Gjest Kristin_bekymret Skrevet 17. februar 2009 #1 Skrevet 17. februar 2009 Hei! Jeg har de to siste ukene vært plaget med ømme bryster. Det er vondt å klemme på de, og brystvortene har vært spesielt følsomme. Jeg tror også at de har blitt fastere og muligens litt større. Det sa kjæresten min også. Jeg er 22 år, og langt forbi puberteten, så det er ikke sannsynlig at de plutselig vokser. Jeg har også lagt på litt på meg på resten av kroppen, noe jeg egentlig syns er litt rart siden jeg alltid har hatt ganske stabil vekt, og ikke har spist mye eller trent lite i det siste. Jeg har tenkt på muligheten til at jeg var gravid, men har testet meg, og testen viste ikke gravid. Skal ta enda en for å være helt sikker. Men er det noen andre grunner til at dette skjer? Jeg går på Cerazette, men det har jeg gjort i 2 år nå.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #2 Skrevet 17. februar 2009 Noen slår ikke ut på tester før du har gått noen uker over mensen. For meg høres det ut som du er gravid. I alle tilfelle er problemet antakelig hormonellt, om det ikke går over eller du er gravid, så må du snakke med legen.
Veronica88 Skrevet 17. februar 2009 #3 Skrevet 17. februar 2009 Du går på p-piller ja. Mine har også blitt ømmere og større etter en tid, og jeg har gått 2,5 år på Microgynon nå. De ble ikke større helt med engang, men jeg merker nå om jeg bruker bher jeg kjøpte rundt da jeg startet på p-piller, at de ikke er like gode å ha på seg, de er rett og slett for trange! Det kan jo bare være at kroppen din plutselig er litt lei Cerazette eller noe sånt? Jeg synes det høres normalt ut, de fleste bivirkninger skal jo gå over etter kort tid, men som jeg har erfart selv, noen kommer jo snikende etterhvert. Du skulle jo verken ha klart å legge på deg eller rekke å få ømme/større bryster, og likevel ha en negativ test nå. Det tar 2 uker fra samleiet til du kan ta en test som vil vise sikkert resultat, og de fleste merker ikke stort til symptomer før etter 2-3 uker etter samleiet. Så det høres jo litt usannsynlig ut. Jeg og sa til meg selv da jeg merket at de ble ømme og vokste "Jeg er 19, dette kan jo ikke stemme nå?", så jeg tenkte jo som deg. Men mulig vi bare hadde bittelitt igjen å vokse begge to ?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #4 Skrevet 17. februar 2009 P-pillebruk er sannsynlig. Og det er heller ikke uvanlig å legge på seg litt i den alderen du er (selv om du er ferdig med puberteten, pleier kroppen å stabilisere seg i begynnelsen av tjueåra, se bare på guttene).
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #5 Skrevet 17. februar 2009 Jeg kan enkelte ganger ha ømme bryster helt fra eggløsning til jeg får mensen. Det er mulig. Og når du er i den alderen du er i nå, kommer du inn i "tjueårskrisa", noe som vil si at kroppen din kan begynne å legge på seg av ting du vanligvis kunne spise før. Been there, done that . Så det kan være bare naturlige forklaringer, men ville kanskje tatt en test til om noen dager for å være sikker. Men som regel, hvis du har hatt "symptomer" på graviditet i to uker, ville du nok testet positivt nå hvis du var gravid.
Gjest Kristin_bekymret Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Godt å høre dere mener at det kan være andre forklaringer. Skal ta en ny test i snart.. Har mistet mensen med cerazette, så har ikke den å gå etter heller.. :s
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå