Gå til innhold

Navproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ansvarlig for nav er Terje Andersen, er bortreist på ferie.

Nå ble det plutselig skrik om Nav. Dette pga arb.ledige ike får sine penger,men blir henvist til sosialen. Ille nok.

Problemet med Nav er ikke nytt. Hva sliter ikke kronisk syke, alvorlige syke med. ventetiden er lengre enn vond.

Man går kanossagang. Kudebehandlere som ikke kan regelverk, gir feil svar, avslag som er feil, så starter man på nytt igjen.

Fikk beskjed om at en søknad ville ta 5 mnd. Jeg er syk, og fem mnd for meg holder ikke.

Man planlegger, får hjelp til å komme seg på Nav...man får svar i posten, og da ser man at de har gjort feil grunnlag. Da får man beskjed om å komme tilbake igjen.

Jeg sendte en søknad i desember.. ringte i dag. hvilken søknad? borte.....

nå må det belyses at det er ike bare arbledige som har problemer,men alle

nå sies det at de skal ansette 350 personer i Oslo og Hordalnad. Hvor skal de ta de folkene i fra? Rett fra gaten. Skal de ha enda flere udugelige på dette kontoret, hvor brukeren forteller de hva som errett og galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig slik at det er helt krise for folk om de ikke får trygd på dagen(3 uker), som jo også vel bare er på 66% av grunnlaget? Har ikke folk oppspart litt penger? Alle bør vel ha litt i reserve?! Alle har ansvar for eget liv. Kan da ikke bare forlange at staten ordner opp. Og man får vel etterbetalt..

Skrevet
Er det virkelig slik at det er helt krise for folk om de ikke får trygd på dagen(3 uker), som jo også vel bare er på 66% av grunnlaget? Har ikke folk oppspart litt penger? Alle bør vel ha litt i reserve?! Alle har ansvar for eget liv. Kan da ikke bare forlange at staten ordner opp. Og man får vel etterbetalt..

Det er virkelig oppegående folk her inne......når man leser o hva slags økonomi folk sliter med her inne,så skønner man raskt hvordan det blir om deskulle bli arb.ledig. Antagelig har du aldri prøvd det. kansje u aldri har vert i jobb heller.

Du får 66% av lønn ja, så kan du begynne å regne da. På en vanlig intekt, så er det ikke mye du får.

Når folk har sendt inn papirene i desember og ikke fått penger enda, så skjønner en hvilke problemer de får.

Staten ordner opp?? Dete er en rett du har opparbeidet deg igjenno jobb. Det er ikke noen sosialhjelp.

Jeg eetr ike ofte her inne,men har skjønt hva som opptr de enfoldige her inne. Det er hvilken vei dassrullen henger, jeg har lest min samboers tekstmeldinger.

Lite voksne folk her inne, folk som er oppatt av samfunnet. Jeg gremmes

Skrevet

Det er vel visse vilkår som skal være oppfylt om man "bare" skal ha dagpenger også. Selv om man har en rettighet kan man da ikke forvente at pengene kommer på dagen. Man vil få etterbetalt om så er.

Og for mange vil det vel være en krise å kun få 66% av tidligere inntekt også.

Er man oppegående vet man at slike dager også kan komme!

Jeg skjønner virkelig ikke problemet....

Sosialen har da alltid vært instansen folk som ikke har penger får hjelp fra. Hvorfor kan de ikke hjelpe de som virkelig er i økonomisk krise nå også...kan ikke trygden kreve refusjon?

Virker som det er om å gjøre å hause opp stemningen mest mulig og kaste all fornuft over bord....helt texas.

Skrevet

Det er vel de godt betalte arbeidsfolka på gølvet, LO medlemmer, som nå "lider". Med langt bedre betalte jobber enn akademikere...

"Stakkars"

Skrevet

Jeg har overhodet ingen sympati med de fleste av de arbeidsledige nå. Folk uten utdanning som har levd over evne, fått lån i bank og ikke ei krone i oppsparte midler. Hva gir du meg?!

Som akademiker som må betale tilbake i dyre studielån (for å få lov til å hjelpe andre mennesker) burde jeg vel ha oppsøkt psykolog hjelp for lengst - som man nå visstnok skal gi til de arbeidsledige i alle kommuner!

Sprøtt.

Skrevet
Jeg har overhodet ingen sympati med de fleste av de arbeidsledige nå. Folk uten utdanning som har levd over evne, fått lån i bank og ikke ei krone i oppsparte midler. Hva gir du meg?!

Som akademiker som må betale tilbake i dyre studielån (for å få lov til å hjelpe andre mennesker) burde jeg vel ha oppsøkt psykolog hjelp for lengst - som man nå visstnok skal gi til de arbeidsledige i alle kommuner!

Så fint det må være å bo i en egen liten boble :fnise:

Skrevet
Så fint det må være å bo i en egen liten boble :fnise:

Det kan du heller si til de jeg nevnte ovenfor. Snakk om å bo i sin egen boble....jo mer stakkarslig man gjør seg selv jo mer hjelp får man. Helt utrolig og helt usmakelig. Det er bare å kreve og kreve...jo dummer man er jo mere får man.

Skrevet (endret)

Sprøtt.

Du kan ikke skjære alle (eller de fleste) arbeidsledige over en kam, særlig ikke i disse tider der oppsigelser og permitteringer pga. de dårlige tidene er realiteten for mange. Det er slett ikke sikkert at de har levd over evne! Det finnes dem som har såpass dårlig lønn at det ikke er mulig for dem å spare. Det som er sprøtt er å tro at verden er svart-hvitt.

Endret av Harlekin
Skrevet

Sprøtt.

Ja å være akademiker sier ikke stort om lønnen da. Nå kjenner jeg flere som er blitt ledig. de har sine studilån å betale på, sine hjem. Mange er nyetablerte,med lån,barn osv...Tror du det er mange av de som har oppspaerte midler? Når du har gått fra des til nå uten en krone, da må det ringe en bjelle selv hos deg? De har betalt sine skatter, de har opparbeidetseg sin rett til dagpenger.

Og hvordan kan du si at de er uten utdannelse,levd over evne,fått lån og ikke spart ei krone? ikke bare er du frekk,men du er også det man kaller dom.

Akademiker du? nei, du er ikke det

Skrevet
Ja å være akademiker sier ikke stort om lønnen da. Nå kjenner jeg flere som er blitt ledig. de har sine studilån å betale på, sine hjem. Mange er nyetablerte,med lån,barn osv...Tror du det er mange av de som har oppspaerte midler? Når du har gått fra des til nå uten en krone, da må det ringe en bjelle selv hos deg? De har betalt sine skatter, de har opparbeidetseg sin rett til dagpenger.

Og hvordan kan du si at de er uten utdannelse,levd over evne,fått lån og ikke spart ei krone? ikke bare er du frekk,men du er også det man kaller dom.

Akademiker du? nei, du er ikke det

Jeg fikk også sjokk da jeg oppdaget at etter å ha lest minst 3000 sider hvert år og hatt krevende eksamener 3 dager i strekk i 6-7 år så fikk jeg lavere lønn enn en industriarbeider utn annen utdanning enn videregående. Ikke får jeg boliglån heller...

Ingen psykolog har noen gang tilbudt seg å hjelpe, selv om lønna så vidt gjør at jeg har hodet over vannet.....

Skrevet
Du kan ikke skjære alle (eller de fleste) arbeidsledige over en kam, særlig ikke i disse tider der oppsigelser og permitteringer pga. de dårlige tidene er realiteten for mange. Det er slett ikke sikkert at de har levd over evne! Det finnes dem som har såpass dårlig lønn at det ikke er mulig for dem å spare. Det som er sprøtt er å tro at verden er svart-hvitt.

Jasså. Så det er ikke der de fleste bedrifter lider nå (særlig i utkantnorge) at industruarbeiderne gjør hva de kan for å overgå hverandre i husbygging og bygger flottere eneboliger (herskapelige) enn den andre.....

