Karabista Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Holder på med invitasjonene, vi hadde skrevet brudgommens navn først så mitt da det klang bedre. Så fikk jeg høre at det skulle være motsatt, bruden først?? - Hva har dere gjort??
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Det normale, uansett hva det er snakk om egentlig, er å skrive kvinnens navn først.
^^Belle^^ Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Jeg skreiv navnet mitt først til mine venner og familie, og hans navn først til hans familie og venner.
Gjest SetterPetter Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Holder på med invitasjonene, vi hadde skrevet brudgommens navn først så mitt da det klang bedre. Så fikk jeg høre at det skulle være motsatt, bruden først?? - Hva har dere gjort?? Alltid kvinners navn først, eldre kvinner foran yngre, deretter menn på samme måte og tilsist barn. Enkel regel som jeg ærlig talt er forbauset over at dere ikke kan. Enten er dere uten elementære kunnskaper om etikette, eller så er jeg for gammel. Antakelig det siste.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Neida, uoffisielle regeler er bare tåpelige.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #7 Skrevet 17. februar 2009 Holder på med invitasjonene, vi hadde skrevet brudgommens navn først så mitt da det klang bedre. Så fikk jeg høre at det skulle være motsatt, bruden først?? - Hva har dere gjort?? I følge skikk og bruk skulle kvinnens navn være først. Men til og med Toppen Bech sier nå at man står mer fritt til å gjøre som man vil Vi valgte å ha hans navn først, og mitt sist, da det så finest ut, og vi har kun fått en tilbakemelding på det (og det var at det var "spenstig og nytenkende" ) Synes dere skal gjøre det dere vil selv jeg!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #8 Skrevet 17. februar 2009 Jeg skreiv navnet mitt først til mine venner og familie, og hans navn først til hans familie og venner. Dette gjorde vi også. Både på invitasjoner og takkekort.
Karabista Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2009 etter et par diskusjonsrunder her ble det bruden først. ikke så vant til etikkette tydeligvis Så da blir neste prosjekt, gifte ha hverandre til bords eller ikke? Hørt her at de ikke skal ha hverandre til bord men at samboende skal ha hverandre til bords? Nåja mye å lære;)
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Herlighet, er det så nøye?! Viktigste er at de blir invitert. Her i gåren plaserer vi ektepar sammen, samboere sammen og alle som kjenner hverandre godt sammen. Gidder ikke plasere folk i hytt og vær bare for at det skal se fint ut, viktigste er at alle har det bra, prater å koser seg
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #11 Skrevet 17. februar 2009 Herlighet, er det så nøye?! Viktigste er at de blir invitert. Her i gåren plaserer vi ektepar sammen, samboere sammen og alle som kjenner hverandre godt sammen. Gidder ikke plasere folk i hytt og vær bare for at det skal se fint ut, viktigste er at alle har det bra, prater å koser seg Enig.
Karabista Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2009 Godt å høre at jeg ikke er den eneste som mener det;) det er nok den eldre garde som driver og blander seg inn her hehe. Skal nok passe på at vi får det som vi syntes er best;)
Noli Skrevet 17. februar 2009 #13 Skrevet 17. februar 2009 Jeg skjønner ikke at man i det hele tatt kan vurdere tanken på å skille par, det er jo fullstendig latterlig. Alle bør, såfremt det er mulig, få sitte i nærheten av noen de kjenner, et bryllup er ikke det rette sted å tvangssosialisere mennesker med ukjente.
Karabista Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 17. februar 2009 I følge forlover er det vanlig etikette at gifte par ikke har hverandre til bords, da de er "trygge" eller hva hun bablet om. det hadde hun opplevd ofte i bryllup. Selv syntes jeg det høres rart ut at folk ikke kan sitte sammen. de blir jo uansett kjent med de andre til bords. det var visst noe med at folk skulle "mingle" bedre. For min del vet jeg gjestene er veldig sosiale av seg så dte blir neppe ett problem uansett. Nå har min forlovende sagt at vi gjør som vi syntes er best.. godt å være på lag når man får så mange råd
Gjest Elize Skrevet 17. februar 2009 #15 Skrevet 17. februar 2009 Det normale, uansett hva det er snakk om egentlig, er å skrive kvinnens navn først. Slik har vi valgt å gjøre det.
samie Skrevet 17. februar 2009 #16 Skrevet 17. februar 2009 Vi har skrevet brudens navn først, til begge familiesider. Men alt i alt er det vel ikke så kjempe farlig hvem sitt navn som står først???...
Jade Skrevet 18. februar 2009 #17 Skrevet 18. februar 2009 Å hjelpe meg! Jeg husker ikke hva vi skrev først på invitasjonene Får håpe ingen takker nei pga at vi evt. har skrevet feil Nei, jeg tror vi skrev meg først. Tenkte faktisk ikke over det.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 På våre invitasjoner står brudgommens navn først, jeg synes det klinger bedre. Ang å skille par: vi gjør det ikke! Jeg setter selv stor pris på å få sitte sammen med min kjære under ulike tilstelninger, og regner med de fleste tenker slik. Det er heldigvis ikke alle skikker man "må" følge Ikke kommer vi til å blande familier og aldersgrupper så mye heller. Sosialiseringen får de styre selv til kaffen og festen. Regelen sier forresten at den eneste gangen man får sitte sammen som par er i ens eget bryllup, dvs at alle par skal splittes, gifte eller ei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå