Gå til innhold

Barn som reiser alene, 12 år


Gjest Nut

Anbefalte innlegg

Har et barn som skal mellomlande på Gardermoen, og må vente der i 3 timer. Hun er 12 år. Vet at barnebilletter gjelder opp til 11 år; men hun får vel hjelp og blir passet på i ventetida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et barn som skal mellomlande på Gardermoen, og må vente der i 3 timer. Hun er 12 år. Vet at barnebilletter gjelder opp til 11 år; men hun får vel hjelp og blir passet på i ventetida?

Hvis hun vil, kan hun ha sånn "reiser alene-skilt" rundt halsen inntil hun fyller 15 år. Da får hun være på venterommet som er laget til barn som reiser alene på Gardemoen. Vi har ei datter som koste seg der, men det ble for flaut da hun ble 12....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 12 åring som har reist litt før klarer seg vel fint i 3 timer uten "ekstra pass"?

Selv tok jeg tog til bestemor og byttet tog på Oslo S fra jeg var ca 10 -helt uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Hun har ikke reist alene før, så å komme seg gjennom Gardermoen og til riktig fly kan vel bli litt problematisk. Hun er ikke så utadvent når det gjelder å spørre om ting, så tror nok hun ville følt seg ganske hjelpesløs...Hun klarer seg jo ellers selv, men det er jo kjekt å sitte på et rom der andre som reiser alene sitter. Dessuten har hun astma og nøtteallergi, og det er nok kjekt å ikke føle seg helt alene. Fikk svar fra SAS om at man må søke om assistanse, og hvis det blir innvilget, vil de sørge for at hun oppholder seg på en trygg plass, og at hun kommer på riktig fly.

Du som tok tog og byttet på Oslo S, -gjorde du det helt alene første gang, uten å ha vært der før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må søke om plass til barnet ja! Da blir hun tatt godt vare på! Reiste mye sånn selv når jeg var barn og syns det var helt fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tolv-tretten år reiste jeg for første gang alene på fly. Jeg måtte bytte fly, men jeg fikk god hjelp av flypersonalet. De fulgte meg fra flyet inn på terminalen og og sørget for at jeg kom meg på riktig fly til riktig tid. Var ikke noe problem. Husker at det var ganske stilig, for jeg fikk gå inngangen som bare ansatte bruker, mens de andre måtte gå "den vanlige" gaten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...