Gjest Gjest_Mokki_*
Skrevet

At NAV har problemer er ikke nytt. Da jeg var arbeidsledig for 9 år siden måtte vi vente ukevis for å få utbetalt dagpenger. Jeg fikk beskjed om å gå til sosial for det var ikke deres problem at jeg ikke kunne betale lån og husleie!!! Sosialen ville heller ikke hjelpe da det var lang behandlingstid der. Sa at jeg har ikke penger til mat og at jeg var inneforstått at pengene skal tilbakebetales. Men det var ikke deres problem fikk jeg beskjed om.Heldigvis kunne mine forelde hjelpe meg og bank og borettslag var forståelsesfull pga situasjonen. Men jeg havna jo helt på etterskudd med alt. Helt horribelt og behandle folk slik. Men nå ordna det seg for meg, men mangen har ikke noen til og hjelpe seg og det er trist at NAV har en slik dårlig holding ovenfor mennesker så har det vanskelig nok fra før.

Skrevet
Jeg fikk også sjokk da jeg oppdaget at etter å ha lest minst 3000 sider hvert år og hatt krevende eksamener 3 dager i strekk i 6-7 år så fikk jeg lavere lønn enn en industriarbeider utn annen utdanning enn videregående. Ikke får jeg boliglån heller...

Ingen psykolog har noen gang tilbudt seg å hjelpe, selv om lønna så vidt gjør at jeg har hodet over vannet.....

Ja, alle har sitt fagfelt. Man får betalt etter etterspørsel. Om man hiver seg på studier i 6-7 år, og ikke vet hvilken lønn man får, da fortjener du ikke bedre

Skrevet
Jasså. Så det er ikke der de fleste bedrifter lider nå (særlig i utkantnorge) at industruarbeiderne gjør hva de kan for å overgå hverandre i husbygging og bygger flottere eneboliger (herskapelige) enn den andre.....

Nei, det er bedrifter i byene også som lider, som du sier, og det er heller ikke bare industribedrifter som har problemer, men hele tertiærnæringen. Det er ikke bare industriarbeidere som blir arbeidsledige nå, og det har uansett ikke noe med at de har "prøvd å overgå hverandre i husbygging".

Skrevet
Ja, alle har sitt fagfelt. Man får betalt etter etterspørsel. Om man hiver seg på studier i 6-7 år, og ikke vet hvilken lønn man får, da fortjener du ikke bedre

Det samme kan vel sies om de som burde vite hvilken bransje de jobber i også...og kanskje fulgte litt med på nyhetsbildet og økonomi spesielt.

Skrevet
Nei, det er bedrifter i byene også som lider, som du sier, og det er heller ikke bare industribedrifter som har problemer, men hele tertiærnæringen. Det er ikke bare industriarbeidere som blir arbeidsledige nå, og det har uansett ikke noe med at de har "prøvd å overgå hverandre i husbygging".

Man kan undre seg på hva folk rett fra videregående med 500-600.000 i årslønn og uten studielån egentlig bruker pengene til.....når de er så desperate. De har tydeligvis opparbeidet seg den holdningen at alt skal komme lett til de. Og tålmodighet har de ikke.

Skrevet
Man kan undre seg på hva folk rett fra videregående med 500-600.000 i årslønn og uten studielån egentlig bruker pengene til.....når de er så desperate. De har tydeligvis opparbeidet seg den holdningen at alt skal komme lett til de. Og tålmodighet har de ikke.

Hva har dette med vanlig arbeidsløshet å gjøre, som følge av dårlige tider, nedskjæringer, permitteringer og konkurser?

Skrevet
Hva har dette med vanlig arbeidsløshet å gjøre, som følge av dårlige tider, nedskjæringer, permitteringer og konkurser?

Ja, er det ikke nettopp det jeg sier?? Dette burde ikke komme som en overraskelse på noen. Og da burde man også vite at man ikke er alene - les: det tar lenger tid å behandle søknader om dagpenger.

Skrevet

Du prøver å trolle litt for hardt. Mer subtil neste gang, så blir du ikke åpenbar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...