Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #1 Skrevet 18. februar 2009 Hei! Jeg skal til legen i morgen og få bedt om å få tatt en blodprøve pga. at jeg er veldig trøtt og slapp. Vil bli sjekket for nivå av vitaminer og mineraler. Trenger jeg å møte opp fastende eller noe slikt?
hysteria Skrevet 19. februar 2009 #3 Skrevet 19. februar 2009 Hei! Legen min sa at jeg måtte faste i åtte timer før blodprøven... Skulle egentlig på jobb i dag, så tok meg tre slurker med kaffe og drakk litt vann, men så klarte jeg ikke å dra på jobb, så nå kan jeg egentlig dra og ta den blodprøven min! Bortsett fra kaffen jeg drakk for en time siden... Kan det ha noe å si? Blir det bedre hvis jeg venter med å ta prøven til klokka to? ...eller skal jeg vente til en annen dag... Hmm! Jeg skal måle alt i blodet...se om det er noe jeg mangler. Skal ikke måle medikamentvirkestoff i blodet ... men alt annet.
Lissi Skrevet 19. februar 2009 #4 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har hørt at man bør faste om man skal måle fettstoffer i blodet, triglyserider, kolesterol og kanskje blodsukker. Slik at ikke det du har spist skal påvirke resultatet. Litt kaffe og vann kan neppe ha noen stor betydning
hysteria Skrevet 19. februar 2009 #5 Skrevet 19. februar 2009 Hmm, ok, fant det her. "Korrekt tolking av svar krever at blodprøven er tatt fastende til noen av analysene. Dette gjelder spesielt glukose, jern, TIBC og triglycerider. Fastende betyr at pasienten ikke har spist, drukket eller røkt siden klokken 24 kvelden før når vedkommende møter til prøvetaking om morgenen." Men det er vel en viss fare for at det kan ha noe å si... så jeg får heller dra om ei uke før jobb...og satse på å rekke jobben sånn cirka. Det er så kjipt med sykehus og legesentre..at de ikke kan åpne klokka sju eller være åpne til seks-sju. Hehe, men skjønner jo at de vil ha normale arbeidstider de også... blæh.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå