dette er bare helt latterlig.
Gjest Oza Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Hvorfor ikke bare spise 2000calorier om dagen, som er hva en kvinne trenger ? Og inkludere hva det måtte være av drittmaten du bare mååå ha i disse.
stella K Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 he he,mange forskjellige meninger her.. og mnage sure kommentarer.. og det er jo kanskje det mest latterlige! må le jeg,.. treningsforumene, kostholds/trenings kursene, kostholdsekspertene... ja de fleste har forskjellige meninger om dette... og vi her inne på KG også tydligvis.. men ingen vits å ta på vei for det, som et par av dere har gjort *knis*... greia er å finne sin måte å gjøre det på og hva man liker best,.,.. for de som vil ligge på samme nivå hele uken, så funker selvfølgelig dette, men for de som vil tillate seg og ha en spisedag (kontrollert sprekkedag), så er dette klart best for andre... man kan ikke si det er bullshit, for dette er prøvd på fler, og det funket det som ofte hører med slanking er det psykiske også... og når de som slanker seg ALDRI skal få lov å unne seg litt ekstra mat, da er det lett for at man sprekker.... men smak og behag... å gå ned i vekt er ikke noe tryllekunst. det finnes flere måter, og jeg har gitt EN oppskrift så ikke kom igjen og si at det ikke funker, for det gjør det nemlig
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 19. februar 2009 #19 Skrevet 19. februar 2009 Det er bare bullshitt. Kroppen din merker ikke forskjell fra dag til dag, det er gjennomsnittet over tid som teller. Men, om du fordeler maten jevnt utover uken, sørger du for jevn forbrenning, jevnt blodsukker, jevnt nivå av vitaminer og mineraler osv osv. Å ikke skjønne dette er bare helt latterlig. oy oy , du kan ikke ha det godt med deg selv! tenk å bli så opprørt bare pga et innlegg her på KG,ti hi! *knis*
Gjest dezzi Skrevet 19. februar 2009 #20 Skrevet 19. februar 2009 mye bra som har kommet opp her... vil bare si at jeg selv har prøvd metoden med en spisedag i uken(karbo/protein).. og dette funket som fjell jeg har prøvd uttallige metoder for å slanke meg, men har alltid sprukket. men metoden der du kan tillate deg og spise mye en dag, det gjorde at jeg klarte å holde ut nå har jeg lagt om kosten og lever et utrolig fint liv uten for mange kilo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå