Gå til innhold

Hverdagen er livet!

Helly

Anbefalte innlegg

Dette har jeg skrevet så langt:

Forventninger til praksisplassen:

• Å kunne få svar på de spørsmål jeg lurer på i forhold til arbeidet, om noe oppstår.

• Å få prøve ut nye prosedyrer

• At veileder er lett tilgjengelig

• At veileder utfordrer meg til å prøve noe nytt

Forventninger til læreren:

Forventninger til meg selv:

• At jeg møter presis til vaktene

• At jeg leser på prosedyrer mens praksistiden pågår

• At jeg leser på relevante sykdommer/tilstander under praksistiden

• At jeg tar initiativ til å lære mer, og til å øve på prosedyrene

• At jeg er hyggelig og blid

---------------

Kommentarer?? Forslag??? Tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ser bra ut også! :)

Forslag:

Forventning til læreren: At læreren er tilgjengelig og flink til å følge opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh... Jeg er så sliten for tiden! :( Jeg leser gjerne det dere skriver her inne, og i dagbøkene deres, men orker ikke å sette meg ned å skrive noe. Har jo startet i praksis nå, og dette med å stå opp tidlig om morgenen er ikke kommet helt i rytme enda... Så jeg er sliten og trøtt, og skulle ønske jeg var ferdig med skolen og bare kunne dra på ferie.. Men vi får slite oss i gjennom, også går det vel sikkert bra til slutt :sukk:

Endret av Helly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Kjenner til den følelsen! Har noen sånne perioder av og til jeg også!

Ta den tiden du trenger, så kommer du tilbake for fullt når kreftene er tilbake!!! ;)

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Praksis er jo fryktelig slitsomt da. Så synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Du får prøve å slappe av i helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen... :) Jeg er utrolig trøtt.. Men har ikke egentlig tid til å sittte her engang, fordi vi snart får besøk, og jeg må rydde.. Hehe.. Men jeg har det igrunn fint i praksis. Men det er bare det at det blir ofte og mye som heller er problemet. Og at jeg jobber i helger og av og til i tillegg! Da blir det litt mye.

Meg og praksisveilederen min (en nyutdannet 25 år gammel sykepleier, utrolig koselig og morsom å være med) konkluderte med at denne uken hadde vært en fin uke. Og på "jobb" koser vi oss igrunn ganske bra i lag :) Så det er jo kjempebra. Jeg har fått gjort mye og. Skrev ned en litste om hva jeg hadde gjort denne uken. Kan jo legge den ut her hvis noen er interessert. Idag så jeg på en subcutan injeksjon. Har jo gjort det før, og var det jeg fikk på praktisk eksamen, så det føler jeg meg trygg på :) Så neste fredag er første gang jeg skal sette på en ordentlig pasient!! :biggrin: Også blir det sikkert meg som skal få prøve meg på kateterisering om en uke eller to og.. Spennende :)

Så alt i alt, sliten, men har det bra :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt
subcutan injeksjon. kateterisering

Hva er første greiene der? :ler:

Og kateterisering er noe jeg gruer meg skikkelig til. Eller er det bare sykepleiere som gjør det? :klø: Nei, fag folk kan gjøre det, tror jeg.. Ihvertfall i hjemmesykepleien. Og jeg skal ALDRI rike noen. Fy faen det høres helt jææævlig ut. Eller er det det samme? Nei, vettu hva. Vi har noen pasienter man må rike og det høres så fælt ut. Føre et rør oppi urinveien liksom. AUA!!

Du er flink som står på :kose: Du tjener på det når du er ferdig vettu, så stå på, jobb hardt og følg med, og spør om alt mulig, da lærer du fort =)

Sååå bra at veilederen din er 25 år da. Da blir alt ekstra bra, det går liksom an å snakke sammen da. Det er bra, godt å høre! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er første greiene der? :ler:

Og kateterisering er noe jeg gruer meg skikkelig til. Eller er det bare sykepleiere som gjør det? :klø: Nei, fag folk kan gjøre det, tror jeg.. Ihvertfall i hjemmesykepleien. Og jeg skal ALDRI rike noen. Fy faen det høres helt jææævlig ut. Eller er det det samme? Nei, vettu hva. Vi har noen pasienter man må rike og det høres så fælt ut. Føre et rør oppi urinveien liksom. AUA!!

Du er flink som står på :kose: Du tjener på det når du er ferdig vettu, så stå på, jobb hardt og følg med, og spør om alt mulig, da lærer du fort =)

Sååå bra at veilederen din er 25 år da. Da blir alt ekstra bra, det går liksom an å snakke sammen da. Det er bra, godt å høre! :tommelopp:

Kateterisering er enten RIK eller SIK. Så det er det samme. Forskjellen er bare som det er Ren eller Steril prosedyre. Jeg tror du kan kateterisere som hjelpepleier. Men er neimen ikke sikker. Vet iallefall at sånne steder det er stor behov for endel som kan RIKe så kan de få kurs de som vil det. Men som sagt. Er ikke sikker. Det er en dame på avdelingen som trenger RIK ganske ofte. Men siden hun ønsker og ber om det selv, tenker jeg det kan være en grei pasient å prøve på første gangen. :)

Tusen takk for oppmuntrene og gode ord TittTitt :kose:

Edit: Og det du spurte om da. Subcutan injeksjon er en sprøyte som settes i fettvevet i huden.. ;) Hehe..

Endret av Helly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEEEEE!!! :biggrin: Nå ser meg og B på leiligheter!! Han skal prøve å ta opp lån vi så får kjøpt oss en!! Tenk så utrolig deilig det hadde ært å ha sitt eget...

Så idag skal han mest sannsynlig dra på visning aleine. Jeg skal nemlig ha seinvakt idag, så jeg kan ikke være med.. :( I morgen og på torsdag er det et par andre visninger jeg kan være med på :) Føler plutselig vi bli 30 år nå jeg. Er rart hvor fort man blir "voksen" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!!! :bolledeig:

Det er en helt fantastisk følelse å flytte inn i sitt eget hjem, som man eier! :jepp: Og en befrielse å slippe å leie! :nigo:

Hvor vil dere bo da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil bo i Bergen vest.. Så håper da det ikke er alt for mange andre som tenker det samme!! Tihi... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyllingen-Loddefjord?

Der ville jeg bodd også, hvis vi skulle flytte igjen.

Varden er fint! Hesjaholtet. Får du en leilighet litt oppi høyden der får du en fantastisk utsikt!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vi har sett på ligger rundt 1,3 til 1,5 mill. Men det er jo mye om er dyrere også. Vi tenker heller at om det er litt vi må pusse opp og gjøre selv, så skal ikke det være noe problem hvis den ligger greit til og ser ok ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg akkurat lagt ut bilder av leiligheten der vi bor nå :) De ligger på bloggen min.. ;) Har lovet endel folk å ta bilder. Feks mamma og andre som ikke har hatt mulighet til å vært på besøk enda. I og med at jeg bor på andre siden av landet nå.. Hehe.. Så er sjeldent østlendingene kommer på besøk..

Jeg er ikke så voldsomt flink til å ta bilder. Og har glemt å ta av blandt annet kjøkkenet.. Noen bilder ser også litt rotete ut, men ellers er det bra.. :)

Endret av Helly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå har jeg vært hjemme hos mamma på østlandet en hel uke snart. Kom forrige mandag, og reiser hjem igjen i morgen tidlig... :) Deilig å være hjemme!!

MEN.... Jeg har vært en hel uke uten BAGEN min! Den glemte jeg hjemme i leiligheten i Bergen. Så når jeg kom frem til østlandet måtte jeg bruke alle pengene mine (300 kroner ca) på klær... :flau: Godt det var salg på cubus ;)

Denne påsken har det ikke blitt noe fjelltur på meg. Jeg pleier som regel å stå på snowboard i påsken, men i år kunne jeg ikke det. Det har seg nemlig sånn at jeg 26 mars i fjor fikk to brudd i ryggen..... (i gymmen på skolen... ) Da ville ikke legen at jeg skulle leke for mye rundt på fjellet i år.. Men NESTE ÅR skal jeg opp i bakken igjen..!!

Endret av Helly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Åh herregud, høres skikkelig dramatisk ut når folk får brudd i ryggen. Var ikke det drit vondt? Jeg har heldigvis aldri brukket noe.. Jeg har bare fått den ene tåen min ut av ledd :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Joda, det var vondt. Men det om var mest ekkelt akkurat der og da var at pusten ble slått ut av meg og jeg ikke fikk puste.. Men det er ikke noe godt å få brudd i ryggen. Og det er jo fortsatt vondt også...

Jeg og har vært uheldig med en tå. Lilletåa mi har jeg mest sannsynlig brukket en gang, da jeg moste hele foten inn i dørstolpa i en vill fart... Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...