irene2200 Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 hei alle dere med ferske silikon...jeg tok operasjon i går 16.2 hos Nobel, der sa de att det er veldig viktig og gå med sportsbh i 6 mnd, bruker du push up eller spiller kan disse gjøre puppene dine stygge pga at spilene kan gi merke i puppen og "bulk" bruker du push up...er jo ganske logisk og... Men innimellom kan man bruke det ved spesielle anledninger;) Noen som har fått andre beskjeder her om dette... Men vil og nevne att Nobel er absolutt og anbefale;)
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 27. februar 2009 #2 Skrevet 27. februar 2009 Jeg tok operasjon 17.2, fornebu fikk beskjed om å ha sportsbh'en på dag og natt i minimum 6 uker, ingenting om det etterpå, så virket som jeg kunne bruke hva jeg ville etter. virket som at grunnen til at jeg skulle gå med sportsbhen nå var fordi arrene skulle bli minst mulig synlige senere, ingenting annet. har tatt innleggene under muskelen da (har forresten enda skikkelig vondt akkurat da jeg har satt meg opp i senga etter å ha sovet en hel natt!?) å kanskje dette har noe å si med hvordan innleggene kan forandre seg?
Gjest Eurodice Skrevet 27. februar 2009 #3 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har også tatt brystoperasjon på Nobelklinikken og er kjempefornøyd. Det var brystløft, ikke noe silikon. Jeg antar at prosedyren etter slike operasjoner er den samme. Jeg fikk sportsbehå på klinikken. Den skulle sitte på hele døgnet de første seks ukene. Deretter kunne jeg slippe å bruke behå om natten, men bruke det konsekvent om dagen et halvt år til. Det måtte ikke nødvendigvis være sportsbehåen, men en med god støtte. Når man kommer hjem etter operasjonen, er det viktig å tape sårene regelmessig for at arrene skal bli så pene som mulig.
irene2200 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2009 Jeg tok operasjon 17.2, fornebu fikk beskjed om å ha sportsbh'en på dag og natt i minimum 6 uker, ingenting om det etterpå, så virket som jeg kunne bruke hva jeg ville etter. virket som at grunnen til at jeg skulle gå med sportsbhen nå var fordi arrene skulle bli minst mulig synlige senere, ingenting annet. har tatt innleggene under muskelen da (har forresten enda skikkelig vondt akkurat da jeg har satt meg opp i senga etter å ha sovet en hel natt!?) å kanskje dette har noe å si med hvordan innleggene kan forandre seg? jeg har og vont i arrene, men tror det er for bh ligger over sårene, og nåkan jeg endelig ligge på siden;)
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #5 Skrevet 1. mars 2009 1 Er dette en dagsopperasjon, altså kommer du hjem samme dag? 2 får du narkose? 3 hvor lang tid tok opperasjonen 4 hvor vondt gjør det etterpå og hvor lenge varer det? 5 er det mye de skjærer i puppene?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #6 Skrevet 1. mars 2009 Jeg tok kombinert operasjon 3. februar. Brystløft med innlegg av nye proteser. Dvs. at jeg hadde noen fra før. De gamle lå under muskelen, og derfor ble de nye plassert der også. Hva jeg fikk beskjed om var å bruke sportsbh døgnet rundt de 2 første ukene. Deretter på dagtid de neste 4. Dette samsvarer med det jeg fikk beskjed om første gang. Da ble jeg operert et annet sted. Jeg noterer meg at Nobel ber sine pasienter bruke bh'en i 6 uker døgnet rundt. Siden det tydeligvis noe varierende hva de mener er hensiktsmessig, tolker jeg det dit at de kjører en slags helgarderingspolitikk. Jeg må innrømme at jeg nå etter 3 1/2 uke sluntrer unna så lenge jeg holder meg i ro i sofaen. Jeg syns altså at den bh'en er noe orntlig herk å gå med. Det er så stramt alle veier, pluss at kanten under gnisser mot snittet. Nå er det vel slik at protesene skal skli litt ned, så jeg tenker og håper at det er som blir konsekvensen ved å slurve litt. Men det kan kanskje være litt lurt for de som har proteser under muskelen og tenke litt på hvor mye man er i aktivitet i begynnelsen, siden jeg har en teori om at protesene kan komme ut av posisjon hvis man er i mye aktivitet (løft som ikke engang trenger være tunge). En ide kan være å knyte er skjerf stramt rundt på oversiden. Eller bruke et bånd som jeg tror kalles mammae eller noe slikt. Sistnevnte syns jo ikke under klærne. Videre har jeg fått beskjed om at tapen på snittene bør sitte på kontinuerlig i 3-4 måneder siden arrdannelsen pågår i månedsvis. Dette er sikker individuelt fra person til person. Dermed kan man vel ikke gjøre noe galt ved å fortsette med det så lenge man orker. Nå er ikke jeg noen fagperson, så om noen mener jeg tar feil i det jeg har skrevet, så arrester meg gjerne.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2009 #7 Skrevet 1. mars 2009 1 Er dette en dagsopperasjon, altså kommer du hjem samme dag? 2 får du narkose? 3 hvor lang tid tok opperasjonen 4 hvor vondt gjør det etterpå og hvor lenge varer det? 5 er det mye de skjærer i puppene? 1 Det er en dagsoperasjon. Man sendes hjem samme dag, men med ledsager. 2 Det vanligste er narkose.Og man møter fastende. Ved ukompliserte brystforstørringer er det nok mulig at disse kan utføres med lokalbedøvelse. Men det hadde ikke jeg vurdert å utsette meg for. 3 En ukomplisert forstørring bør ikke ta mer enn max. 1 time. 4 Smerter kan variere ut fra hvor "hardstappet" det blir. Dvs. mengde av eget brystvev og ønsket størrelse. Litt følelse av spreng vil det uansett bli. Nokså vondt de første 2-3 dagene, deretter ømhetsfølese som varer i uker. De avtar etter hvert som tiden går. 5 Man trenger i utgangspunktet ikke skjære i selv puppen, men åpner på undersiden ved å lage et lite snitt slik at de får åpning. Men de må lage et hulrom under selve brystet og løsner derfor vevet. Og det er vel en faktorene som forårsaker smerten etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå