Gå til innhold

Navproblemer


Gjest grrrr

Anbefalte innlegg

Ja, er det ikke nettopp det jeg sier?? Dette burde ikke komme som en overraskelse på noen. Og da burde man også vite at man ikke er alene - les: det tar lenger tid å behandle søknader om dagpenger.

?????

Du prøver å trolle litt for hardt. Mer subtil neste gang, så blir du ikke åpenbar :)

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan undre seg på hva folk rett fra videregående med 500-600.000 i årslønn og uten studielån egentlig bruker pengene til.....når de er så desperate. De har tydeligvis opparbeidet seg den holdningen at alt skal komme lett til de. Og tålmodighet har de ikke.

Om du syns 500-600.000 er mye penger? ja da har du ikke peiling på økonomi.

hva mener du med rett fra vg da? er du klar over at de leste fagarbeidere har tre år, og det er folk du er avhengi av hver dag. Jo de har nok studielån.

Ingen ting kommer lett til deg som ledig,men det er noe du har krav på.

Jeg og min mann har 3 år på vgs. Totqlt har vi en lønn på 900.000(spes.bransje)

Klare ross godt, men vet at om det ble ledighet på noen av oss, så ville vi få max dagpenger,men det er kun 20.000 i mnd. Det ville nok gå, så lenge en er i jobben,men vi har satst på hus osv......

Så jeg føler med de ledige. Det er uakseptabelt å vente to-tre mnd på lønn.

Leste Aftenposten i går. der sier selv rettsvesenet at de ledige kan gå til sak mot Nav. de er henvist til sosialkontoret,men den følge at de har måttet bryte eks BSu-sparing ,med den følge at de får ti tusen i straffeskatt. det er ille å behandle folk sånn.

Det er ille å lese her inne at folk er likegyldig,hetser, bare det ikke rammer de selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du syns 500-600.000 er mye penger? ja da har du ikke peiling på økonomi.

hva mener du med rett fra vg da? er du klar over at de leste fagarbeidere har tre år, og det er folk du er avhengi av hver dag. Jo de har nok studielån.

Ingen ting kommer lett til deg som ledig,men det er noe du har krav på.

Jeg og min mann har 3 år på vgs. Totqlt har vi en lønn på 900.000(spes.bransje)

Klare ross godt, men vet at om det ble ledighet på noen av oss, så ville vi få max dagpenger,men det er kun 20.000 i mnd. Det ville nok gå, så lenge en er i jobben,men vi har satst på hus osv......

Så jeg føler med de ledige. Det er uakseptabelt å vente to-tre mnd på lønn.

Leste Aftenposten i går. der sier selv rettsvesenet at de ledige kan gå til sak mot Nav. de er henvist til sosialkontoret,men den følge at de har måttet bryte eks BSu-sparing ,med den følge at de får ti tusen i straffeskatt. det er ille å behandle folk sånn.

Det er ille å lese her inne at folk er likegyldig,hetser, bare det ikke rammer de selv

Og hva hjelper det å gå til rettsak? Få erstatning? Fordi de ansatte i NAV ikke har 8 armer, to hoder og kan jobbe 24 timer i døgnet, kutte ut sine lunsjer og glemme at de også faktisk kanskje har familie og hjem som skal pleies.

Om det noen som hetser så må det være sånne som dere.

Du kan forresten takke sånne som meg at du kanskje kan vinne frem med et søksmål da. Vi som ikke er verdt noenting.....men vi har tross alt 7 år med universitetsutdanning, der mange av oss må betale tilbake dyre studielån for å hjelpe slike som dere...

Hvorfor har dere ikke spart opp noe da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hjelper det å gå til rettsak? Få erstatning? Fordi de ansatte i NAV ikke har 8 armer, to hoder og kan jobbe 24 timer i døgnet, kutte ut sine lunsjer og glemme at de også faktisk kanskje har familie og hjem som skal pleies.

Om det noen som hetser så må det være sånne som dere.

Du kan forresten takke sånne som meg at du kanskje kan vinne frem med et søksmål da. Vi som ikke er verdt noenting.....men vi har tross alt 7 år med universitetsutdanning, der mange av oss må betale tilbake dyre studielån for å hjelpe slike som dere...

