Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Tok en provosert abort for 19 dager siden og blør fortsatt. Bør det ikke snart gi seg snart?
Veronica88 Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har lest ca 14 dager etter medisinsk, som jeg antar du har tatt da? Hvis det var kirurgisk og du blør like mye fortsatt, så anbefaler jeg å stikke til legen. Du har ikke fått mens allerede da? Trenger jo ikke å være noe verre enn det, at du har blødd pga aborten og så blør du pga mensen, men ofte tar det jo litt tid å få den igang igjen..
Lissi Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Tok en provosert abort for 19 dager siden og blør fortsatt. Bør det ikke snart gi seg snart? Tok du piller kan du blø fra 1-3 uker. Tok du utskrapning så er det ikke et godt tegn å blø i 3 uker etterpå, om du har blødd i ett. Noen får mensen kort tid etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har lest ca 14 dager etter medisinsk, som jeg antar du har tatt da? Hvis det var kirurgisk og du blør like mye fortsatt, så anbefaler jeg å stikke til legen. Du har ikke fått mens allerede da? Trenger jo ikke å være noe verre enn det, at du har blødd pga aborten og så blør du pga mensen, men ofte tar det jo litt tid å få den igang igjen.. Mens etter 19 dager? Hvordan mener du at kroppen skulle rekke å modne et egg, og "lage" en mens på så kort tid? Om sykluser på 19 dager ikke er normalt for TS så er dette svært usannsynlig.
Lissi Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Tok du utskrapning kan det være at denne ikke var vellykket og at du har rester. Så om du da blør normale mengder skal du bare være glad det rydder opp! Du må kreve en ultralyd så de kan se at alt er i orden.
Gjest Gjest_lille my_* Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Medisinsk abort. Men ble sjekket med ultralyd etter kapsel nummer to og da var det rester så de satte en til. Kom mer da og jeg ble erklært "frisk" uten at de sjekket mer. For 10 dager siden hadde jeg ganske vondt og det kom i "bøtter og spann" klumpevis, men for all del mulig det og bare var levret blod. På fredag var det ny runde med store mengder og noe klumper(som jeg er sikker på at bare var levret blod) men smerteløst denne gangen. Nå lukter det litt emment men det er ikke store menger ihvertfall.
Lissi Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Medisinsk abort. Men ble sjekket med ultralyd etter kapsel nummer to og da var det rester så de satte en til. Kom mer da og jeg ble erklært "frisk" uten at de sjekket mer. For 10 dager siden hadde jeg ganske vondt og det kom i "bøtter og spann" klumpevis, men for all del mulig det og bare var levret blod. På fredag var det ny runde med store mengder og noe klumper(som jeg er sikker på at bare var levret blod) men smerteløst denne gangen. Nå lukter det litt emment men det er ikke store menger ihvertfall. Jeg opplevde samme som deg. To runder med 4 piller cytotec. Jeg endte opp med utskrapning fordi ingenting kom ut på runde to heller. Å erklære deg frisk uten ultralyd er alt for lettvindt. Sånn funker det ikke. De restene kan sitte så fast at de ikke fikk det løs hos meg med utskrapning heller. Ikke gi deg på dette. Syns det var lenge å blø. Skal ikke lukte noe særlig, og pass på at du ikke får feber eller smerter. Men om du startet første runde for 19 dager siden så er det ikke rart at du blør enda. Men få en sjekk!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 I det øyeblikket jeg får feber/smerter så ringer jeg gyn tvert.
Lissi Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 I det øyeblikket jeg får feber/smerter så ringer jeg gyn tvert. Bra det Har du litt rester igjen så er det gode sjanser for at mensen vil rydde opp i det som er igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå