Gå til innhold

Hverdagen er livet!

Helly

Anbefalte innlegg

Nå er jeg hjemme hos B igjen! :rødme: Utrolig deilig å komme hjem, koselig å se han igjen etter en uke! :) Men nå har det seg sånn at B har klart å kjøpe masse melk den uken han ar aleine. Så nå har vi MANGE liter melk som går ut på dato idag og i morgen...

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med melken?? :) Tenkte jeg kunne bake boller iallefall.. :jepp:

Endret av Helly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koke grøt? Går en del melk der hvertfall :fnise: Men melk kan fryses faktisk, ikke god å drikke etterpå da, men funker i matlaging og baking etter å ha vært fryst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei folkens. Jeg har ligget rett ut siden torsdag kveld. Det har vært omgangssjuken på praksisplassen min, og selvfølgelig fikk også jeg det.. :( Men formen er bedre nå, og det er jeg glad for! Denne helgen har jeg nemlig helt fri. B er på guttetur. Kanotur sammen med noen kompiser faktisk. Og jeg er her hjemme aleine, uten jobb eller noen planer i det hele tatt... :) Deilig med noen slike helger. Iallefall glad oppkast har holdt seg langt borte siden i går! Og det får ikke komme tilbake heller! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre...

HVORFOR FÅR VIDEREGÅENDE ELEVER BETALT PRAKSIS I FLERE ÅR MENS VI PÅ SYKEPLEIE MÅ JOBBE FULL STILLING I TO MND OG IKKE FÅR NOENTING FOR DET????

To mnd er vel kanskje ikke så mye, MEN når en sliter seg gjennom disse 8 ukene fordi en av og til har en jobbehelg i tillegg... Nei, jeg syns rett og slett det er for dumt. Kunne vi ikke i det minste fått 50% av assistentlønn eller noe? Det hadde hjulpet på. Da kunne en faktisk ha sluppet å jobbe ved siden av, og en kunne vært 100% student de to månedene!

ARG!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Ånei har du hatt omganssyken? :( Sååå kjipt! Er bra du er bedre :) Jeg og synes at dere skulle fått litt lønn for strevet. De som er hos oss jobber jo egentlig slik som vi gjør. Det gjør de aller fleste over alt i kommunen. De er jo egentlig ikke der, de er der bare for å lære, men allikavel så ender det opp med at de får egne lister og går aleine til pasienter og sånt. Jeg syntes det er litt feil. Men sånn er det i kommunen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er i grunn sånn.. Jeg går aleine inn til pasienter. Og går og tar klokker som alle andre. Et par ganger har til og med meg og den andre studenten vært aleine på avdelingen! Fordi sjefen der hadde planlagt dårlig... Plutselig skulle alle i møte når vi egentlig skulle gå hjem snart, og vi ble sittende "overtid" alene på avdelingen.. Huff.. Blir irritert på sånn. Det er så prinsippsak! Vi skal IKKE være arbeidskraft. Enten det eller så syns jeg vi skal få lønn. Rett og slett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute å shoppet!! :jepp: Jeg trengte noen nye klær til konfirmasjonen jeg skal i neste helg, og det er greit å være tidlig ute. Jeg var igrunn på jakt etter en kjole, men du vet, når en først bestemmer seg for hvordan det skal se ut og hvilken farge, så finner en ingenting som passer. Så jeg endte opp med et skjørt, et par sko og noen topper.

Legger ut bilder på bloggen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Så heldig du er som skal i konf. Det vil jeg og. Masse folk, familie du ikke har sett på lenge og det viktigste av alt, mat og kake :sikle::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Så heldig du er som skal i konf. Det vil jeg og. Masse folk, familie du ikke har sett på lenge og det viktigste av alt, mat og kake :sikle::lur:

Hei hei <3

Jeg skal i konfirmasjon til lillesøsteren til kjæresten min. Så det blir jo lissom ikke min familie helt. Hehe. Men koselig er det uansett ;) Gleder meg til å pynte meg og sånt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh!!! Jeg blir helt matt! Det går ikke så bra i praksisen, tydeligvis. Muligens fordi jeg har en veileder som krever veldig mye, men også fordi jeg ikke er helt motivert... SÅ. Derfor tenkte jeg å ta et år permisjon fra sykepleie, og heller prøve meg på lærlingtiden til barne og ungdomsarbeider. MEN, så syns jeg kanskje ikke det virker som det passer helt heller... SÅ. Nå lurer jeg på lærerutdanning. Siden det er noe jeg har tenkt litt på tidligere. MEN alle søknadsfrister til både skole og lærlingplass har gått ut for lengst... Hvorfor kunne jeg ikke bare funnet ut dette LITT tidligere?? Huff.. Jeg får vel bare håpe på en ledig plass på en skole jeg vil inn på da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kiipt, da! :kose:

Skal du gi opp sykepleien pga veilederen eller for at du er "lei" og vil finne på noe annet? Håper at det ordner seg for deg!!! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett jeg trenger en velfortjent pause! :) Tihi... Jeg ville jo bare bli fortest mulig ferdig på skole, men ser selv at det ikke er noe å stresse med. Har alltid vært så kjapp med ting, så å vil jeg stresse litt ned, og finne på noe annet jeg vil drive med et år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du, Helly?

Synes det høres lurt ut med et års pause når du ikke er helt motivert. Og å stresse ned er i alle fall lurt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 20 i sommer.. ;) Så har igrunn GOD tid på å gjøre meg ferdig med utdannelsen.. :)

Ja. Da synes jeg i alle fall du skal ta deg et friår. Du har mange nok år på å jobbe resten av livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...