Hvorfor har dere ikke spart opp noe da.....

Jeg har også mottatt dagpenger...men hadde langt mindre i inntektsgrunnlag enn dere. Jeg klarte meg jeg, men måtte handle det billigste. Så lenge det varte. Satt ikke på ræva i 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hjelper det å gå til rettsak? Få erstatning? Fordi de ansatte i NAV ikke har 8 armer, to hoder og kan jobbe 24 timer i døgnet, kutte ut sine lunsjer og glemme at de også faktisk kanskje har familie og hjem som skal pleies.

Om det noen som hetser så må det være sånne som dere.

Du kan forresten takke sånne som meg at du kanskje kan vinne frem med et søksmål da. Vi som ikke er verdt noenting.....men vi har tross alt 7 år med universitetsutdanning, der mange av oss må betale tilbake dyre studielån for å hjelpe slike som dere...

Hvorfor har dere ikke spart opp noe da.....

Din utdanelse sier ike mye om med hvor mye du har bidadd med. Støtter slike som meg? jeg har foreløbig betalt min skatt i snart 30 år. Jeg betaler ganske mye. med dine 7 år, så kan det faktisk bety at du har bidratt mindre enn meg.

ja hvem finansierte studielånet ditt da. du kan ike ha filgt med i timen og svisene.

i disse tider, så har ikke folk klart å spsre, de har brukt av spsrepenger pga høyre rente og andre utgiftrer.

skal du uttale deg, så kom med noe du kan om. du kan jo ingen ting om hva som er ute i samfunnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva hjelper det å gå til rettsak? Få erstatning? Fordi de ansatte i NAV ikke har 8 armer, to hoder og kan jobbe 24 timer i døgnet, kutte ut sine lunsjer og glemme at de også faktisk kanskje har familie og hjem som skal pleies.

Om det noen som hetser så må det være sånne som dere.

Du kan forresten takke sånne som meg at du kanskje kan vinne frem med et søksmål da. Vi som ikke er verdt noenting.....men vi har tross alt 7 år med universitetsutdanning, der mange av oss må betale tilbake dyre studielån for å hjelpe slike som dere...

Hvorfor har dere ikke spart opp noe da.....

hvorfor legger du inn sånne dumme kommentarer, du med dine 7 års studier.Jeg skjønner da det er best å være gjest. jeg kjenner ingen med 7 år på universitet med svar som passer til en umoden 14 åring. du er vel en ensom sjel, uten jobb o på uføretrygd pga du ikke har klart å tilpasse deg samfunnet. Bor i kommunal bolig....det er nemlig slike svar de gir her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hjelper det å gå til rettsak? Få erstatning? Fordi de ansatte i NAV ikke har 8 armer, to hoder og kan jobbe 24 timer i døgnet, kutte ut sine lunsjer og glemme at de også faktisk kanskje har familie og hjem som skal pleies.

Om det noen som hetser så må det være sånne som dere.

Du kan forresten takke sånne som meg at du kanskje kan vinne frem med et søksmål da. Vi som ikke er verdt noenting.....men vi har tross alt 7 år med universitetsutdanning, der mange av oss må betale tilbake dyre studielån for å hjelpe slike som dere...

Hvorfor har dere ikke spart opp noe da.....

med 7 års univeritetsutd. så har du ikke skjønt at dette handler om omveltningen med tre store etater. du har f...ikke skjønt noen ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din utdanelse sier ike mye om med hvor mye du har bidadd med. Støtter slike som meg? jeg har foreløbig betalt min skatt i snart 30 år. Jeg betaler ganske mye. med dine 7 år, så kan det faktisk bety at du har bidratt mindre enn meg.

ja hvem finansierte studielånet ditt da. du kan ike ha filgt med i timen og svisene.

i disse tider, så har ikke folk klart å spsre, de har brukt av spsrepenger pga høyre rente og andre utgiftrer.

skal du uttale deg, så kom med noe du kan om. du kan jo ingen ting om hva som er ute i samfunnet

Har jo skjønt for lenge siden at jeg burde stå med lua i handa og skamme meg for at jeg har tatt høyere utdanning. Egentlig burde vi vel også betale tilbake alt vi tjener. Vi får jo heller ikke boliglån, med våre dårlige økonomiske vurderinger (les: tatt opp studielån), men vi betaler jo gladelig hos griske bolighaier...

Egentlig burde man vel endret regelverket slik at de som betalt mest skatt var de som fikk mest igjen. De fleste påpeker alltid hvor mye skatt de har betalt. Rart at ikke myndighetene har fanget dette opp...Da ville nok også behandlingstiden blitt kraftig redusert for slike som dere i alle offenlige etater, da dere selvsagt ville blitt prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jorun_*
Jeg fikk også sjokk da jeg oppdaget at etter å ha lest minst 3000 sider hvert år og hatt krevende eksamener 3 dager i strekk i 6-7 år så fikk jeg lavere lønn enn en industriarbeider utn annen utdanning enn videregående. Ikke får jeg boliglån heller...

Ingen psykolog har noen gang tilbudt seg å hjelpe, selv om lønna så vidt gjør at jeg har hodet over vannet.....

Slutt å syt, du har vel selv valgt veien selv. Mange idiotinnlegg her inne. Om man er så uheldig å bli arbeidsledig og dagpengene uteblir, kommer en på etterskudd med sine utgifter. Tenk bare hvor mye dyrere regningene blir, alle slags gebyrer kommer i tilegg. Å slutt å snakk om å leve over evne, joda det finnes dem som har gjort det, men det har de vel gjort fattig som rik. Men du må ikke sitte der på din høye hest å tro at du er så trygg i din framtidige jobb, ledighet kan ramme alle, i alle samfunnslag, det kan hende du en dag møter deg selv i døra, kan hende du da møter den psykologen du så sårt trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som klarer seg hvis de ikke får penger fra NAV samme dag som de blir arbeidsledige, men det er likevel irriterende når det går så tregt. Tenk deg en situasjon der du har mistet jobbe, da vil du sikkert ha ordnet det økonomiske så fort som mulig. Man føler seg nemlig litt tryggere da og det er viktig i en slik situasjon. Det kan slite veldig på psyken å plutselig stå uten jobb, uavhengig av om du har levd over evne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å syt, du har vel selv valgt veien selv. Mange idiotinnlegg her inne. Om man er så uheldig å bli arbeidsledig og dagpengene uteblir, kommer en på etterskudd med sine utgifter. Tenk bare hvor mye dyrere regningene blir, alle slags gebyrer kommer i tilegg. Å slutt å snakk om å leve over evne, joda det finnes dem som har gjort det, men det har de vel gjort fattig som rik. Men du må ikke sitte der på din høye hest å tro at du er så trygg i din framtidige jobb, ledighet kan ramme alle, i alle samfunnslag, det kan hende du en dag møter deg selv i døra, kan hende du da møter den psykologen du så sårt trenger.

De fleste har vel selv valgt sin vei, også å jobbe i visse risikoutsatte næringer.

Og får man dekket alt av tidligere lønn om man er arbeidsledig/permitert? Her har jo også myndightene forlenget permiteringsperioden - hva klager man på?

Ingen forlengte periodene da jeg var arbeidsledig, og de vil neppe gjøre det om jeg blir det nå heller. Jeg sitter ikke her på min høye hest. Jeg har selv slitt ot strevd i mange år for å komme dit jeg er, på bunnen av lønnsstatistikken. Sånne kommentarer har man jo hørt tidligere, f.eks fra selgere som sier at man får håpe man ikke får kreft om de jobber for kreftforeningen og man ikke kjøper lodd....saklig.

Ja, hvorfor var det ingen psykologer som tilbød seg å hjelpe når man som høyt utdannet føler seg så lite verdt?? Disse som er arbeidsledige/permitterte nå kan skylde på finanskrisen, og ingen kan da tro at de vil lide i Norge. Kan ikke skjønne at de skulle trenge mer psykologhjelp enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...